اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خبر داد

ورود بیش از 3 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به ایران در 10 ماهه 91

معاون رئیس جمهور گفت: بیش از 3 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی در ده ماهه سال گذشته به ایران ورود پیدا کردند که این آمار رشد بسیار خوبی را در ورودی گردشگر خارجی نشان می‌دهد.

ورود بیش از 3 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به ایران در 10 ماهه 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدشریف ملک‌زاده ظهر امروز با بیان اینکه برای نوروز 92 در ستاد تسهیلات سفرهای کشور برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام شده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به ویژه حمایت شخص رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، در ایام نوروز هیچ گونه محدودیتی برای تامین کالاهای اساسی مردم نداریم.

وی نصب کیوسک‌های اطلاع رسانی در مبادی ورودی و خروجی شهرها را یکی از اقدامات نوروزی این ستاد تسهیلات سفرهای کشور برشمرد و افزود: امسال مرکز ترافیک پلیس راهور ناجا و سازمان هواشناسی همکاری و تعامل بسیار خوبی با ستاد تسهیلات سفرهای کشور داشته و همواره آخرین وضعیت جوی و راه‌های کشور را ارائه می دادند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نبود هیچگونه افزایش نرخی در واحدهای اقامتی استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: امسال در هیچ یک از مراکز اقامتی افزایش نرخ که نداشتیم بلکه حتی 10 تا 20 درصد کاهش نرخ را در برخی از واحدها شاهد بودیم.

ملک‌زاده افزود: جز 10 درصد تخفیف که تمام واحدها در سراسر کشور اعمال کردند، برخی از واحدها در مشهد مقدس 30 تا 35 درصد تخفیف لحاظ کرده بودند که در نوع خود بی نظیر است.

وی تاکید کرد: در عین حال باید واحدها توجه کنند که در صورت مشاهده افزایش نرخ با واحد متخلف برخورد می‌شود و بعد از تعطیلات واحد متخلف تقلیل درجه دارد.

ملک زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونق چشمگیر گردشگری داخلی اذعان کرد: امسال گردشگری داخلی رونق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده که این تنها به دلیل افزایش نرخ ارز نبوده بلکه به دلیل برنامه‌ریزی‌های ویژه سازمان در طول سال بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر ارتقاء بیش از پیش خدمات سفر و کیفیت خدمات سفر نسبت به گذشته متذکر شد: یکی از برنامه‌هایی که از سال گذشته در این سازمان دنبال می‌شد، گردشگری با علایق ویژه بود که در 31 استان منسجم شد.

ملک‌زاده تصریح کرد: این برنامه‌ریزی‌ها سبب شد تا مردم بدانند که امسال سفری با برنامه‌ریزی دقیق را در سبد کالایی خود قرار دهند و حتی به جاذبه‌های گردشگری استان خود سفر کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری داخلی جای خود را میان مردم پیدا کرده است، ادامه داد: همواره وقتی مردم با حوزه تمدن ایران اسلامی بیشتر آشنا می‌شوند، گردشگری داخلی نیز روز به روز رشد و صعود خود را دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: انشاالله در سال 92 با گردشگری علایق ویژه در 31 استان کشور و نیز همکاری و تعامل با بخش خصوصی و تخصصی کردن گردشگری در حوزه‌های مختلف مانند اکوتوریسم، گردشگری سلامت، گردشگری زیارتی و گردشگری علمی بتوانیم این حوزه را به معنای تخصصی توسعه داده تا شناخت مردم نسبت به حوزه‌های مختلف گردشگری بیشتر شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به میزان ورود گردشگران خارجی در 10 ماهه سال 91 اظهار کرد: بیش از 3 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی در ده ماهه سال گذشته به ایران ورود پیدا کردند که این آمار رشد بسیار خوبی را در ورودی گردشگر خارجی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/70002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول