اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک منبع نظامی سوری آخرین وضعیت استان مرزی درعا را تشریح کرد

درعا تا ۲ هفته دیگر کاملا پاکسازی می‌شود/مرزها تحت کنترل ارتش سوریه است

یک منبع نظامی سوری ضمن تشریح آخرین وضعیت امنیتی استان مرزی درعا با اشاره به اینکه مرزهای این استان به دقت تحت کنترل ارتش سوریه است تا مانع ورود افراد مسلح به آن شود، تاکید کرد که درعا تا دو هفته دیگر کاملا پاکسازی می‌شود.

درعا تا ۲ هفته دیگر کاملا پاکسازی می‌شود/مرزها تحت کنترل ارتش سوریه است

پس از آرامش یک ساله‌ای که بر شهر مرزی «درعا»،‌ در جنوب سوریه و در نزدیکی مرزهای اردن و سوریه حاکم بود، این شهر بار دیگر طی ماه‌های اخیر با نفوذ افراد مسلح و گروه‌های تروریستی به آن به یکی از کانون‌های بحران در سوریه تبدیل شده است.

این شهر طی ماه‌های اخیر شاهد حملات تروریستی متعددی به موانع و مراکز ایست و بازرسی نیروهای مسلح و ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی بود که با توجه به شکل بی‌سابقه این حملات به نظر نمی‌رسد که حملاتی بی‌برنامه و اتفاقی باشند، در حالی‌که ماهیت و نوع این حملات به گونه‌ای بود که نشان می‌داد، مهمترین هدف آنها تضعیف نقاط تمرکز ارتش به ویژه در نقاط حساس و استراتژیک این استان است و با اینکه اغلب این حملات تاکنون با موفقیت همراه نبوده‌اند، با این حال این استان شاهد ورود افراد مسلح و گروه‌های تروریستی بی‌شمار از داخل سوریه و از خارج آن به ویژه اردن بوده است.

بنابر اظهار یک منبع نظامی سوری نقاطی که افراد مسلح در آنجا متمرکز شده‌اند، نقاطی هستند که بر مراکز نظامی ارتش سوریه و پایگاه‌های نظامی و گردان‌های مستقر در این استان اشراف داشته باشند و در عین حال امکان ورود افراد مسلح برسر مرزها را تسهیل کند.

این منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس توضیح داد که افراد مسلح و گروه‌های تروریستی به این جهت بار دیگر به درعا بازگشته‌اند تا اوضاع در این استان را متشنج و بحرانی نشان دهند و در این راه از هیچ اقدامی برای بحرانی نشان دادن اوضاع واهمه ندارند، از جمله حملات مکرر آنها به مراکز ایست و بازرسی و پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه که در سطور بالا به آنها اشاره شد.

با این حال بنابر تاکید این منبع نظامی سوری تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط این گروه‌های تروریستی تاکنون با ناکامی مواجه شده است و طی دو هفته آینده باید شاهد پاکسازی کامل تمام مناطق این استان از وجود تروریست‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» و همچنین گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره» باشیم و در این راه برنامه ریزی‌های دقیقی توسط ارتش و نیروهای مسلح سوریه صورت گرفته تا از یک سو 9 هزار فرد مسلحی که در این استان پراکنده و مستقر شده‌اند را از آن بیرون کنند و از سوی دیگر مانع ورود افراد مسلح دیگر به این استان شوند.

این منبع تاکید کرد که هفته آینده، هفته سرنوشت‌ سازی برای استان درعا خواهد بود و عملیات پاکسازی مناطق مختلف این استان از جمله پاکسازی مناطق اطراف یگان دفاع هوایی ارتش سوریه در درعا آغاز خواهد شد که چند روز پیش افراد مسلح کنترل آن را به دست گرفته و فرمانده آن را ترور کردند.

وی افزود: به محض صدور فرمان ارتش سوریه خواهند توانست ظرف تنها چند ساعت این یگان را از وجود افراد مسلح پاکسازی کند، اما به خاطر ملاحظات میدانی و امنیتی و به دلیل نقشه‌ای که برای پاکسازی مناطق جنوبی کشور اتخاذ شده، فرمان چنین حمله‌ای صادر نشده است.

این منبع نظامی سوری در ادامه اظهارات خود گفت: طی هفته گذشته استان درعا در کنار عملیات نظامی شاهد اجرای عملیات امنیتی نیز بود. به ویژه آنکه در این هفته تلاش بسیار شد تا مرزهای مشترک سوریه و اردن تحت کنترل ارتش و مرزبانان سوریه باشد و با نفوذ و ورود افراد مسلح و تروریست به درعا مقابله شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول