اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نی‌ریز فارس

نخستین نوزاد متولد سال 1392 هدیه گرفت

نخستین نوزادی که چهار ساعت بعد از لحظه تحویل سال در نی‌ریز به دنیا آمد، از ستاد تسهیلات نوروزی هدیه دریافت کرد.

نخستین نوزاد متولد سال 1392 هدیه گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، با هماهنگی شبکه بهداشت، درمان و معاونت بهداشت و درمان ستاد تسهیلات نوروزی، نخستین نوزاد متولد سال 92 که چهار ساعت بعد از لحظه تحویل سال در نی‌ریز به دنیا آمد، به ستاد معرفی شد.

جمعی از اعضا و معاونت‌های ستاد با تهیه هدیه‌ای در بیمارستان شهدا حضور یافتند و هدیه را به همراه اقلام فرهنگی به این نوزاد دختر دادند.

براساس این گزارش، همچنین با هدف نهادینه کردن فرهنگ نگهداری از میراث فرهنگی، برای کودکان و حتی بزرگسالان، بازی کودکانه «خونه به خونه» در این شهرستان طراحی شده و در اختیار مهمانان و مردم محلی قرار گرفت.

در این بازی، دو تا چهار نفر می‌توانند نقش داشته باشند. بازی با مهره و انداختن تاس آغاز می‌شود و بازیکنان از دفتر اطلاعات گردشگری نی‌ریز بازی را آغاز و در بین راه با آثار تاریخی و گردشگری آشنا می‌شوند. گردشگران در این مسیر نیز با صنایع دستی از قبیل سفال، گلیم، مشبک، ملکی‌دوزی و ... برخورد می‌کنند.

کارت‌هایی برای صنایع دستی آماده شده که بازیکنان باید به دستورات این کارت‌ها عمل کنند و در طرف دیگر این بازی زیبا، بازیکنان لذت بازی منچ را در کنار گونه‌های مختلف جانوری منطقه نمونه گردشگری و حفاظت شده بهرام گور تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول