اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسد خواستار مشارکت کشورهای عضو بریکس برای توقف خشونت در سوریه شد

رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی به رهبران کشورهای عضو مجموعه بریکس، خواستار مشارکت آنان برای توقف خشونت در سوریه و تضمین موفقیت راهکار سیاسی شد.

اسد خواستار مشارکت کشورهای عضو بریکس برای توقف خشونت در سوریه شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی به رهبران کشورهای عضو مجموعه بریکس (قدرت های اقتصادی نوظهور) از آنان خواست برای توقف خشونت در سوریه با دمشق همکاری کنند.

اسد در پیامی به «جاکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی و رئیس اجلاس مجموعه بریکس، از این مجموعه خواست در ایجاد ثبات در جهان مشارکت داشته باشند و افزود: مجموعه بریکس اکنون به امیدی برای ملت های رنج کشیده ما تبدیل شده است. ملتی که از دخالت های طرف های خارجی برخلاف مصالح خود رنج می برند.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، این کشور به مدت دو سال است که از تروریسم حمایت شده از سوی کشورهای عربی و منطقه ای و غربی رنج می برد، تروریسمی که اقدام به قتل شهروندان سوری، نابودی زیرساخت های کشور و میراث فرهنگی سوریه کرده است.فرهنگی که همواره هویت خود را از همزیستی و مساوات میان همه اقشار ملت گرفته است.

وی همچنین رهبران کشورهای عضو را به همکاری برای وقف تسلیح و حمایت تروریست ها به منظور وقف خشونت و تضمین موفقیت راهکار سیاسی فراخواند.

اسد خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مجموعه بریکس و تلاش این مجموعه برای ایجاد صلح و امنیت و عدالت در جهان پر تنش امروز ما، از شما دعوت می شود که برای پایان دادن به رنج ملت سوریه تمام تلاش خود را به کار بگیرید.رنجی که فشار و تحریم های اقتصادی ظالمانه و غیرقانونی بین المللی ایجاد کرده است و نیازهای روزمره شهروندان سوری را تحت تأثیر قرار داده است.

اسد همچنین از خواسته مردم سوریه برای همکاری با کشورهای عضو بریکس به عنوان قدرتی عادل که به دور از تسلط و ظلم خواستار ایجاد صلح و امنیت و همکاری میان کشورهای جهان است تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مجموعه بریکس بتواند نقش فعالی در مقابله با خودسری برخی کشورهایی که بر خلاف منشور سازمان ملل متحد در امور داخلی ملت های دیگر دخالت میکنند بازی کند و بتواند دموکراسی در روابط بین المللی را ایجاد کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول