اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/تحلیل فارس از تحولات میدانی و امنیتی سوریه/

ترور شیخ البوطی ورود بحران سوریه به مرحله‌ای جدید از خشونت‌هاست

ترور شیخ البوطی نشان می‌دهد که بحران سوریه وارد مرحله‌ای جدید از خشونت‌ها شده که در آن علما و روحانیون دینی و اماکن مذهبی این کشور نیز از عملیات‌های تروریستی گروه‌های مسلح در امان نخواهند بود.

ترور شیخ البوطی ورود بحران سوریه به مرحله‌ای جدید از خشونت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس، عملیات تروری که چند سال پیش رژیم صهیونیستی آن را علیه شیخ «احمد یاسین» در سرزمین‌های اشغالی به اجرا گذاشت، امروز توسط گروه‌های مسلح تروریستی در جنایت ترور شیخ «محمد سعید رمضان البوطی» در سوریه نمود پیدا می‌کند که برای مردم سوریه به عنوان یک رهبر و سمبل دینی و مذهبی به شمار می‌آید و همچون شیخ مقاومت فلسطینی سمبل مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی در ابتدا و سپس در برابر جنگی جهانی است که علیه سوریه تدارک دیده شده است.

ترور شیخ البوطی در مرحله‌ای بسیار حساس از بحران سوریه صورت گرفت که نشانه‌های سیاسی بی‌شماری به همراه دارد که می‌توان آن را در موارد زیر ملاحظه کرد:

- این جنایت تاکید کرد که برخلاف تمام شعارهای سرداده شده توسط برخی از جریان‌های معارض سوری واقعیت‌ها نشان می‌دهد که اقدامات معارضان مسلح سوری بیش از هر چیز بعد طایفه‌ای و مذهبی دارد و سوریه هم اکنون با «انقلاب علیه علوی‌ها و نظام علوی سوریه» مواجه نیست، بلکه با «انقلاب علیه اهل سنت» نیز مواجه است و دلیل این امر ترور یکی از معروف‌ترین و سرشناس‌ترین علمای اهل سنت سوریه است.

- ترور شیخ البوطی تاکید می‌کند که اقدامات جنایتکارانه گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه تنها مردم بی‌گناه این کشور را در برنمی‌گیرد، بلکه حتی حرمت مساجد و خانه‌های خدا را نیز زیر پا می‌گذارد و ثابت می‌کند که این گروه‌ها برای هیچ چیز حرمتی قائل نیستند.

- این جنایت با توجه به مشابهت آن با ترور شیخ احمد یاسین توسط رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که سیاست‌های رژیم صهیونیستی در بین گروه‌های ترویستی سوریه نیز نفوذ دارد و این گروه‌ها همان سیاست‌هایی را به اجرا می‌گذارند که رژیم صهیونیستی آن را در سرزمین‌های اشغالی به اجرا می‌گذارد، به ویژه اگر توجه داشته باشیم که علامه البوطی از جمله شخصیت‌هایی بود که به حمایت از مقاومت فلسطینی و دشمنی با رژیم صهیونیستی معروف بود، حتی وی در سال 2000 و طی انتفاضه الاقصی فتوای جهاد علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را صادر کرده بود.

اما بازتاب‌های ترور شیخ البوطی بر بحران سوریه را می‌توان در موارد زیر ملاحظه کرد:

- این جنایت را باید سرآغاز تبدیل عملیات‌های نظامی بین گروه‌های مسلح و ارتش سوریه با عملیات نظامی این گروه‌ها علیه شخصیت‌های مذهبی و اماکن دینی به شمار آورد. به این ترتیب برای این گروه‌ها هیچ چیز نمی‌تواند ارزش و اعتبار داشته باشد.

- این جنایت ماهیت واقعی و دیدگاه‌ها و مواضع حقیقی برخی طرف‌ها و جریان‌های عربی که خود را طرف‌ها و جریان‌های اسلامگرا می‌نامند، آشکار می‌شود. به ویژه آنکه چند روز پیش از ترور شیخ البوطی مشاهده شد که «یوسف القرضاوی» فتوای ترور و کشتن روحانیون و علمای دینی حامی نظام سوریه را صادر کرد.

«حیدر عثمان»، تحلیلگر سیاسی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق تاکید کرد که این جنایت وحشیانه در راه حل‌های خشونت‌آمیزتر را در قبال بحران سوریه توسط گروه‌های مسلح خواهد گشود، به تصور اینکه شاید این اقدامات بتواند، پایانی بر بحران سوریه باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول