اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

چورکین: اتحادیه عرب خود را از روند حل بحران سوریه خارج ساخت

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تصمیم اتحادیه عرب برای واگذاری جایگاه رسمی دولت سوریه به مخالفان آن را به منزله خارج شدن این سازمان از روند حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه داخلی در سوریه تلقی کرد.

چورکین: اتحادیه عرب خود را از روند حل بحران سوریه خارج ساخت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل معتقد است که بعد از آنکه اتحادیه کشورهای عربی جایگاه رسمی سوریه را در نشست سران دوحه به مخالفان دولت این کشور واگذار کرد، در واقع عملا خود را از روند حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه داخلی در سوریه خارج ساخت.

چورکین روز سه شنبه در نیویورک به خبرنگاران گفت: این اقدام اتحادیه عرب به منزله آن است که این سازمان که از ابتدای مناقشه داخلی در سوریه تحت تاثیر نیروهای افراطی و کشورهایی که نامشان بر همه آشکار است، قرار داشته، در نهایت خود را از روند حل و فصل این بحران خارج ساخته است.

این دیپلمات بلندپایه روس با اشاره به اینکه، واگذاری جایگاه رسمی دولت سوریه به مخالفان آن، مسائل حقوقی خاصی را در پی خواهد داشت، افزود: سوریه از اتحادیه عرب اخراج نشده، بلکه عضویت آن به حالت تعلیق درآمده است. در مجموع همه ماجراهای مربوط به عضویت سوریه در این سازمان از ابتدای بحران داخلی این کشور گویای آن است که اتحادیه عرب تمایلی برای تصمیم گیری جدی برای کمک به حل و فصل این مناقشه ندارد. 

چورکین با یادآوری دیگر تصمیمات اتحادیه عرب در رابطه با بحران سوریه، تاکید کرد که این اقدامات مورد رضایت مقامات مسکو قرار ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول