اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

آثار 241 شهید آبیک گردآوری می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک از گردآوری آثار و اسناد 241 شهید این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

آثار 241 شهید آبیک گردآوری می‌شود

رضا اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از 241 پرونده شهید شهرستان آبیک تاکنون 25 پرونده شهید گردآوری شده است.

وی افزود: برای گردآوری آثار و اسناد شهدای شهرستان آبیک از 20 تیم سه و چهار نفره گروه‌های مختلف بسیج استفاده شده است.

این مسئول ادامه داد: 25 پرونده گردآوری شده برای ارزیابی به استان قزوین ارسال شده تا مرحله دوم کار ستاد کنگره شهدا یعنی تدوین و نشر انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک تصریح کرد: آثار و اسناد شهدا به صورت متمرکز با استان قزوین تدوین و نشر می‌شود و در صورت تأمین اعتبار از سوی مسئولان شهرستان آبیک، آثار به صورت شهرستانی تدوین و نشر می‌شود.

اسفندیاری اضافه کرد: جمع‌آوری اسناد شهدا شامل جمع‌آوری و اسکن عکس‌های شهدا، آثار شخصی بر جای مانده از شهدا، دست نوشته‌ها و وصیتنامه‌های شهدا، مصاحبه با اقوام و بستگان درجه یک شهدا و مصاحبه با دوستان و همرزمان شهدا و بیان خاطرات شهداست که برای معرفی شهدا، شناساندن شهدا و مشخص کردن سطح داشته‌های این عزیزان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: هرچه موشکافانه آثار و اسناد شهدا جمع‌آوری و بررسی شود شناخت بیشتری از شهدا به دست می‌آید تا بهتر به نسل امروز و نسل‌های آینده شناسانده شود.

این مسئول اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در جمع‌آوری آثار شهدا به ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک تعامل و همکاری مطلوبی با سپاه و بسیج داشته‌اند.

اسفندیاری در خصوص تدفین شهدای گمنام در شهرستان آبیک اذعان داشت: با توجه به استقبال مردم از شهدای گمنام طی سال‌های اخیر و زمینی که از سوی شهرداری آماده شده، مسئولان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تشییع یک شهید گمنام در آذر ماه سال گذشته قول مساعد دادند که در شهرستان آبیک این امر تحقق یابد.

انتهای پیام/77006/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول