اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سال 91 سالی پر از فراز و نشیب برای ورزش لرستان

سال 91 سالی پر از فراز و نشیب برای ورزش لرستان بود، ورزشکاران لرستانی با کسب بیش از یک هزار مدال در صحنه‌های مختلف ورزشی توانمندی‌های خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

سال 91 سالی پر از فراز و نشیب برای ورزش لرستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پیروزی، رویای شیرینی است که همه ورزشکاران دنیا خواستار دستیابی به آن هستند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، اما برای رسیدن به پیروزی هر ورزشکار نه تنها باید از توان و استعداد ورزشی خود بهره گیرد، بلکه محتاج استفاده از امکانات و ابزار ورزشی است.

در سالی که گذشت و به عنوان حمایت از تولید ملی نامیده شده بود، ورزش لرستان به لحاظ موفقیت ورزشکاران خود سال نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و ورزشکاران این دیار با کسب بیش از یک هزار مدال در صحنه‌های مختلف ورزشی توانمندی‌های خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

اما ورزش لرستان در سال 91 با مشکل شدید مالی مواجه بود و اکثر هیئت‌های ورزشی با این مشکل دست به گریبان بودند و به همین دلیل، نتوانستند همانند سال‌های گذشته، فعالیت چشمگیری داشته باشند.

البته حضور ورزشکاران این استان در تیم‌های ملی مختلف و همچنین کسب بیش از یک هزار مدال رنگارنگ از رقابت‌های داخلی و برون مرزی از مهم‌ترین دستاوردهای ورزش لرستان در سال گذشته بود.

اما مهم‌ترین رویداد ورزشی سال گذشته، رقابت‌های المپیک و پارالمپیک بود در این رقابت‌ها ورزشکاران پر استعداد جانباز و معلول لرستانی به راستی با کسب چهار مدال در پارالمپیک برگ زرینی بر افتخارات ورزش لرستان در صفحه تاریخ ورزش نگاشتند.

و در سالی که ورزش استان به دلیل مشکلات مالی و بی پولی در بسیاری از عرصه‌ها حضور نداشت ورزشکاران معلول لرستانی با افتخار آفرینی سایه بی پولی را با غیرت و تعصب خود کم رنگ کردند. و در مجموعه ورزش لرستان در سالی که گذشت کارنامه نسبتا موفقی داشت.

فوتبال لرستان شروع طوفانی و خیره کننده‌ای در سه ماهه اول سال با صعود گهر زاگرس به لیگ برتر ودارتاک خرم‌آباد به لیگ دسته دوم داشت، ولی در ادامه با بی پولی و جدال‌های مدیریتی تیم گهر در آستانه سقوط قرار دارد، داتیس منحل شد ودارتاک نیز در یک قدمی سقوط به لیگ دسته سوم قرار دارد.

ورزشکاران لرستانی در سال 1391 با درخشش در میادین مختلف ورزشی افتخارات بزرگی برای کشور ایران و لرستان در مسابقات جهانی، آسیایی و ملی کسب کردند.

کسب چهار مدال پارالمپیکی، 27 نشان جهانی، 22 نشان آسیایی، 122 نشان در مسابقات بین‌المللی و بیش از هشتصد و 60 نشان در مسابقات مختلف ملی و کشوری از جمله افتخارات ورزش لرستان در سال 91 است.

بیشتر این مدال‌های ورزشی در رشته‌های ورزش جانبازان و معلولان، رزمی، کاراته، ووشو، جودو، بوکس و کشتی به دست آمده است که بیانگر ظرفیت بسیار خوب ورزش لرستان در رشته‌های رزمی است.

کسب این موفقیت‌ها توسط ورزشکاران لرستانی در سالی که گذشت در حالی محقق شد که لرستان در زمینه زیر ساخت‌های ورزشی با کمبودهایی روبه رو است و بسیاری از هیئت‌های ورزشی این استان از داشتن سالن اختصاصی محروم هستند.

با این اوصاف شاید بتوان سال 1391 را سال درخشش ورزشکاران لرستان با وجود حداقل امکانات ورزشی و بنیه ضعیف مالی در میادین مختلف جهانی و آسیایی نامید.

ورزشکاران لرستانی در حوزه ورزش قهرمانی با درخشش و کسب عناوین متعدد در رشته های مختلف و کسب بیش از یک هزار مدال نشان دادند که در صورت حمایت می توانند عناوین بزرگی را برای استان لرستان بلکه کشور ایران کسب نمایند.

ورزش لرستان در سال گذشته صحنه حضور ورزشکاران در 342 مسابقه در سطوح مختلف، دعوت 555 ورزشکار لرستانی به اردوی تیم ملی و حضور 156 نفر لرستانی در ترکیب تیم ملی بود که بازهم نشان از استعدادهای ناب دیار لرستان در حوزه ورزش دارد.

در حوزه عمرانی نیز طی سال گذشته اتفاقات خوبی در ورزش لرستان رخ داد، به طوری که طبق اظهار نظر برخی متولیان امر در حوزه عمرانی به همت دولت دهم سرانه ورزشی لرستان با تکمیل و افتتاح حدود 60 سالن و مجموعه ورزشی به بیش از 82 سانتی متر رسیده است.

سال 1391 برای ورزش همگانی استان لرستان سال نسبتا خوبی بود به طوری که در این بخش نیز با ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از جمله بکارگیری مربیان کار آمد، اجرای برنامه ایستگاه تندرستی، ورزش صبحگاهی، ایجاد مکان‌های ورزشی در میادین برگزاری اردوهای تفریحی و کوهپیمایی همگانی، تقویت ورزش‌های ساده و ارزانی چون دارت و ورزش‌های بومی محلی گام‌های موثری در این زمینه برداشته شد.

در این سال از مهم‌ترین اتفاقات ورزشی برای لرستان درخشش ورزشکاران لرستانی در مسابقات پارالمپیک آتن، کناره‌گیری غلامرضا محمدی و بازگشت دوباره سرمربی لرستانی تیم ملی کشتی آزاد به تیم ملی، صعود گهر زاگرس به لیگ برتر فوتبال، درخشش خوب نمایندگان فوتبال لرستان در لیگ‌های باشگاهی فوتبال در ماه‌های آغازین و افت و سقوط نمایندگان فوتبال لرستان در ماه‌های پایانی سال 91، تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در روزهای پایانی سال 91 افزایش سرانه ورزشی و افتتاح چندین سالن ورزشی می‌توان اشاره کرد.

اما ورزش لرستان در سال 91 با ناکامی‌هایی نیز همراه بود، رشته ورزشی هاکی لرستان که در کشور صاحب عنوان است به دلایل مختلف نتوانست در میادین ملی بدرخشد ورزشکاران ملی پوش لرستانی با پیراهن دیگر باشگاه‌ها در لیگ برتر درخشیدند البته حضور تیمی بنام ماشین سازی در لیگ برتر را می‌توان نقطه عطفی در گسترش ورزش باشگاه‌داری در هاکی لرستان عنوان کرد.

والیبال لرستان نیز که همیشه در سطح ملی بازیکن داشته و دارد، علیرغم تلاش‌های مسئولان این هیئت از جایگاه مناسبی در سطح کشور برخوردار نیست و بسکتبال لرستان هم به دلیل مشکلات مالی حتی در لیگ دسته سوم هم نماینده‌ای ندارد که این مشکلات همه برای ورزش استان مستعدی چون لرستان جای تاسف دارد.

جای خالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش لرستان

به هر حال به رغم حمایت‌های مالی اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان ولی به خوبی می‌دانیم که اداره‌کل ورزش به عنوان متولی ورزش به تنهایی نمی‌تواند از عهده هزینه‌های تیم‌های ورزشی لرستان براید که جهش در این حوزه حمایت بخش خصوصی از هیئت‌های ورزشی و باشگاهی را می‌طلبد.

از سوی دیگر نیاز دیگر ورزش لرستان پشتوانه سازی در ورزش است که این امر با برنامه‌ریزی مدون و راه‌اندازی مدارس و پایگاه‌های استعدادیابی تحقق می‌پذیرد که امید می‌رود مسئولان ارشد ورزش لرستان با برنامه‌ریزی و استفاده از نظرات کارشناسان نقاط ضعف ورزش لرستان را شناسایی کنند و در جهت رفع آنها اقدام کنند.

فوتبال لرستان در سالی که گذشت بیشترین ضربه را از عدم حمایت‌های مالی و معنوی و نبودن وحدت بین مسئولان استانی خورده است به طوری که به اعتقاد کارشناسان فوتبال، تیم گهر زاگرس دورود می‌توانست در جدول لیگ برتر در جایگاه مناسبی قرار گیرد، ضمن اینکه وضعیت تیم‌های داتیس،دارتاک،پرسپولیس خرم‌آباد و اتحاد الشتر نیز با توجه به عدم حمایت مالی قرمز و بحرانی بود.

باشگاه‌های خصوصی داتیس و دارتاک خرم‌آباد با حمایت‌های مالی مدیران جوان خود و سرمایه‌گذاری در ورزش خدمت بزرگی به جوانان لرستانی و ورزش این استان کرده‌اند، ولی مسئولان این مدیران را حمایت نکردند و باعث فرار بخش خصوصی در ورزش شدند.

همچنین از رشته ورزشی هندبال به عنوان دیگر ورزش ناکام لرستان در سال 91 یاد کرد و گفت: ناکامی هندبال لرستان در میادین ورزشی در حالی است که هندبال لرستان در گذشته در کشور جایگاه بسیار خوب و قابل قبولی داشته است.

عضو بعدی لیست رشته‌های ورزشی کم فروغ لرستان در سال گذشته ورزش دو و میدانی است.

یکی از مشکلات جدی ورزش لرستان را جای خالی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش این استان دانست، به رغم حمایت‌های مالی اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان، این اداره‌کل به عنوان متولی ورزش به تنهایی نمی‌تواند از عهده هزینه‌های تیم‌های ورزشی لرستان برآمده لذا جهش در این حوزه حمایت بخش خصوصی از هیئت‌های ورزشی و باشگاهی را می‌طلبد.

نیاز دیگر ورزش لرستان را پشتوانه سازی در ورزش بیان کرد و گفت: این امر با برنامه‌ریزی مدون و راه‌اندازی مدارس و پایگاه‌های استعدادیابی تحقق می‌پذیرد، تا با برنامه‌ریزی و استفاده از نظرات کارشناسان نقاط ضعف ورزش لرستان را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

لرستان به عنوان دیار استعدادهای درخشان ورزشی با داشتن ورزشکاران صاحب نام در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نیازمند توجه ویژه مسئولان برای ایجاد حداقل زیرساخت‌های ورزشی است.

*مهمترین رخدادهای ورزش لرستان در 12ماهه سال 91

لرستان بر قله‌ فوتسال دانش‌آموزان جهان ایستاد

تیم فوتسال دبیرستان امام خمینی(ره) خرم‌آباد نماینده کشورمان در مسابقات جهانی ترکیه موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد.

در بازی فینال مسابقات فوتسال دانش‌آموزان جهان که با شرکت 10 تیم به مدت یک هفته در ترکیه برگزار شد، روز جمعه 25 فروردین 1391 تیم قدرتمند دانش‌آموزی لرستان با هدایت داود حسنوند مقابل تیم بی‌شکست ترکیه که از امتیاز سود می‌برد قرار گرفت و با ارائه‌ یک بازی هوشمندانه، برابر این حریف قدر به برتری پنج بر چهار دست یافت تا ایران برای نخستین بار قهرمان مسابقات دانش‌آموزی جهان در رشته فوتسال شود.

*دعوت پنج بانوی جودوکار لرستانی به اردوی تیم ملی

فدراسیون جودو پنج جودوکار بانوی لرستانی به نام‌های معصومه جعفری، لیلا چغلوند، اکرم خانی، سپیده میررضایی و سحر چغلوند را به اردوی تیم ملی جودو بانوان کشور دعوت کرد.

این اردو به منظور آمادگی برای شرکت در مسابقات آسیایی ازبکستان 30 فروردین ماه در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان تهران برگزار شد.

*دو قایقران لرستانی عضو تیم ملی کاناپولوی کشور شدند

محسن دلفان و جواد رحمتی از سوی فدراسیون قایقرانی به عضویت تیم ملی کاناپولوی جوانان در آمدند.

حضور بازیکن لرستانی در مسابقات بسکتبال جوانان غرب آسیا

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی غرب‌ آسیا راهی لبنان شد. محمد یوسفوند بازیکن جوان و شایسته لرستانی نیز تیم ملی را در این مسابقات همراهی می‌کند، برنا پروری دیگر بازیکن لرستانی در آخرین لحظات اعزام این تیم به لبنان از ترکیب تیم ملی خط خورد.

*پنج بوکسور لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

فدراسیون بوکس کشور پنج بوکسور لرستانی را به اردوی تیم ملی جوانان دعوت کرد.

حسین عزیزی، علی پیری، علی لری، میلاد طولابی و مجتبی پیری بوکسورهای لرستانی دعوت شده به اردوی تیم ملی است، این اردو از 25 فروردین ماه در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد.

*نخستین دعوت شده تیم ملی نجات غریق در تاریخ لرستان

سجاد زارعی دونده لرستانی برای نخستین‌بار در تاریخ رشته نجات غریق استان لرستان که شامل بخش شنا و دوی ساحلی بود به مسابقات انتخابی تیم ملی که فروردین ماه91 در بوشهر بود دعوت شد.

*صعود تاریخی گهر دورود به لیگ برتر فوتبال

تیم‌ فوتبال گهر زاگرس دورود با برتری در دو بازی رفت و برگشت مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول برابر ایران جوان بوشهر، جواز حضور در دوازدهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور را به دست آورد.

*تجلیل ریاست جمهوری از ورزشکاران جانباز و معلول لرستانی

همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی ایران در سال 90 در تاریخ 15 اردیبهشت 91 با حضور ریاست محترم جمهوری و عباسی وزیر ورزش و جوانان کشور در تهران برگزار شد.

در همایش تجلیل از قهرمانان ورزش کشور توسط رئیس جمهور از یک مربی و هفت ورزشکار لرستانی تجلیل شد.

در این همایش از مصطفی بهرامی مربی تیم ملی دو و میدانی جانبازن و معلولان،علی اکبر عالی پور عضو تیم ملی تیراندازی جانبازان،یاسر رستمی نژاد عضو تیم ملی فوتسال جانبازان و معلولان کشور و محسن کائیدی، فرزاد سپهوند، کامران شکری سالاری، افشین بیرانوند و هادی بیرانوند اعضای لرستانی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان کشور تجلیل به عمل آمد.

*همایون بهاروند چهار سال دیگر رئیس هیئت فوتبال لرستان شد

مجمع عمومی هیئت فوتبال استان لرستان به منظور برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان نوزدهم اردیبهشت 1391 در محل سالن کنفرانس اداره ورزش و جوانان استان و با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و اعضایی مجمع هیئت فوتبال لرستان برگزار شد و همایون بهاروند با اکثریت آرا برای چهار سال دیگر به ریاست هیئت فوتبال لرستان برگزیده شد.

*دعوت سه ورزشکار زن لرستانی به اردوی تیم ملی هاکی

از سوی فدراسیون هاکی کشورمان لیلا رحیمی، سمیه یوسفی و فرشته ابراهیمی به مرحله‌ اول اردوی تدارکاتی تیم ملی هاکی بانوان کشور که از 20 تا 27 اردیبهشت در قائم‌شهر مازندران برگزار می‌شود، دعوت شدند.

همچنین آذر تیموری‌طولابی از لرستان نیز به عنوان یکی از مربیان تیم ملی، در این اردو حضور دارد.

*قهرمانی پیشکسوت لرستانی در رقابت‌های موتور کراس کشور

اولین دوره مسابقات موتورسواری آزاد قهرمانی کشور با شرکت 154 نفر برگزار شد و موتورسواری لرستانی در بخش پیشکسوتان این رقابت‌ها به یک نشان طلا دست یافت.

در کلاس 450 سی‌سی پیشکسوتان علی‌محمد کاووسی از لرستان اول شد و قاسم مهرعلی‌زاده از فارس و احد برزگر از آذربایجان شرقی نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

*کسب 14 نشان کشوری توسط دختران کارته‌کای لرستانی کسب شد

مسابقات کاراته دختران نونهال و نوجوان کشور سبک شیتوریو یاشی‌ها با حضور 188 کاراته‌کا از استان‌های لرستان، تهران، مازندران، همدان، خوزستان، گیلان، اصفهان و کرمانشاه به مدت دو روز در تهران برگزار شد و تیم لرستان در این مسابقات 14 نشان نقره و برنز کسب کرد.

در این مسابقات زهرا شهبازی در بخش کمیته موفق به کسب نشان نقره شد و فاطمه مولوی، مریم و سحر معتمدی، ثنا گله‌دار، محیا امیری، کوثر نظرزاده، بهار دانشور، ناهید ابراهیمی، نیلوفر خورشیدی، نوشین غلامی، مریم خوانساری، فاطمه کرم‌پور و زهرا سهرابی نیز در اوزان مختلف مسابقات کمیته نشان برنز کسب کردند.

بهناز دولتشاه، فرنوش کدخدایی، سپیده رحیمیان، فاطمه نظری‌نسب، خدیجه حسنی‌زاده و فاطمه گراوند به مربیگری الهام علی‌زاده و سرپرستی زیبا زمانی سایر نفرات تیم لرستان در این مسابقات بودند.

*لرستان قهرمان گلف بانوان انتخابی تیم ملی شد

در رقابت‌های گلف قهرمانی بانوان کشور که با شرکت 11 تیم در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد، تیم لرستان در رده زیر 18 سال به مقام قهرمانی دست یافت، پس از لرستان، اردبیل و زنجان دوم و سوم شدند.

در انفرادی این رده سارا بهاروند مقام دوم و زهرا ویس‌کرمی سوم شد.

در رده بالای 18 سال نیز لرستان پس از تهران نایب‌قهرمان و اصفهان سوم شد.

در بخش انفرادی این رده زیبا مردانی دوم شد.

*حذف سحر چغلوند و اکرم خانی در مسابقات آسیایی

در نخستین روز از بیستمین دوره این مسابقات که در شهر تاشکند برگزار شد، در بخش بانوان چغلوند در وزن منفی 78 کیلوگرم در دور اول استراحت کرد و در دور دوم به مصاف پورجاگال از مغولستان رفت و ضربه فنی شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

همچنین در منفی 63 کیلوگرم اکرم خانی‌اسدآباد دیگر جودوکار لرستانی در همان دور نخست مقابل تسدوسورن از مغولستان در زمان چهار دقیقه ضربه فنی و از دور رقابت‌‌ها حذف شد. در این وزن 13 جودوکار حضور داشتند.

*لرستان در دو و میدانی دختران روستایی و عشایری یک نشان نقره کسب کرد

در این مسابقات ،دو و میدانی‌‌کاران شرکت‌کننده در رشته‌های 1200 و 2000 متر با یک‌دیگر به رقابت پرداختند.

در رقابت‌های ماده 1200 متر رده سنی نوجوانان زهرا انوشه‌پور از استان البرز بالاتر از سایر رقبای خود موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

در این ماده فائزه حسن‌پور از تیم لرستان در جایگاه دوم ایستاد و شبنم بهشت از کهگیلویه و بویراحمد به مقام سوم دست یافت.

* لرستانی‌ها مدال‌ها را از مسابقات دو و میدانی معلولان آلمان کسب کردند

رقابت‌های دو و میدانی معلولان آلمان در حالی به پایان رسید که ملی‌پوشان جانباز و معلول اعزامی کشورمان تاکنون در مجموع موفق به کسب هفت نشان طلا، چهار نقره و یک برنز شده‌اند و سهم لرستانی‌ها در این بین سه طلا و یک نقره بوده است.

در ماده پرتاب وزنه کلاس  F34 محسن کائیدی در ماده پرتاب دیسک کلاس  F3 ملی‌پوشان کشورمان هر سه مدال این ماده را تصاحب کردند.

جواد حردانی نشان طلا، فرزاد سپهوند نماینده لرستانی کشورمان نشان نقره و مهرداد کرم‌زاده نیز برنز کسب کردند.

کامران شکری‌سالاری دیگر ورزشکار لرستانی با ثبت رکورد 69,50متر در ماده پرتاب نیزه کلاس F42 طلایی شد.

بانوی ازنایی به عضویت تیم ملی سپک تاکرا در آمد

مژگان لک که پیش از این به مرحله نخست اردوی آمادگی تیم ملی سپک‌تاکرا بانوان دعوت شده بود، با نظر کادر فنی در ترکیب نهایی این تیم قرار گرفت.

در مرحله نخست این اردو 12 بازیکن برتر کشور دعوت شده بودند که در پایان هشت نفر برتر برای اعزام به رقابت‌های جهانی انتخاب شدند.

* موفقیت بانوی لرستانی در کلاس داوری بین‌المللی کاراته

*در مسابقات آسیایی کاراته آقایان و بانوان که هفته گذشته در تاشکند ازبکستان برگزار شد، آزاده عقیلی پس از شرکت در آزمون‌های تئوری و عملی موفق به آخرین درجه داوری کاتای آسیا و درجه کومیته در آسیا شد.

*دومین صعود فوتبال لرستان با دارتاک خرم‌آباد

* رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال ایران فصل 91 – 1390 پایان یافت و تیم‌های پرسپولیس گناوه، مس سونگون تبریز ، استقلال ساری و دارتاک خرم‌آباد به لیگ دسته دوم فوتبال کشور صعود کردند.

دارتاک در آخرین دیدار خود در اصفهان با تساوی بدون گل در برابر صفاهان اصفهان جواز صعود را به دست آورد.

 

*کناره‌گیری غلامرضا محمدی از مربیگری تیم ملی کشتی آزاد

* غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در اقدامی عجیب از سوی رسول خادم به عنوان مربی تیم ملی کشتی برای المپیک انتخاب شد که با مخالفت محمدی وی از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد.

*یک‌ دوره کلاس آموزشی کریکت بانوان در خرم‌آباد برگزار شد

این دوره آموزشی به مدت شش روز در سالن مجموعه ورزشی کوثر خرم‌آباد با حضور 32 نفر از بانوان لرستانی برگزار شد.

این دوره زیر نظر خانم هاجر سرور مربی پاکستانی تیم کریکت بانوان کشورمان در لرستان برگزار شد.

*نایب‌قهرمانی نونهال لرستانی در مسابقات ورزشهای سه گانه کشور

نونهال لرستانی در مسابقات ورزش‌های سه گانه (ترلی اتیلن) کشور که با حضور 400 ورزشکار در چهار رده ‌سنی به میزبانی بهشهر نا‌یب‌قهرمان شد.

مهدی صابونچی ورزشکار نونهال رشته سه‌گانه استان در مسابقات قهرمانی کشور به مقام دوم این دوره از مسابقات دست یافت.

در رده سنی نونهالان این مسابقات حسام دارابی از کرمانشاه با ثبت رکورد 11 دقیقه و 16 ثانیه قهرمان شد و امیرمهدی صابونچی از لرستان با رکورد 11 دقیقه و 42 ثانیه دوم شد و ابوالفضل مرادی از زنجان در جایگاه سوم ایستاد.

در بخش تیمی نیز تیم لرستان در رده نونهالان متشکل از امیرمهدی صابونچی، علی‌رضا گودرزی و محمد سپه‌وند به مربیگری سعید بروجردی‌نیا در رده دوم کشور قرار گرفت.

* از سوی مسئولان باشگاه گهر دورود، مهدی تارتار به عنوان سرمربی این فصل تیم انتخاب و معرفی شد.

* تیم لرستان عنوان سوم رقابت‌های جودوی قهرمانی بزرگسالان کشور را به خود اختصاص داد.

این مسابقات با حضور 200 ورزشکار از 31 استان کشور در سالن شهید افراسیابی برگزار شد، در پایان این پیکارها لرستان با یک نشان طلا، یک نقره یک برنز پس از تهران و ایلام برسکوی سوم ایستاد.

برای لرستان قاسم نوری‌زاده در وزن 60 کیلوگرم طلا، سید علی‌اصغر موسوی در وزن 81 نقره و سامان بابایی در وزن 73 برنز کسب کردند.

 *درخشش ورزشکاران لرستانی در مسابقات جهانی کمان‌گیری روی اسب

این پیکارها با شرکت 40 ورزشکار از 10 کشور به مدت سه روز در کره جنوبی برگزار شد که در پایان ولی گراوند صاحب عنوان نخست شد و بهروز عباس‌نژاد و قدرت گراوند نیز در تیمی دو نفره عنوان سوم را برای تیم کشورمان به ارمغان آوردند.

همچنین در رده تیمی هم تیم ایران به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های کره جنوبی و برزیل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

*دو بسکتبال لرستانی به عضویت تیم ملی درآمدند

دو بسکتبالیست جوان و خوش‌آتیه لرستانی جهت حضور در مسابقات جوانان آسیا که در مغولستان برگزار می‌شود، به عضویت تیم ملی کشورمان درآمدند.

حسین رحمتی فوروارد 18 ساله و مهرام و محمد یوسفوند دیگر بسکتبالیست بلند بالای لرستانی عضو تیم البدر بندرکنگ به بیست و دومین دوره مسابقات جوانان آسیا که از 27 مرداد لغایت پنج شهریور در اولان‌باتور مغولستان برگزار می‌شود، اعزام شدند.

*دعوت چهار دختر لرستانی به اردوی تیم ملی جودو

چهار دختر جودوکار لرستانی به اردوی آمادگی تیم‌های ملی جودوی نوجوانان و جوانان کشورمان دعوت شدند.

با تصمیم شورای فنی بانوان فدراسیون جودو، رقابت‌های انتخابی تیم‌های نوجوانان و جوانان دوشنبه 23 مرداد ماه آغاز شده است.

بر اساس این تصمیم علاوه بر نفراتی که از سوی این شورا به مسابقات انتخابی دعوت شده‌اند، استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان می‌توانند تیم کامل در هر دو رده و سایر استان‌ها در هر رده چهار جودوکار به مسابقات اعزام کنند.

فاطمه ولی‌بهاروند و زهرا باقری در رده نوجوانان و حدیث اسدزاده و غزل یغما در رده جوانان از لرستان، نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند و تیم منتخب نوجوانان استان نیز با ترکیب کامل در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور می‌یابد.

*دعوت هفت هاکی‌باز لرستانی به اردوی تیم‌های ملی آقایان و بانوان

چهار ورزشکار لرستانی جهت حضور در تمرینات تیم ملی که در اراک برگزار می‌شود، به این شهر اعزام شدند.

رقابت‌های آسیایی هاکی در دو دوره‌ی آقایان و بانوان انجام می‌شود که در بخش مردان، چهارمین دوره و رقابت‌های بانوان نیز سومین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد.

این رقابت‌ها مهرماه در کشور تایلند برگزار شد و به همین منظور یعقوب بهرامی، رضا رحیمی، محسن قاسمی و حامد کرم‌اللهی از لرستان در اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان که زیر نظر اسفندیار صفایی سرمربی تیم ملی در اراک برپاست به این شهر اعزام شدند.

اردوی تیم‌ملی هاکی بانوان نیز از بیست و هشتم مردادماه در کرمان آغاز شد و سمیه یوسفی، فرشته ابراهیمی و لیلا رحیمی از لرستان نفرات دعوت شده به این اردو هستند.

*رزمی‌کاران لرستانی دو نشان طلای بین‌المللی کسب کردند

در این مسابقات که با شرکت 13 کشور به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار شد، حمزه مرادیان در وزن 66 کیلوگرم با غلبه بر حریفان صاحب عنوان نخست شد.

در وزن 90 کیلوگرم نیز علی خرمشاه با غلبه بر رزمی کار کشور میزبان در دیدار پایانی، دومین نشان طلا را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد.

*مدال‌آوران ووشوی پل‌دختر تجلیل شدند

طی مراسمی با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پل‌دختر از قهرمانان و مدال‌آوران رشته ووشو تقدیر و تشکر به عمل آمد.

اصغر قهرمانی بخشدار مرکزی پل‌دختر از زحمات و تلاش‌های مربی و مدال‌آوران رشته ووشو در مسابقات کشوری در اصفهان قدردانی کرد و ورزش همراه با اخلاق اسلامی و تواضع را از مشخصات یک ورزشکار مؤمن و مسلمان برشمرد.

در این مراسم توسط رئیس اداره ورزش و جوانان پل‌‌دختر برای نخستین بار بعد از 10 سال(تشکیل هیئت ووشو) جوایزی به رسم یادبود به احسان نورعلی‌وند نفر اول وزن 52 کیلوگرم، مرادی نفر اول وزن 48 کیلوگرم و جعفر ساکی نفر دوم وزن 28 کیلوگرم و فوزی بیرانوند مربی ووشو شهرستان پل‌دختر اهداء شد.

*سه لرستانی در تیم ملی کمانگیری روی اسب

سه سوارکار لرستانی به عضویت تیم ملی کمانگیری روی اسب کشور درآمدند.

بهروز عباس‌نژاد، ولی و قدرت گراوند به عضویت تیم ملی کمانگیری روی اسب کشورمان درآمدند.

این افراد در قالب تیم پنج نفره کمانگیری روی اسب کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان که از شنبه 21 مردادماه در کره جنوبی برگزار شد، شرکت کردند.

*عنوان نخست لرستان در رقابت‌های دارت قهرمانی کشور

در این رقابت‌ها که در سالن شهرداری سمنان در دو رده سنی بزرگسالان و نوجوانان و در رده‌های آقایان و بانوان برگزار شد، تیم دارت لرستان با اقتدار بر سکوی نخست مسابقات دو نفره ایستاد.

در رده بزرگسالان امیر بیرانوند از لرستان اول شد و محمدمهدی دهقان از خراسان رضوی و حسین عربی از اصفهان دوم و سوم شدند.

در رقابت های دو نفره این بازی‌ها نیز تیم لرستان متشکل از امیر بیرانوند و سامان شهبازی بر سکوی اول ایستاد و تیم‌های اصفهان و فارس عنوان‌های بعدی را کسب کردند.

در بازی‌های تیمی چهار نفره نیز یزد عنوان نخست را به دست آورد و استان‌های گیلان و البرز دوم و سوم شدند.

در بخش بانوان و در رده سنی نوجوانان نیز مهسا سرلک از لرستان عنوان سومی این رقابت‌ها را پس از ساجده احمدی از گلستان و نسیم پارسا از خراسان رضوی از آن خود کرد.

همچنین جلال قربانی مربی تیم لرستان به عنوان یکی از مربیان تیم ملی دارت کشورمان برگزیده شد.

*درخشش کاراته کاهای لرستان

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور سبک شیتوریو شیتوکای با قهرمانی تیم اسلامشهر خاتمه یافت و تیم لرستان در این مسابقات به یک نقره و یک برنز دست یافت.

در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی اسلامشهر و در دو رده سنی امید و بزرگسالان برگزار شد، در رده سنی امید وزن منهای 65 کیلوگرم میلاد شاه‌کرمی از لرستان در رقابت فینال مغلوب علی فرزین از اسلامشهر شد و به نشان نقره رسید.

همچنین در وزن منهای 75 کیلوگرم مسابقات کومیته رده سنی امید نیز مازیار شاه‌کرمی از لرستان با غلبه بر اسماعیل جهان‌بیگلو از مازندران به نشان برنز رسید. در این وزن محسن قلی‌زاده از کرمان و امیدعلی فکوری از کردستان اول و دوم شدند.

* بنا بر نظر اعضای هیئت مدیره باشگاه داتیس، سعید سپهوند به عنوان سرمربی هدایت تیم داتیس خرم‌آباد را در مسابقات لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور بر عهده گرفت.

طی حکمی از سوی مدیرعامل باشگاه دارتاک خرم‌آباد، غلامرضا زینی وند به عنوان سرمربی هدایت تیم دارتاک خرم‌آباد در مسابقات لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور انتخاب شد.

* ورزشکاران جانباز و معلول ورزش لرستان را در پارالمپیک رو سفید کردند

در مسابقات پارالمپیک لندن ورزشکاران لرستان با کسب چهار مدال خوش درخشیدند و کسب یک نشان طلا، دو نقره و یک برنز توسط ورزش کاران لرستانی بی سابقه  بوده و «محسن کائیدی» با کسب یک طلا و یک برنز در لندن پر افتخارترین ورزشکار کشورمان معرفی شده، که این موفقیت‌ها بی نظیر است.

همچنین کامران شکری سالاری و فرزاد سپهوند نیز با کسب مدال نقره و برنزکار کائیدی را تکمیل کردند.

* حضور یک لرستانی در تیم ملی جودو

دور جدید تمرینات تیم ملی جودو بزرگسالان از روز شنبه 28 بهمن ماه در سالن جودو مجموعه ورزشی شهید کبکانبان آغاز می‎شود.

این اردوی آمادگی با حضور 25 جودوکار به مدت دو هفته در سالن شهید کبکانیان برگزار می‌شود که قاسم نوری‎زاده از لرستان هم دعوت شده و باید خود را به مسئول اردو معرفی کنند.

مسعود حاجی آخوندزاده و مسعود خسروی‎نژاد به عنوان مربیان تیم ملی بزرگسالان هدایت این اردو را بر عهده خواهند داشت.

* لرستانی‌ها در راه فتح هیمالیا

رئیس هیئت کوه‌نوردی استان لرستان گفت: چهار کوه‌نورد زبده لرستان جهت صعود به یکی از قلل مرتفع هیمالیا راهی نپال شدند.

سیدآرش قیاسیان اظهار داشت: در تیم پنج نفره اعزامی به سرپرستی جلال چشمه‌قصابان نماینده فدراسیون، چهار کوه‌نورد لرستانی به نام‌های محمد لک، محمد حسینی، مجید نعمت‌اللهی و محسن یاراحمدی حضور دارند.

وی افزود: نفرات تیم کشورمان امروز فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد کاتماندو مرکز نپال ترک کردند تا به قله 8163 متری ماناسلو در سلسله جبال هیمالیا صعود کنند.

قیاسیان خاطرنشان کرد: کوه‌نوردان لرستانی قبلاً نیز به دیگر قلل مرتفع هیمالیا صعود نموده‌اند.

* لرستان بر سکوی سوم بوکس نوجوانان کشور ایستاد

این دور از مسابقات طبق قانون فدراسیون جهانی بوکس در سه راند دو دقیقه‌ای برگزار شد و تیم کرمانشاه با یک نشان طلا، دو نقره و یک برنز و با کسب 26 امتیاز بعد از تیم میزبان در جایگاه دوم ایستاد و بوکسورهای استان لرستان نیز با یک طلا، یک نقره و سه برنز 20 امتیاز شدند تا عنوان سومی هم به این تیم برسد.

برای تیم لرستان سیدجواد موسوی مشت‌زن نورآبادی در وزن 80+ کیلوگرم یک نشان طلا کسب کرد و ابوالفضل رفیعی‌نسب بوسکور خرم‌آبادی نیز در 60 کیلوگرم صاحب گردن‌آویز نقره شد.

همچنین محمد امیدزاده بوکسور خرم‌آبادی در 48 کیلوگرم، میلاد کونانی بوکسور کوهدشتی در 52 و علی‌رضا ذبیحی بوکسور بروجردی در 54 کیلوگرم از لرستان به سه نشان برنز دست یافتند.

* لرستان قهرمان مسابقات ژیمناستیک چندجانبه کشور شد

این مسابقات با حضور 10 تیم از استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، فارس، خوزستان، همدان و لرستان به مدت یک روز در خانه ژیمناستیک خرم‌آباد برگزار شد.

در این رقابت ها 40 ژیمناست خردسال و نونهال در چهار اسباب: حرکات زمینی، خرک حلقه، پارالل و پرش خرک حضور داشتند و در پایان پس از تیم لرستان، تیم‌های خوزستان و کردستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

* لرستان نایب‌قهرمان گلف بانوان کشور شد

این تیم که در دیدار نیمه‌نهایی با غلبه بر اصفهان به دیدار پایانی راه یافته بود، در بازی نهایی مغلوب تیم السو تهران شد و به نایب قهرمانی بسنده کرد.

تیم تهران با توجه به داشتن امکانات مطلوب گلف حرف اول را در این رشته می‏زند و متاسفانه چون مسابقات لیگ برتر بانوان کشور به صورت باشگاهی برگزار می‌شود، در استان ما حامی مناسبی برای حمایت از بانوان افتخارآفرین گلف استان وجود ندارد.

زیبا و سحر مردانی، عذرا اسکینی، مریم رحمانی و سارا بهاروند اعضای تیم گلف لرستان را تشکیل می‏دادند و هدایت این تیم را آزیتا بابابیگ به عهده داشت.

* حضور چهار بانوی لرستانی در مسابقات جهانی کیک‌بوکسینگ کیش

مسابقات انتخابی تیم ملی کیک بوکسینگ پنج شنبه، 16 شهریور برگزار شد که چهار بانوی لرستانی موفق به شکست حریفان شدند و به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی بیان کرد: نفرات برتر این رقابت‌ها در مسابقات جهانی که به میزبانی کیش برگزار می‌شود، حضور دارند.

بیرانوند اظهار کرد: در این مسابقات سپیده خورشیدوند، مهسا صمدی، مرضیه کاظمی و مهدیه دوستی تیم ملی را همراهی می‌کنند.

* کسب 9 نشان رنگارنگ کاراته‌کاهای لرستان در رقابت‌های قهرمانی کشور

تیم کاراته سبک آشی‌هارای لرستان توانست در رقابت‌های این سبک که در تهران برگزار شد در رده سنی جوانان و نوجوانان با کسب 9 نشان عنوان سومی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

در این رقابت‌ها که 250 ورزشکار از 16 استان کشور حضور داشتند، مهدی آسترکی و محمد آروان نشان طلا، سید احسان آهو قلندری و سیدمحمد موسوی نشان نقره و شایان سپهوند، شهرام نعمتی‌اصلانی، رضا پیروزفر، یونس رضایی‌نسب، کیانوش حاجی‌وند و سیدعرفان آهوقلندری نشان برنز این رقابت‌ها را برای تیم نوجوانان و جوانان کاراته سبک آشی‌هارا لرستان کسب کردند.

* سه‌‌گانه‌کاران لرستانی دو عنوان کشوری کسب کردند

مرحله دوم مسابقات کشوری ورزش‌های سه‌گانه با حضور ورزشکاران 26 استان در پنج رده‌ سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید و بزرگسالان به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در این رقابت‌ها که در شهر«جلفا» و در کنار رود ارس انجام شد، میلاد طاهری از لرستان پس از 1500 متر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه‌سواری و 10 کیلومتر دویدن بر سکوی سوم رده سنی امید زیر 23 سال ایستاد.

وی در ادامه گفت: هم چنین تیم سه نفره نونهالان نیز رده دوم تیمی کشور را از آن خود کرد.

* مسابقات شیتوریوهایاشی بانوان کشور با قهرمانی لرستان پایان یافت

چهارمین دوره‌ی رقابت‌های شیتوریوهایاشی بانوان کشور با قهرمانی لرستان به پایان رسید.

این رقابت‌ها در پنج رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان و در دو بخش کاتا و کومیته انجام شد.

مسابقات شیتوریوهایاشی 180 کاراته‌کا از هفت استان کشور به مدت دو روز در سالن خلبان شهید غلام‌رضا چاغروند مجموعه‌ تختی خرم‌آباد برگزار شد.

در پایان مسابقات، ورزشکاران لرستان با کسب 13 مدال طلا، 13 نقره و 20 مدال برنز در جایگاه نخست این رقابت‌ها ایستادند و تیم‌های مازندران با هشت طلا، 9 نقره، 15 برنز و اصفهان با هفت طلا، دو نقره و پنج برنز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.

*درخشش ورزشکاران تیراندازی با کمان لرستان در قهرمانی کشور

رقابت‌های قهرمانی تیراندازی با کمان قهرمانی کشور با شرکت 250 نفر از 22 استان به مدت دو روز در خرم‌آباد برگزار شد و تیم لرستان با کسب دو نشان طلا و یک نقره عنوان نخست مسابقات تیراندازی با کمان مردان و زنان در دو رشته ریکرو و کامپوند کشور را کسب کرد.

*قهرمانی تیم تجارت الکترونیک پارسیان لرستان در مسابقات انتخابی رزمی جهان

تیم رزمی« تجارت الکترونیک پارسیان لرستان» در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، جهت حضور نفرات برتر در سومین «فستیوال هنرهای رزمی جهان» با اقتدار بر جایگاه نخست این رقابت‌ها قرار گرفت.

این مسابقات که به میزبانی تهران و با حضور بیست تیم از سراسر کشور برگزار شد، 325 ورزش‌کار شرکت داشتند، که در آن تیم منتخب پاهیوت« تجارت الکترونیک پارسیان لرستان» با کسب سیزده مدال طلا، یازده مقام دومی و هفده نشان سومی موفق به کسب مقام اول تیمی کشور شد.

*لرستان قهرمان بوکس کشورشد

این رقابت‌ها از 20 تا 25 مهر در خوزستان و با حضور 196 بوکسور برگزار شد که در پایان تیم استان لرستان با 31 امتیاز قهرمان شد، تیم خوزستان با 24 امتیاز در جای دوم قرار گرفت و استان تهران با 18 امتیاز مکان سوم را به خود اختصاص داد.

رضا کرزوری، سجاد محرابی و رضا مرادخانی در اوزان 56، 75 و 91 کیلوگرم مدال طلا کسب کردند.

نفرات برتر این مسابقات به تیم ملی کشور دعوت می‏شوند.

سعید محمودی از چهارمحال وبختیاری به عنوان فنی‏ترین ورزشکار مسابقات انتخاب شد.

*تیم فوتسال دهیاران کوهدشت قهرمان کشور شد

فوتسال دهیاران شهرستان کوهدشت که به عنوان نماینده لرستان در مسابقات کشوری حضور یافته بود، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

تیم فوتسال دهیاران شهرستان کوهدشت که به عنوان نماینده لرستان برای شرکت در مسابقات ملی به کاشان رفته بود، پس از گذشتن از سد تیم‌های اصفهان، مشهد و تبریز، به فینال رسید.

این تیم در نهایت در فینال این رقابت‌ها با نتیجه هفت بر سه تیم آذربایجان غربی را نیز پشت سر گذاشت و سکوی نخست را از آن خود کرد.

تیم دهیاران کوهدشت که تنها نماینده استان لرستان در این رقابت‌ها بود، با کسب این پیروزی‌ها توانست به لیگ برتر کشور راه یابد.

*درخشش اسب‏های لرستان در جشنواره اسب اصیل ایرانی

جشنواره اسب اصیل عرب ایرانی از دو تا 25 مهرماه 91 در شهرستان خوراسگان از توابع استان اصفهان برگزار شد.

در این سه روز حدود 156 اسب در رده‏های مختلف با هم به رقابت پرداختند که در این میان اسب‏های اصیل ایرانی لرستان به مقام‏هایی دست یافتند.

در رده آیندگان کره مادیان مرمر باران مقام اول را با همت هندلری اصغر کرمی کسب کرد (مالک عالیخانی).

در گروه مادیان‎های سه سال کیاندخت فدک با هندلری فاطمه حسینی مقام دوم و در چمپیون مادیان‏ها مقام دومی را نیز کسب کرد و در گروه نریان‏های سه سال کوسوف فدک مقام اول این گروه را به خود اختصاص داد.

در این جشنواره با وجود ناداوری و میزبانی نامناسب اصفهان، لرستانی‎ها خوش درخشیدند.

*جدایی سرمربی دارتاک

* غلام زینی وند سرمربی دارتاک لرستان به دلیل اختلاف با مدیرعامل از این تیم جدا و اکبر حسنوند به عنوان سرمربی جدید منصوب شد.

* پایان دومین مرحله مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری جوانان کشور در بروجرد

در روز دوم در ماده استقامت به مسافت 90 کیلومتر با حضور 14 تیم از سراسر کشور برگزار گردید علی فتح‌اللهی از هیئت دوچرخه‌سواری بروجرد به مقام اول دست یافت و محمدرضا شریفی از تیم ترافیک تهران و داریوش اسماعیل‌زاده از پتروشیمی تبریز به ترتیب دوم و سوم شدند.

*عنوان سومی آرش مردانی در کشتی پهلوانی

ششمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی کشور با شرکت 18 کشتی‌گیر از 15 استان کشور امروز در سالن کشتی هفتم تیر تهران برگزار شد و در نهایت جابر صادق‌زاده از مازندران با شکست امین رشیدلمیر از خراسان رضوی پهلوان سال 91 ایران شد، رشید لمیر دوم شد و اشکان مردانی از لرستان و جواد محجوب از خراسان جنوبی سوم و چهارم شدند.

حضور پنج لرستانی در تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

مرحله اول اردوی آمادگی تیم کشتی فرنگی جوانان طی روزهای 12 تا 25 آبان ماه در خانه کشتی شماره دو تهران برگزار می‌شود که در این اردو چهار کشتی گیر و یک مربی از لرستان حضور دارند.

محمد آراسته، حمید یاراحمدی، عرفان نعمت‌پور، مهدی زودآشنا به ترتیب در اوزان 55، 74، 84 و 120 کیلوگرم فرنگی‏کاران جوان لرستانی هستند که به این اردو فرا خوانده شده‎اند.

همچنین روح‌الله دل‌انگیز از لرستان یکی از پنج مربی‎ است که در این مرحله از اردو حضور دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ایرج اسنفدیاری‌فر  است.

*نعمت مجیدی هم رفت

مرحوم نعمت مجیدی مربی دو و میدانی و قهرمان اسبق دو ایران سه‌شنبه‌ 15 آبان 91 به دلیل بیماری دارفانی را وداع گفت و پیکر پاک وی طی مراسمی از غسالخانه بهشت رضای خرم‌آباد تشییع شد.

*هفده مدال رنگارنگ سهم لرستان از مسابقات کشوری شائولین

ورزشکاران ووشوکار لرستانی در مسابقات کشوری شائولین که هفته گذشته در دزفول برگزار شد، با کسب هفده مدال رنگارنگ به استان بازگشتند.

سهم نوجوانان لرستانی چهار طلا، چهار نقره و دو مقام سومی بود و در رده‌ سنی جوانان نیز دو مقام اولی و دو مقام سومی به دست آمد، ضمن این‌که در رده‌ سنی بزرگسالان هم یک طلا، دو نقره و یک برنز توسط ووشوکاران لرستانی کسب شد.

*وداع عضو سابق تیم ملی دو و میدانی با پیست تارتان

پیشکسوت دو و میدانی استان لرستان در سن 59 سالگی به سبب بیماری دارفانی را وداع گفت و در میان استقبال پرشور مردم استان تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر استاد پورفرخ روی دستان شاگردانش، ورزشکاران، پیشکسوتان، کریمی رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی و تعدادی از مسئولان استانی و مردم، در پیست تارتان ورزشگاه تختی خرم‎آباد آخرین دور را زد.

پیکر این مرحوم سپس به سمت آرامستان خضر حرکت و در قطعه هنرمندان برای همیشه در خاک آرامید.

در کارنامه ورزشی مرحوم پورفرخ، کسب مدال نقره در مسابقات بین‎المللی پاکستان در سال 1353، مربیگری در تیم ملی جانبازان و معلولان و افتخارات دیگری به چشم می‎خورد.  

*پیشکسوت خوش‌اخلاق ورزش لرستان درگذشت.

 

حاج توکل الماسیان فوتبالیست و دونده دهه 40 خرم‌آباد صبح شنبه 25 آذر 1391 به سن 71 سالگی بر اثر نارسایی قلبی در تهران درگذشت.

*بازیکن سابق فوتبال لرستان درگذشت

ستاره سابق تیم فوتبال منتخب لرستان درگذشت.

سعید گودرزی که در دهه‌های 40 و 50 عضو تیم‌های منتخب آموزشگاه‌ها و منتخب لرستان در رقابت‌های کشوری بود، جمعه 17 آذر 1391 در تهران درگذشت.

*قهرمانی گهر زاگرس نوین دورود در لیگ برتر فوتبال لرستان

*گهر زاگرس نوین دورود قهرمان لیگ برتر فوتبال لرستان شد، این مسابقات با شرکت هشت تیم به مدت چهار ماه برگزار شد و تیم‌های شهرداری بروجرد و بهزیستی خرم‌آباد نیز دوم و سوم شدند.

*دعوت شش لرستانی به تیم ملی کونگ‌فو

کمیته‌ فنی فدراسیون کونگ‌فو کشور جهت شرکت در مسابقات جهانی، شش لرستانی را به اردوی تیم ملی فراخواند.

بهزاد بهاری، سجاد میردریکوند، مهرداد بهاری، حمید دریکوندی، فرشاد سرداریان و مرتضی مهدی‌پور از هجدهم ماه جاری به مدت چهار روز در اردوی دور نخست تیم ملی که به میزبانی استان زنجان برگزار شد، حضور داشتند.

*انصراف داتیس از حضور در لیگ دسته دوم فوتبال ایران

تیم داتیس لرستان علیرغم بازیهای خوب در لیگ دسته دوم فوتبال ایران به دلیل عدم توانایی مالی مدیرعامل و عدم حمایت مسئولان از لیگ دسته دوم فوتبال ایران انصراف داد و به راحتی یک سهمیه از فوتبال لرستان در لیگ دسته دوم کم شد.

*شیر محمدمیرزایی مربی تیم ملی ناشنوایان شد

*محمد میرزایی مربی موفق فوتبال لرستان که سابقه مربیگری تیم‌های مختلف استان ازجمله نوجوانان، جوانان، ناشنوایان، دانشجویان و تیم‌های باشگاهی استان را بر عهده داشته است، از سوی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور به عنوان کمک مربی غلامحسین پیروانی مربی نامدار و بااخلاق فوتبال کشور در تیم ملی ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

اردوی تیم ملی ناشنوایان از 24 دی‌ماه در شیراز برگزار شد.

*قوی ترین مرد لرستان به علت تصادف در بخش آی سی یو بستری شد.

حامد امیری قوی ترین مرد استان به علت تصادف در محور خرم‌آباد چغلوندی در بخش آی سی یو بیمارستان توحید خرم‌آباد بستری شد.

به علت شدت جراحات وارده، وضعیت حامد چندان رضایت بخش نیست.

وی ادامه  داد: تعداد دو مهره از کمرش شکسته که مورد عمل جراحی نیز قرار گرفته است.

حامد امیری از قوی‌ترین مردان استان است که سال‌هاست در این ورزش سخت از بهترین‌های کشور محسوب می‌شود.

امیری که رکوردار دو آیتم جهانی است، قرار بود در مسابقات کشوری که در ماه جاری به میزبانی مشهد شرکت کند و به علت کمبود امکانات ورزشی از محور چغلوندی عازم بروجرد بود تا در کنار دوستان بروجردی اش خود را برای این رقابت‌ها آماده کند که متاسفانه خودروی وی دچار سانحه شد.

*کاراته کای ازنایی در مسابقات جهانی کاراته به سه مدال دست یافت

زهرا سالاروند ورزشکار کاراته‌کای ازنایی در مسابقات جهانی کاراته در مالزی به سه مدال دست یافت

بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی کاراته سبک کوبه اوزاکا با حضور دوازده تیم از کشورهای ایران، مالزی، اندونزی، ویتنام، آرژانتین، نپال، سنگاپور، فیلیپین، اسکاتلند، برونئی، هند و هنگ‌کنگ در سالن چراس شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد که تیم ایران عنوان نخست این مسابقات را به دست آورد.

در این دوره از مسابقات خانم «زهرا سالاروند» ورزشکار ازنایی موفق به کسب نقره کاتای تیمی، برنز کومیته انفرادی 68+ کیلوگرم و برنز کومیته تیمی شد.

*پس از چند سال قهرمانی متوالی در جودو بانوان قهرمانی کشور لرستان این‎بار دوم شد.

اکرم خانی فنی‎ترین جودوکار تیم لرستان در مسابقات جودوی بزرگسالان قهرمانی کشور رتبه دوم را از آن خود کرد.

بیست و یکمین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی بانوان کشور با حضور 150 جودوکار از 25 استان در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد و در نهایت تیم استان تهران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد.

لرستان با دو طلا و دو برنز نایب قهرمان شد و همدان با یک طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه سوم ایستاد.

از سوی کمیته برگزاری اکرم خانی جودوکار لرستانی به عنوان تکنیکی‎ترین جودوکار انتخاب شد.

برای تیم لرستان اکرم خانی و سحر چغلوند به ترتیب در اوزان منفی 63 و 78 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شدند و الهام بهرامی در وزن منفی 48 کیلوگرم و مهتاب رضایی در وزن منفی 57 کیلوگرم مدال برنز کسب کردند.

گفتنی است، تیم لرستان در چند سال گذشته مدام رتبه اول این مسابقات را به خود اختصاص داده و این نایب قهرمانی به هیچ وجه علاقه‎مندان به این رشته ورزشی را در استان خوشحال نمی‎کند.

*قهرمانی لرستان در مسابقات دوچرخه‌سواری جوانان کشور

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جوانان کشور با معرفی تیم‎های برتر به کار خود پایان داد.

در مرحله آخر این مسابقات که در رشته استقامت و به مسافت 85 کیلومتر در شهرستان محلات برگزار شد، مهدی عباداللهی از کرمان، آرشام فرزاد از لرستان و محمد علی مرادیان از فارس به مقام‎های اول تا سوم دست یافتند.

پس از برگزاری این مرحله و رقابت سه روزه ورزشکاران 18 استان کشور در شش رشته این مسابقات، سرانجام استان لرستان با کسب 761 امتیاز موفق به کسب رتبه اول شد. تیم‌های یزد و مرکزی هم به ترتیب با کسب 616 و 514 امتیاز رتبه‎های دوم و سوم مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جوانان کشور را به دست آوردند.

*قهرمانی و صعود جوانان گهر زاگرس دورود به لیگ برتر

مسابقات لیگ دسته اول فوتبال جوانان کشور که با شرکت 16تیم در دو گروه برگزار شد، تیم جوانان گهر زاگرس دورود توانست با اقتدار به لیگ برتر جوانان کشور در سال 92صعود کند.

*لرستان قهرمان قهرمانان رزمی کشور شد

تیم منتخب سوبرساباکی هیئت رزمی استان در مسابقات قهرمان قهرمانان کشور با غلبه بر حریفان پر قدرت خود از نوزده استان کشور موفق به کسب مقام اول شد.

این رقابت‌ها که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، تیم سوبرساباکی هیئت رزمی لرستان توانست با غلبه بر همتایان خود به قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

بعد از لرستان، استان‌های تهران، کردستان و اصفهان به ترتیب سوم تا چهارم شدند.

لرستان با سرمربی‌گری مصطفی کریمی نسب در مسابقات قهرمان قهرمانان کشور، محسن رحمانی، یوسف دولتشاه، پوریا کاکاوند، محمد نورپور، جواد پاریاد، علی شاکرمی، مهدی مومنی، اشکان اسماعیل‌پور و رحیم ‌کریمی نسب توانست بعد از شکست رقیبان خود در مرحله فینال 9 مدال طلا برای لرستان به ارمغان بیاورند.

*دعوت چهار لرستانی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری

کادر فنی تیم ملی طبق معیارهای خود و آمادگی دوچرخه سواران لرستانی در مسابقات کشوری، آقایان فرزین عرب و آرمین معظمی گودرزی را به تیم ملی بزرگسالان و آرشام فرزاد و علی نوروزیان را به تیم ملی جوانان جهت شرکت در مسابقات آسیایی هندوستان دعوت کرد.

*دعوت سه والیبالیست لرستانی به تیم ملی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران اسامی بازیکنان دعوت شده به اولین اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی 2013 را اعلام کرد که آرش کمالوند، رضا صفایی و حسین حسن‎پور از لرستان هم به این اردو فرا خوانده شده‎اند.

*حضور یک لرستانی در تیم ملی جودو

دور جدید تمرینات تیم ملی جودو بزرگسالان از روز شنبه 28 بهمن ماه 91در سالن جودو مجموعه ورزشی شهید کبکانبان آغاز شد.

این اردوی آمادگی با حضور 25 جودوکار به مدت دو هفته در سالن شهید کبکانیان برگزار می‌شود که قاسم نوری‎زاده از لرستان هم دعوت شده و باید خود را به مسئول اردو معرفی کنند.

مسعود حاجی آخوندزاده و مسعود خسروی‎نژاد به عنوان مربیان تیم ملی بزرگسالان هدایت این اردو را بر عهده خواهند داشت.

*قهرمانی لرستان در هندبال کارگران کشور

مسابقات به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور 16 تیم در تهران برگزار شد که در دیدار پایانی لرستان با اقتدار و با نتیجه 25 بر 20 مرکزی را از پیش رو برداشت.

لرستان برای رسیدن به فینال مسابقات تیم‎های همدان، سمنان و کرمانشاه را مغلوب کرده بود.

*قهرمانی لرستان در نخستین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی کشور

اولین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی کشور در بخش ساندا نوجوانان به میزبانی استان ایلام و در شهرستان دهلران برگزار شد و تیم لرستان توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند.

در این رقابت‎ها که با حضور سانداکاران از 27 استان در 11 وزن و در مجموعه ورزشی شرهانی دهلران برگزار شد، لرستان با سه مدال طلا به مقام نخست دست یافت، آذربایجان شرقی با دو طلا و یک برنز دوم شد و زنجان با دو مدال طلا در جایگاه سوم ایستاد.

برای لرستان؛ وحیدرضا جعفری، علی شاهی‎وند و حسین محمدیان در اوزان منفی 28، 40 و 52 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شدند.

گفتنی است فدراسیون ووشو به دنبال تقویت زیر ساخت‎های این رشته ورزشی در بخش مبارزه برای اولین بار اقدام به برگزاری این رقابت‎ها در رده سنی نوجوانان(12 تا 15 سال) کرد.

*سومی لرستان در کشتی فرنگی نوجوانان کشور

این رقابت‌ها با حضور 274 کشتی گیر از 30 استان کشور در سالن بعثت شهرک شهید چمران بندر ماهشهر برگزار شد. تیم لرستان با کسب دو طلا و دو برنز به مقام سوم رسید.

برای تیم لرستان، مسعود آدینه‎وند و امیرحسین بهرامی در اوزان 42 و 76 کیلوگرم طلا کسب کردند. همچنین  اشکان گله‎دار در 58 کیلوگرم و سامان نجم‎سهیلی در وزن 69 کیلوگرم مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است، مقام سوم اوزان مختلف مشترک بود.

در پایان خوزستان با 65 امتیاز، مازندران با 51 و لرستان با 39 امتیاز به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

*قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد با مربیگری غلام محمدی در جام جهانی تهران

تیم ملی کشتی آزاد ایران با مربیگری غلام محمدی مربی لرستانی و روزبه فرازمند کشتی گیر 55کیلو گرمی لرستان در این رقابت‌ها با اقتدار قهرمان جام جهانی کشتی آزاد در تهران شد و تیم ملی کشتی فرنگی هم با درخشش طالب نعمت پور کشتی گیر کوهدشتی و دیگر کشتی‌گیران فرنگی کار کشورمان پس از روسیه به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

*مدیرکل جدید ورزش و جوانان لرستان منصوب شد

وزیر ورزش و جوانان در حکمی رضا محمدی اصل را به سمت مدیرکل جدید ورزش و جوانان لرستان منصوب کرد.

مراسم تودیع فرهاد نیکو خصال مدیرکل فعلی ورزش و جوانان و معارفه رضا محمدی اصل مدیرکل جدید با حضور احمد رسولی نژاد معاون مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و مسئولان استانی در خرم‌آباد برگزار شد و از خدمات نیکو خصال تقدیر شد.

شنیده شده که نیکو خصال قرار است به زودی از سوی وزیر ورزش و جوانان در سمت مدیرکلی ورزش و جوانان یکی از استان‌ها منصوب شود.

وی مدت 25ماه سکان اداره ورزش و جوانان استان و تربیت بدنی لرستان را عهده دار بوده است.

محمدی اصل نیز پیش از این مدیرکلی تربیت بدنی لرستان، هرمزگان و گیلان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

*چاقوکشی در مسابقات کشتی قهرمانی کشور/ فرنگی‎کار لرستان روانه بیمارستان شد

میلاد خسروی کشتی‌گیر 84 کیلوگرم تیم لرستان بر اثر ضربه چاقوی یکی از تماشاگران رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی ایران به بیمارستان منتقل شد.

در جریان رقابت‌های قهرمانی کشور که امروز در سالن هفتم تیر تهران برگزار می‌شود، میلاد خسروی که در حال نرمش کردن برای حضور در روی تشک بود، با یکی از تماشاگران درگیری لفظی پیدا کرد و حمله آن تماشاگر با ضربه چاقو به صورت خسروی باعث جراحت شدید او شد.

این اتفاق در سالن هفتم تیر در حالی روی داد که نیروی انتظامی در این سالن حضور نداشت و ضارب توسط تماشاگران دستگیر شد.

*قهرمانی لرستان در مسابقات باشگاهی تیراندازی جانبازان و معلولان

دور برگشت دهمین دوره مسابقات باشگاهی تیراندازی جانبازان و معلولان در بخش زنان و مردان با حضور ورزشکارانی از استان‌های اصفهان (باشگاه فولاد ماهان سپاهان)، لرستان، گلستان، فارس و گیلان به میزبانی باشگاه فولاد ماهان برگزار شد.

این مسابقات در دو رشته تپانچه و تفنگ بادی، در هفت ماده R5, R4, R3, R2, R1, P2, P1 و دو کلاس SH1 و SH2 پیش‌بینی شده بود که لرستان با 162 امتیاز قهرمانی را از آن خود کرد.

همچنین در مرحله رفت نیز لرستان قهرمان شده بود و عنوان دومی و سومی نیز به فولاد ماهان و فارس رسیده بود.

*مقام سوم دونده لرستانی در دو صحرانوردی

نخستین دوره مسابقات دوی صحرانوردی در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

در این دوره از مسابقات 43 دونده از سراسر کشور در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مسیر شش کیلومتری را طی کردند که در رده سنی جوانان 15 دونده شرکت داشتند و علی فهیمی از لرستان پس از دونده‎های فارس و همدان، مقام سوم را به خود اختصاص داد.

*قهرمانی الشتر در لیگ فوتسال منطقه‎ای امیدهای کشور

مسابقات لیگ منطقه‎ای فوتسال امیدهای کشور که گروه پنجم آن در خوی استان آذربایجان غربی برگزار می‎شد، با قهرمانی تیم استان لرستان پایان یافت.

در روز پایانی این مسابقات تیم هیئت روستایی عشایری الشتر لرستان با نتیجه شش بر پنج تیم غرب دانه کردستان را شکست داد و به عنوان تیم اول به مرحله بعدی مسابقات راه یافت و در دومین بازی تیم سپاه مقاومت عاشورای تبریز با نتیجه پنج بر سه بر تیم شمس خوی نماینده آذربایجان غربی غلبه کرد و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه پیدا کرد.

مسابقات لیگ منطقه‎ای فوتسال امیدهای کشور در گروه پنج از دوازدهم اسفند ماه سال‎ جاری با شرکت شش تیم از استان‎های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه در سالن ورزشی شهید چمران خوی برگزار شد.

*حضور چهار لرستانی در اردوی تیم ملی کونگ‎فو

سومین مرحله اردوی ملی پوشان کونگ‎فو در بخش آزاد به میزبانی زنجان آغاز شد.

در این اردو که به‎ مدت دو روز و با حضور 26 کونگ‎فو کار آغاز شده، از استان لرستان هم چهار ورزشکار حضور دارد.

مرتضی مهدی پور، سجاد میردریکوندی، بهزاد بهاری و مرتضی سرداریان کونگ‎فو کاران لرستانی حاظر در این اردو هستند.

*پنجمی لرستان در لیگ برتر والیبال نشسته بانوان

دور نهایی رقابت‎های لیگ برتر والیبال نشسته بانوان به میزبانی باشگاه ثامن الحجج سبزوار و در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مسابقات تیم‎های هیئت لرستان، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، هیئت کرمان، شرکت روان کارهای گلستان، هیئت همدان و ثامن الحجج سبزوار باهم روبرو شدند که در نهایت تیم لرستان با کسب تنها چهار امتیاز در بین شش تیم پنجم شد.

تیم فولاد ماهان سپاهان با کسب 13 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‎ها را به خود اختصاص داد.

*حضور شش آزادکار لرستانی در مرحله مقدماتی انتخابی تیم ملی

اسامی نفرات واجد شرایط برای شرکت در مرحله مقدماتی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان اعلام شد.

در بین این نفرات؛ روزبه فرازمند و رضا شعبان در وزن 55 کیلوگرم، مصطفی موسوی وزن 60 کیلوگرم، پیمان یاراحمدی 66 کیلوگرم، در 74 کیلوگرم مصطفی غیاثی و وحیدیوسف‎وند در 96 کیلوگرم لرستانی‎ها هستند که بر مبنای سه مرحله کارگاه‌های فنی و رقابت‌های قهرمانی کشور برگزیده شده‎ و می‎توانند در این مرحله شانس خودشان را برای حضور در تیم ملی بیازمایند.

لازم به ذکر است، مرحله مقدماتی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان روزهای 21 تا 23 فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود.

*جودوکاران لرستانی سه نشان از مسابقات بین‌المللی تهران کسب کردند

این رقابت‌ها با حضور 74 جودوکار در قالب پنج تیم داخلی و سه تیم از گرجستان، تونس و ارمنستان در سالن افراسیابی تهران برگزار شد.

در پایان رقابت‌ها جودوکاران کشورمان از تیم بزرگسالان ایران با کسب سه نشان طلا، دو نقره و پنج برنز جایگاه نخست این رقابت‌ها را کسب کردند و تیم گرجستان با کسب دو طلا و سه نقره دوم شد.

علی اصغر موسوی جودوکار لرستانی فینال وزن منهای 90 کیلوگرم را به یوسف بدرا از تونس واگذار کرد و به نشان نقره رسید.

همچنین قاسم نوری‌زاده و احسان بهرامیان‌خیاط دو لرستانی دیگر در وزن منهای 60 کیلوگرم به طور مشترک سوم شدند و به نشان برنز دست یافتند.

*دعوت چهار لرستانی به تیم ملی سامبو

در پایان مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی سبک سامبو که هجدهم ماه جاری در قزوین برگزار شد چهار لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

در این مسابقات سید محمد حسینی با غلبه بر حریفان خود توانست مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را برگردن خود بیاویزد و عارف انصاری از جوانان شایسته استان که سابقه شرکت در میادین بین المللی را در پرونده خود دارد صاحب مدال نقره شد.

در ادامه رقابت‌ها حجت الله صفر بیرانوند که کار هدایت و سرپرستی تیم را بر عهده داشت به مدال برنز بازی‌ها دست یافت و مهدی فلاحی هم صاحب مدال برنز شد.

گفتنی است: مسابقات آسیایی سبک سام بو هجدهم خرداد ماه آینده به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود.

*عنوان سومی لرستان در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان کشور

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان کشور که به میزبانی مسجد سلیمان برگزار شد، با قهرمانی مازندران به پایان رسید. در این رقابت‌ها که از صبح روز پنج شنبه آغاز شد تیم‌هایی از سراسر کشور حضور داشتند که در نهایت و در رده‌بندی تیمی مازندران با 75 امتیاز اول، تهران با 52 امتیاز دوم و آزادکاران نوجوان لرستانی با 47امتیاز در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفتند.

برای تیم لرستان در این رقابت‌ها علیرضا امیری در وزن 100کیلوگرم و محمد شمسی‌خانی در وزن 69کیلوگرم مدال نقره و محسن شاکرمی در وزن 46 کیلوگرم مدال برنز گرفتند. همچنین شاهین شیری، پیام نعمت‌پور، علی اسدی و عرفان نیازی در اوزان مختلف به مقام پنجم رسیدند.

با این نتیجه سومین موفقیت کشتی لرستان در چند ماه اخیر و در رده‌های سنی پایه رقم خورد.

*بازیکن اسبق خیبر و تیم ملی جوانان درگذشت

علی خلیلی بازیکن تیم ملی جوانان کشورمان که از چندی قبل به سبب سکته قلبی و مغزی در بخش ICU بیمارستان شفا بیستری بود، عصر دوشنبه هفتم اسفندماه 91 به رحمت ایزدی پیوست.

مرحوم خلیلی سال 1342 در خرم‌آباد متولد شد و از سال 1357 به طور رسمی فوتبال را در تیم‌های نوجوانان و جوانان لرستان دنبال کرد.

وی سال 1361 موفق به عضویت در تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان شد و در کنار بازیکنانی از جمله صمد مرفاوی، رسول غنی‌زاده، امید هرندی و محسن آشوری به عضویت تیم ملی جوانان کشورمان درآمد و در مسابقات آسیایی بنگلادش حضور یافت.

وی در دهه 60 عضو تیم منتخب لرستان در لیگ قدس و تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد بود. همچنین سال‌های 1363 و 1364 را در تیم پاس تهران گذراند.

خلیلی از سال 1375 به منطقه آزاد کیش رفت و به عنوان مدیر آژانس تاکسیرانی مشغول به کار بود. سال 1385 به زادگاهش بازگشت و عضو تیم منتخب پیشکسوتان خرم‌آباد شد.

خلیلی که از 23 بهمن‌ماه به علت عارضه قلبی و مغزی در بیمارستان شفای خرم‌آباد بستری بود، عصر روز دوشنبه هفتم اسفندماه در سن 49 سالگی درگذشت.

از وی دو فرزند دختر بر جای مانده است.

پیکر مرحوم خلیلی صبح چهارشنبه نهم اسفندماه 91 از غسالخانه خرم‌آباد به سمت آرامستان صالحین تشییع شد.

* رزمگر سرمربی تیم ملی هندبال جوانان شد  

با تصمیم کمیته فنی فدراسیون هندبال، عزت الله رزمگر به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد.

بنابه تصمیم کمیته فنی سازمان تیم‌های ملی هندبال و با توجه به تجارب و تخصص عزت الله رزمگر، وی به سمت سرمربی تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران منصوب شد.

رزمگر از پیشکسوتان هندبال لرستان است و سابقه‌ی طولانی در این ورزش استان را دارد. برای این مربی ارزنده‌ هندبال لرستان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

گزارش: محمود داوودی نژاد

انتهای پیام/2304/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول