اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

ناآگاهی در جامعه سبب رشد فتنه و مظلومیت حق می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ناآگاهی و ناهوشیاری در جامعه زمینه را برای ورود و رشد فتنه مهیا کرده و در این وضعیت حق مظلوم واقع می‌شود.

ناآگاهی در جامعه سبب رشد فتنه و مظلومیت حق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی شامگاه سه‌شنبه در سلسله همایش‌های تخصصی در مسیر ولایت با موضوع شرح خطبه فدکیه در محل سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: حوادث پس از رحلت پیامبر (ص) ریشه در عوامل متعدد داشت.

وی افزود: یکی از مؤثرترین عوامل بر حوادث پس از رحلت پیامبر(ص) وجود انسانهایی به دنبال زر و زور، قدرت و دنیا بود که از مدتها پیش از رحلت نبی مکرم اسلام در مقابل هر حرکتی از جمله ولایت و امامت امیرالمؤمنین (ع) به مخالفت برمی‌خواستند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه یارگیری رؤسای قبایل در برابر خلافت و امامت علی (ع) یکی از موارد آشکار در حوادث پس از رحلت حضرت محمد (ص) برشمرده می‌شد، خاطرنشان کرد: در آن زمان قبیله وجهه خاصی داشته، امر رؤسای قبایل برای عوام انکارناپذیر بوده و از این رو رؤسای قبایل با تطمیع عوام سعی در یارگیری در مقابل خلافت، امامت و ولایت داشتند.

وی تصریح کرد: سومین و ریشه‌ای‌ترین اصل در مبحث حوادث پس از رحلت پیامبر (ص) بر اساس آیه « رأیت‌الناس یدخلون فی‌دین‌الله افواجا» قابل تفسیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گروه سوم که با پیشرفت و ثبات اسلام موقعیت خود را رو به تهدید و توطئه‌های خود را ناکارآمد می‌دیدند، به اسلام ایمان آورده و مسلمان می‌شدند و از این مسیر شروع به نفاق‌اندازی و فتنه‌انگیزی در بدنه اسلام می‌کردند.

موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه نا آگاهی و ناهوشیاری سبب رشد و تکثیر فتنه در جوامع می‌شود یادآور شد: آنان که مستمع خطبه فدکیه فاطمه زهرا (س) بودند عوامی ناآگاه و ناهوشیار شمرده می‌شدند و این ناآگاهی سبب اجرایی شدن فتنه و نفاق و مظلوم ماندن حقایق می‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سران توطئه و فتنه و ناآگاهی مردم را دو عامل مهم کتمان حقایق و مظلومیت فاطمه (س) توصیف کرد و اذعان داشت: روح خطبه فدکیه تبیین حقایق است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در دفاع از نبوت، ولایت، درسهای بزرگی به تاریخ داد و تبیین حقایق و زدایش کفر از حق از بالاترین این درسهای تاریخی است.

موحدی کرمانی واقعه قصب فدک را برنامه پشت پرده از سوی توطئه‌گران دستگاه حکومتی آن زمان دانست و گفت: بخش عمده‌ای از حوادث پس از رحلت پیامبر مکرم اسلام از جمله قصب فدک و خانه‌نشینی امیرالمؤمنین (ع) ریشه در بروز و ظهور نفاق و فتنه از بدنه جامعه دارد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد:‌ شاید این شبهه برای عده‌ای ایجاد شود که اگر دختر پیامبر (ص) دارای شأن و منزلتی عظیم بوده چرا قبر حضرت مخفی و نامشخص است؟

وی ادامه داد: مقبره و تشییع مخفیانه زهرای مرضیه (س) نشان از نارضایتی این بانوی مطهر از حکومت وقت و دستگاه حکومتی داشته و باید بدانیم که نارضایتی فاطمه (س) امری معمولی نبوده، خشم فاطمه (س) خشم خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید از خطبه فدکیه فاطمه زهرا (س) درس عملی و اخلاقی بگیریم و در مسیر اصلاح فردی و اجتماعی گام مؤثر برداریم.

انتهای پیام/70023/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول