اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با کلان‌شهرهای سراسر جهان

المان میدان جهاد قم در ساعت زمین خاموش شد

شهرداری قم در برنامه‌ای هماهنگ با کلان‌شهرهای سراسر ایران و جهان، المان میدان جهاد قم را در ساعت زمین خاموش کرد.

المان میدان جهاد قم در ساعت زمین خاموش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری شهرداری قم، علی حاج‌رضا با اشاره به طرح ساعت زمین «Earth Hour» که از سال 2007میلادی و توسط صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund) اجرا می‌شود اظهار کرد: در این طرح، چراغ نقاط شاخص شهری (مانند برج ایفل در پاریس و خانه اپرای سیدنی) و ساختمان‌های اداری به نشانه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی خاموش می‌شوند و مردم هم چراغ‌های غیر ضروری خانه‌های خود را خاموش می‌کنند.

وی افزود: مردم سراسر جهان از این برنامه استقبال چشمگیری داشته‌اند و برخی افراد قصد دارند آن را به طرحی بین‌المللی تبدیل کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه مراسم ساعت زمین در ایران همزمان با سراسر دنیا برگزار شد خاطرنشان کرد: این اقدام به وسیله خاموش کردن چراغ‌های برج میلاد و المان‌های مهم برخی از کلان‌شهرها راس ساعت 20:30 تا 21:30 برگزار شد.

وی ادامه داد: شهرداری کلانشهر قم هم در روزهای نوروز که پذیرای زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و میلیون‌ها گردشگر نوروزی است برای نخستین بار با این طرح جهانی همگام شد و المان میدان جهاد را که از نورافشانی زیادی برخوردار است به مدت یک ساعت خاموش کرد تا اهمیت احترام به محیط زیست و کاستن از مصرف انرژی را به مردم و مهمان نوروزی یادآوری کند.

حاجی‌رضا با اشاره به برنامه‌های راهبردی شهرداری کلان‌شهر قم گفت: برنامه‌های بین‌المللی به ویژه در حوزه محیط زیست از اهمیت خاصی در مدیریت جدید شهری قم برخوردار است و مشارکت در برنامه ساعت زمین، شرکت در اجلاس کلان‌شهرهای آسیایی و تقویت ارتباط با کلان‌شهرهای مهم جهان از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/2258/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول