اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد خبر داد

زنده‌یاد دبیران؛ موضوع دهمین نشست یزدشناسی

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از برگزاری دهمین نشست از سلسله نشست‌های یزدشناسی خبر داد و گفت: این نشست با موضوع مرحوم دبیران برگزار می‌شود.

زنده‌یاد دبیران؛ موضوع دهمین نشست یزدشناسی

محمدرضا ملک‌ثابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: سلسله‌ نشست‌های یزدشناسی با محورهای معرفی مشاهیر، تاریخ و تمدن و آداب و رسوم یزد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 9 نشست با موضوعات مختلف از جمله فرهنگ وقف، آب، نام و نامگذاری و ... برگزار شده است، افزود: دهمین نشست یزدشناسی با محوریت معرفی یکی از مشاهیر و مفاخر یزد برگزار می‌شود.

ملک‌ثابت خاطرنشان کرد: مرحوم دبیران، نخستین استاندار یزد بعد از انقلاب اسلامی بود که خدمات ارزنده‌ای در یزد از خود به یادگار گذاشت به همین دلیل دهمین نشست یزدشناسی با محوریت این شخصیت ارزنده برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه معرفی مشاهیر و مفاخر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها، وظیفه‌ای است که بر عهده مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد است، افزود: انتقال گنجینه عظیم و غنی فرهنگ اسلامی و ایرانی به وارثان سرزمینمان در گرو حفظ و نگهداری میراث مستند و پاسداشت تلاش‌های خدمتگزاران صدیق و آبادگران این مرز و بوم است.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ادامه داد: بر این اساس دهمین نشست یزدشناسی با موضوع مرحوم دبیران با محوریت معرفی مفاخر و مشاهیر استان یزد، روز جمعه، 9 فروردین ماه جاری از ساعت 10 تا 13 در سالن اجتماعات کتابخانه وزیری، جنب مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول