اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قالیباف:

هر وحدتی به دور از ولایت، تفرقه محض است / ضرورت اتحاد در سایه ولایت

شهردار تهران گفت: وحدت باید گرداگرد ولایت و در مدار سنت‌های الهی باشد و هرگونه وحدتی به دور از ولایت، تفرقه محض شمرده می‌شود.

هر وحدتی به دور از ولایت، تفرقه محض است / ضرورت اتحاد در سایه ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدباقر قالیباف شامگاه دوشنبه همزمان با آغاز دهه فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع خانواده‌های شهدا و جانبازان در محل بیت‌الجواد مشهد اظهار کرد: آغاز سال 92 که مقارن با دهه فاطمیه است باید سرشار از درس‌های عملی سیره بانوی دو عالم زهرای اطهر (س) باشد.

وی افزود: در سالهای اخیر به دلیل فراز و نشیب‌های متعدد و پیش‌آمده، روزهای تلخ و شیرینی برای خانواده‌های معظم شهدا و دلدادگان نظام اسلامی رقم خورده اما با استفاده درس‌های عملی از سیره فاطمه زهرا (س) می‌توانیم در برابر این فراز و نشیب‌ها مقاوم‌تر حرکت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب‌اسلامی یک انقلاب‌سیاسی نیست،‌ خاطرنشان کرد: برخی انقلاب را انقلابی عقیدتی و سیاسی توصیف می‌کنند در حالیکه انقلاب صرفاً یک انقلاب‌اسلامی است و بدون هیچ پیش‌بند و پسوندی است.

وی ادامه داد: فرزندان شهدا با تبیین این اصل که پدران خود را در راه دینمداری و انقلاب‌اسلامی از دست داده‌اند می‌توانند به آرامش روحانی و درونی دست یابند.

شهردار تهران انقلاب‌اسلامی را انقلابی در مسیر احیای اسلام توصیف کرد و یادآور شد: ‌انقلاب‌اسلامی برای دفاع از اسلام، احیای دین و شکل‌گیری جامعه‌ اسلامی به‌وجود آمده چرا که پیش از انقلاب صرفاً جامعه مسلمان داشته‌ایم نه جامعه اسلامی.

وی تصریح کرد: امام راحل رهبر کبیر انقلاب‌اسلامی زمانی جامعه اسلام و دینی را مطرح کرد که تمام جهان اعم از غرب و شرق دین را افیون جامعه می‌دانستند.

قالیباف افزود: در نیمه دوم قرن بیستم که انقلاب‌اسلامی به وقوع پیوست در حالی امام و شهدا از اسلام، انقلاب، دین و معنویت سخن می‌گفتند که دین و معنویت هیچ جایگاهی در جهان نداشته و دنیا تحت تأثیر مکاتب بشری و دست‌ساز انسان بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه انقلاب‌اسلامی عامل احیای دین اسلام در منطقه و جهان است، اذعان کرد: امروز منشأ اثر و عمل انقلاب‌اسلامی در احیای اسلام و هویت‌ یافتن دین در کشورهای منطقه چون عراق و افغانستان و کشورهای عربی دیده می‌شود.

وی خطاب به خانواده شهدا با تأکید بر اینکه شهیدان با خدا معامله کرده‌اند،‌گفت: در مسیر انقلاب و احیای اسلام چیزی از دست نداده‌ایم چرا که در این مسیر با خدا معامله کرده‌ایم.

قالیباف تأکید کرد: 35 سال گذشته نظریه‌پردازان جهانی که می‌گفتند جایی برای دین در جوامع نیست،‌ امروز به صراحت اعتراف می‌کنند قرن بیست‌و‌یک قرن امام خمینی‌(ره) است و این بزرگترین افتخار انقلاب‌اسلامی به‌شمار می‌رود.

فرمانده دفاع مقدس یادآور شد: امروز صدقه جاریه خانواده‌های شهدا این است که نظام اسلامی را به‌پا کرده است.

وی از وجود آزمایش‌های الهی در مسیر انقلاب یاد کرد و ادامه داد: انقلاب مسیر خود را طی می‌کند و ما باید در مسیر انقلاب خود را حفظ کرده تا از مسیر ولایت و انقلاب فاصله نگیریم.

شهردار تهران با ابراز خرسندی از اتحاد جمهوری اسلامی ایران و هم‌پیمانی آحاد ملت با ولایت فقیه، گفت‌: باید زیر خیمه ولایت حلقه بزنیم و امروز شاهد آن هستیم که دشمنان داخلی و خارجی عمود این خیمه که ولایت‌ فقیه است را نشانه گرفته‌اند.

قالیباف تصریح کرد: وحدت باید گرداگرد ولایت باشد و هرگونه وحدت به دور از ولایت تفرقه محض شمرده می‌شود؛ وحدت باید در مدار سنت الهی باشد.

انتهای پیام/70023/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول