اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسأله فلسطین، سوریه و اصلاحاتی در اتحادیه عرب؛ محورهای اساسی نشست دوحه

نخست وزیر قطر که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را به عهده دارد اعلام کرد که پنج مسأله مهم در نشست دوحه از جمله بحران سوریه، مسأله فلسطین و ایجاد اصلاحات در اتحادیه بررسی خواهند شد.

مسأله فلسطین، سوریه و اصلاحاتی در اتحادیه عرب؛ محورهای اساسی نشست دوحه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الرأی»، «شیخ حمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که تصمیماتی در نشست روز گذشته وزاری امور خارجه کشورهای عرب گرفته شده که برای تأیید در اجلاس دوحه مطرح خواهد شد.

شیخ حمد افزود: پنج پرونده مهم در بیست و چهارمین اجلاس اتحادیه عرب بررسی خواهد شد که مهم ترین آنها مسأله سوریه،فلسطین و اصلاحاتی در اتحادیه است.

وی در نشستی خبری در پایان جلسه وزرای امورخارجه کشورهای عربی گفت: در مورد همه تصمیمات گرفته شده به توافق رسیده ایم و این تصمیمات فردا برای تأیید از سوی سران کشورهای عضو اتحادیه مطرح خواهند شد.

وی با ابراز تأسف از استعفای معاذ الخطیب از ریاست ائتلاف معارضان تأکید کرد که فرصتی تاریخی پیش روی معارضان قرار داده شده است که باید از آن نهایت بهره را ببرند.

منابع نزدیک به ائتلاف معارضان اعلام کردند که خطیب و «غسان هیتو» نخست وزیر حکومت موقت معارضان فردا در نشست اتحادیه عرب در قطر حضور خواهند داشت و کرسی سوریه در این اتحادیه به آنها واگذار خواهد شد.

«سلیم ادریس» رئیس ستاد ارتش آزاد نیز فردا به همراه اعضای ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در اجلاس دوحه حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول