اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان میاندرود تاکید کرد

ضرورت برگزاری نشست‌های فصلی روحانیان میاندرود

امام جمعه شهرستان میاندرود گفت: باید نشست‌هایی با حضور تمام طلاب و روحانیان ‌شهرستان به صورت فصلی برگزار شود.

ضرورت برگزاری نشست‌های فصلی روحانیان میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در گردهمایی طلاب و روحانیان شهرستان میاندرود در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: فاطمیه امسال مقارن با ایام نوروز شده است که جا دارد روحانیان و اقشار مختلف مردم، حرمت ایام عزاداری صدیقه طاهره (س) را نگه دارند.

امام جمعه شهرستان میاندرود عنوان کرد: در این ایام برخی از افراد اینگونه در جامعه عنوان می‌کنند که فاطمیه اول سند ضعیفی دارد اما باید توجه داشت که مراسم فاطمیه اول و دوم از گذشته تاکنون در کشور ما برگزار می‌شد و مردم در این ایام با برپایی مراسم عزاداری، ارادت و علاقه خود را نسبت به ساحت ائمه (ع) نشان می‌دهند.

 رسولی جویباری عنوان کرد: یکی از مسائلی که در سبک زندگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده آن است که در عین حالی که نشاط و شادی را می‌توان در جامعه حفظ کرد از معنویت و توجه به مسائل دینی و مذهبی هم  فاصله نگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طول مدت خدمتم در شهرستان میاندرود، سعی کرده‌ام با تمام توان مسائل مربوط به شهرستان را پیگیری کنم و در این راستا با حضور در مساجد و حسینیه‌های روستاهای مختلف از نزدیک با مشکلات و کمبودها آشنا شدم و برای حل آنها تلاش کردم.

امام جمعه شهرستان میاندرود، روحانیت را متولی اصلی دین در جامعه برشمرد و افزود: طلاب و روحانیان زیادی در شهرستان میاندرود در مقایسه با سایر شهرستان‌ها حضور دارند که برخی از آنها در روستاها و شهرهای این شهرستان مستقر و برخی هم در شهرهایی مانند قم، مشهد و تهران مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

رسولی جویباری ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی بنده در این راستا استفاده حداکثری از ظرفیت طلاب و روحانیان شهرستان به منظور ارتقاء و تعمیق فرهنگ دینی و اسلامی در منطقه بود که از این ظرفیت تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه باید طلاب و روحانیان شهرستان میاندرود در قالب تشکلی منسجم، ارتباط و تعامل خود را با یکدیگر بیشتر کنند، تاکید کرد: باید نشست‌هایی با حضور طلاب و روحانیان ‌شهرستان به صورت فصلی برگزار شود و مشکلات و مسائل موجود در میاندرود مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای حل آن راهکارهایی در نظر گرفت.

امام جمعه شهرستان میاندرود گفت: مواضع و سخنان امام جمعه نیز با تشکیل این تشکل می‌تواند تاثیرگذاری بیشتر در سطح شهرستان و استان داشته باشد.

انتهای پیام/86007/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول