اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

بازدید از عمارت جهانی اکبریه بی‌نظیر است

بر اساس اعلام ستاد تسهیلات نوروزی خراسان جنوبی امسال میزان بازدید از عمارت جهانی اکبریه بی‌نظیر بوده است.

بازدید از عمارت جهانی اکبریه بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امسال باغ "اکبریه" بیرجند که شهرت جهانی هم پیدا کرده شاهد بازدید بی‌نظیر مردم بوده است.

این باغ که در انتهای خیابان معلم بیرجند و روستای اکبریه واقع است در خردادماه سال 1378 هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این باغ در بستری کوهستانی واقع شده و متشکل از دو بناست که قدیمی‎ترین آن ساختمانی متعلق به "حشمت‎الدوله"، پدر "ابراهیم شوکت‎الملک" است که تاریخ احداث آن به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجاریه مربوط می‌شود. بنای دیگری در این مجموعه با عنوان "ساختمان تشریفات" وجود دارد که توسط "شوکت‌الملک" بنیان شده است.

وجود درختان بلند قامت کاج در دو طرف خیابان و نیز خیابان‌های منتهی به خیابان اصلی عمارت مرکزی بر‌ زیبایی و طراوت باغ و نمای آن افزوده است. این روزها این باغ حال و هوایی دیگر دارد.

بازارچه صنایع دستی نیز با حضور شرکت‌های خصوصی و تعاونی، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در قالب چندین غرفه و سیاه چادر در محل باغ و عمارت تاریخی اکبریه دایر است در این بازارچه انواع صنایع دستی استان در گروه‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/2248/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول