اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی همدان:

تپه هگمتانه به نقطه عطف گردشگران نوروزی همدان مبدل شده است

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: با توجه به اینکه تپه هگمتانه کاندیدای ثبت جهانی است، برگزاری بیشتر برنامه‌ها در این تپه تاریخی برنامه‌ریزی شده انجام و برای میهمانان نوروزی شهر همدان تدارک دیده شود.

تپه هگمتانه به نقطه عطف گردشگران نوروزی همدان مبدل شده است

رزیتا ناصرالمعمار در حاشیه مراسم جشن نوروز در مقبره بوعلی سینای همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده و استفاده از سفال و صنایع دستی استان همدان بزرگترین سفره هفت سین به ابعاد 20 در 20 متر در محوطه سایت باستانی تپه هگمتانه ایجاد شده که جذابیت خاصی برای گردشگران داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه تپه هگمتانه هم اکنون کاندیدای ثبت جهانی است، برگزاری بیشتر برنامه‌ها در این تپه تاریخی برنامه‌ریزی شده انجام و برای میهمانان نوروزی شهر همدان تدارک دیده شود تا گردشگران عزیز با نخستین پایتخت باستانی ایران زمین و فرهنگ غنی همدان بیشتر آشنا شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: با استفاده از هنرمندان همدانی نقشه ایران عزیز در متراژ 300 متر با استفاده شن‌های رنگی ایجاد شده که این کار هنری نیز در محوطه سایت باستانی تپه هگمتانه وجود دارد و برای بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گفته وی در سراسر استان و در مجموع 30 سفره هفت سین شکیل در نظر گرفته شده که از این تعداد 15 سفره در محل جاذبه‌های گردشگری سراسر استان و 15 سفره توسط شهرداری‌ها در میادین اصلی و ورودی شهرها تدارک دیده شده است.

ناصرالمعمار در ادامه ابراز کرد: در شب سال تحویل و سی‌ام اسفند یک جشن بسیار باشکوه در زمینه استقبال از بهار برای خانواده‌های بی‌سرپرست شهر همدان در سالن ورزشی 6 هزار نفری انقلاب با حضور سید مرتضی حسینی از مجریان صدا و سیما و همچنین هنرمندان مطرح کشور و عمو نوروز تدارک دیده شده بود که با استقبال بیش از 2 هزار نفری خانواده‌های همدانی مواجه شد.

وی اضافه کرد: استقبال از مسافران نوروزی در محل آرامگاه بوعلی سینا با اهدای شاخه‌های گل و همچنین برگزاری مراسم تحویل سال نو با حضور جمع کثیری از میهمانان نوروزی شهر همدان در طبقه فوقانی مقبره حکیم هزاره‌ها از دیگر برنامه‌های ابتدایی ستاد تسهیلات نوروزی استان در نوروز 92 به شمار می‌آید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: به منظور جذب بیشتر گردشگران که همدان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کردند 9 کالسکه سنتی اسب برای جابجایی مسافران نوروزی بین نقاط مختلف اماکن تاریخی در نظر گرفته شده که مورد استقبال میهمانان عزیز قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: برگزاری جشنواره نوروزی و جنگ شادی، برنامه‌های نمایشی، اجرای موسیقی سنتی، و شاهنامه خوانی در آرامگاه بوعلی سینا و تپه هگمتانه در چهار نوبت از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی همدان در سطح شهر است که تا قبل از شروع ایام فاطمیه در نظر گرفته شده است.

ناصرالمعمار برنامه‌های بخش نخست نوروزی در همدان از 28 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پنجم فروردین امسال اجرا می‌شود و با توجه به اینکه ششم فروردین 92 سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است بخش دوم برنامه‌های نوروزی نیز با این رویکرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمار بازدید مسافران نوروزی از اماکن و جاذبه‌های تاریخی استان تا پایان روز دوم فروردین ماه 92 عنوان کرد: از شروع فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی و شروع سفر مسافران به استان همدان و تا پایان وقت روز دوم فروردین ماه از 14 موزه و 30 بنای تاریخی شاخص که تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان است بیش از 68 هزار نفر بازدید شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: از تعداد 68 هزار و 800 نفر بیشتر آمار بازدید مربوط به آرامگاه و موزه بوعلی سینا بوده است و آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان همدان محسوب می‌شوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 11 هتل یک تا چهار ستاره در سطح استان، مهمانپذیر و مسافرخانه‌ها، مدارس و سالن‌های ورزشی سراسر استان و همچنین سالن‌های محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که به صورت 24 ساعته از میهمان پذیرایی می‌کنند.

ناصرالمعمار تأکید کرد: هتل‌های یاس، مرمر، بوعلی، آزادی، باباطاهر و هتل آپارتمان خاتم در سطح شهر همدان، هتل نهاوند در شهرستان نهاوند، هتل سینا در شهر لالجین، هتل ملت در شهرستان فامنین و همچنین مهمانسرای گردشگری علیصدر در مجتمع غار علیصدر و همچنین 19 مهمانپذیر و مسافرخانه در9 شهرستان تابعه استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

به گفته وی با هماهنگی‌های بین دستگاهی در ستاد تسهیلات نوروزی استان همدان و اقلیم سردسیری استان برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی تمهیدات خوبی اندیشیده شده تا به نحو شایسته میزبان این عزیزان باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان  در پایان یادآور شد: ستاد اطلاع‌رسانی نوروزی به میزبانی شهرداری در مجتمع فرهنگی عین‌القضات شهر همدان و ستاد اسکان و پشتیبانی نیز در آموزش و پرورش است که پذیرایی و راهنمایی از مسافران را بر عهده خواهند داشت که در این دو مرکز با حضور نمایندگان دستگاه‌های وابسته به تسهیلات نوروزی آماده خدمات‌دهی به مسافران می‌کنند.

انتهای پیام/89020/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول