اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های میراث فرهنگی خبر داد

حمایت از احداث کمپ‌های اقامتی ویژه زائران در قم

مدیرکل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد که از احداث کمپ‌های اقامتی ویژه زائران در قم حمایت‌های لازم را داشته باشد.

حمایت از احداث کمپ‌های اقامتی ویژه زائران در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائران استانداری قم، سیروس ابراهیمی در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار کرد: استان قم به دلیل وجود بارگاه کریمه اهل بیت (س) ملجا و پناهگاه شیعیان و دوستداران اهل بیت است و مردم هر زمانی که فرصت داشته باشند به پابوسی حضرت مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز و تابستان قطعا زائران بیشتری به قم سفر کرده و در این شهر اقامت می‌کنند و مسئولان این استان نیز تلاش گسترده‌ای داشته‌اند تا امکانات لازم را برای زائران فراهم کنند.

مدیرکل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مجموعه مراکز اقامتی و پذیرایی در قم در سال‌های اخیر چندین برابر شده است ولی این تعداد باز هم کفاف حضور گسترده مردم را نمی‌دهد و باید امکانات لازم برای اقامت زائران و مسافران در قم مهیا شوند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی صورت گرفته در نوروز 92 به زائران بیان کرد: در استان قم معاونت زائران در استانداری شکل گرفته است و این معاونت در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی موفق عمل کرده‌ است.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت احداث کمپ‌هایی ویژه استقرار زائران بیان کرد: پیشنهاد من این بود که اعتباری در سال 1392 از سوی استانداری تخصیص داده شده و مشاوری قوی انتخاب شود تا مکان‌نمایی برای احداث کمپ‌هایی با سازه‌های سبک و در شان زائر در چند نقطه از سطح شهر قم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: پس از مکان‌نمایی با کار مشارکتی باید نسبت به احداث این کمپ‌ها اقدام شود و اگر پیگیری لازم صورت گیرد ممکن است در سال 92 نیز بخشی از این کار به سرانجام برسد و سازمان میراث فرهنگی نیز حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را خواهد داشت و نسبت به تخصیص اعتبار اهتمام دارد.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول