اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر داران:

تحریم‌های آمریکا خللی در استواری ملت ایران ایجاد نکرد

امام جمعه شهر داران گفت: اعمال تحریم‌های آمریکا نه تنها هیچ خللی در استواری ایران اسلامی ایجاد نکرد، بلکه ملت را استوارتر و چهره کریه جنایات آمریکا را به نمایش گذاشت.

تحریم‌های آمریکا خللی در استواری ملت ایران ایجاد نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، انتخابات پیش‌روی نظام در سال جاری را حساس و سرنوشت‌ساز برای ملت ایران توصیف کرد و با اشاره به منویات رهبر عزیز انقلاب در مرقد ملکوتی امام رضا (ع) در بیان کارنامه نظام جمهوری اسلامی در سال گذشته اظهار کرد: یکی از جلوه‌های پیشرفت در نظام اسلامی، انتخاب فرد اصلح در انتخابات است.

وی ادامه داد: یکی از جلوه‌های بارز انتخابات مردم‌سالاری است که اقتدار نظام را به همراه دارد و باعث کمرنگ شدن تهدیدات دشمنان می‌شود.

امام جمعه داران افزود: در انتخابات باید به تمام گزینه‌های افراد نمره داد و فقط ویژگی‌های منفی را مدنظر نداشت و به ویژگی‌های مثبت هم توجه کرد؛ در نهایت شخص منتخب مردم باید دارای حداکثر امتیاز مثبت باشد.

کرامتی افزود: اعمال تحریم‌های آمریکا نه تنها هیچ خللی در استواری ایران اسلامی ایجاد نکرد، بلکه ملت را استوارتر و چهره کریه جنایات آمریکا را به نمایش گذاشت.

وی در روایتی به نقل از عایشه همسر پیامبر(ص) در مقام و منزلت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: کسی شبیه‌تر از فاطمه به رسول اکرم (ص) یافت نمی‌شود.

امام جمعه داران افزود: کلام نورانی آن حضرت و  منطق و رفتار ایشان مثل پیامبر اکرم (ص) بود.

کرامتی بر لزوم رعایت حریم این حضرت در دهه فاطمیه و ایام عید نوروز تأکید کرد.

وی ضمن تبریک عید نوروز و بهار طبیعت به همه به روایات ائمه (علیهم‌السلام) در گرامیداشت این روز اشاره کرد و اظهار داشت: صله رحم از واجبات دینی است.

امام جمعه داران در خطبه اول با استناد به خطبه 148 نهج‌البلاغه حضرت علی (ع)، به جنگ جمل و مقام پرستی طلحه و زبیر در آن جنگ اشاره کرد و گفت: آنان منافق، قدرت‌طلب و اهل دنیا بودند و از دین اسلام و مسلمانی غافل شدند.

کرامتی به کلام نورانی حضرت امام خمینی (ره) درباره منافقین اشاره و اظهار کرد: انسان‌های منافق مثل گرگ‌ها هستند که همدیگر را برای ادامه زندگی می‌درند و هیچ‌گاه پشت بهم نمی‌کنند، چراکه با لحظه‌ای غفلت مورد حمله قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول