اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

رهبر جمهوری اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در جهان دارد

امام جمعه موقت قزوین گفت: رهبری در جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین‌کننده در معادلات جهانی داشته و به اذعان خود غربی‌ها، تصمیم‌گیرنده نهایی در معادلات جهانی رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

رهبر جمهوری اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نخستین نماز ‌جمعه شهر قزوین در سال 92 که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با بیان مطالبی پیرامون منویات اخیر مقام معظم رهبری در مشهد اظهار داشت: رزق یک سال مردم در منویات مقام معظم رهبری است و معظم‌له با اشرافی که دارند، راهبرد سال را برای موفقیت و کسب، عزت و شرف مطرح کردند.

وی تصریح کرد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی و دوران پهلوی آمریکایی‌، علاوه بر ذخایر ملی، عزت و شرف این ملت هم زیرپا گذاشته می‌شد.

امام جمعه موقت قزوین با بازخوانی دیدار محمد‌رضا شاه مخلوع، بانیکسون و واکنش امام خمینی(ره) به این دیدار یادآور شد: دیدار محمد‌رضا پهلوی با رئیس‌جمهور آمریکا و تعابیری که امام خمینی(ره) از این دیدار بیان فرمودند، بیانگر این مسئله بود که عزت و اقتدار ملت ایران در آن زمان توسط غربی‌ها لگد‌مال می‌شد.

عابدینی با بیان مطالبی در خصوص نحوه برخورد غربی‌ها با ایران در پیش از انقلاب و حال حاضر تأکید کرد: غربی‌ها در همین دشت قزوین نیز برنامه‌هایی برای به بند‌ کشیدن ملت ایران داشتند تا خود را مالک و ملت ایران را کارگر کنند که البته با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این توطئه‌ها از بین رفت.

وی ادامه داد: امروز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، جامعه جهانی همراه با جمهوری اسلامی است و تنها سران چند کشور غربی علیه ملت ایران دست به دشمنی و کارشکنی می‌زنند که بساط آنها نیز در آینده برچیده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه اسلامی ایران رهبری داریم که صحبت‌هایش در جهان تعیین‌کننده است و به اذعان خود غربی‌ها، تصمیم‌گیرنده، رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

عابدینی یادآور شد: رهبر در جمهوری اسلامی ایران چه در زمان امام خمینی(ره) و همچنین در دوران آیت‌الله خامنه‌ای توانسته با بصیرت نقش تعیین‌کننده در جهان داشته باشد و این نقش امروز بیش از گذشته مطرح است.

عابدینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد و اهمیت به کارگیری شعار «حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی» در سال آینده توسط مردم و مسئولان تصریح کرد: بی‌تردید اجرایی کردن راهبرد سال توسط مردم و مسئولان به پیشرفت و انسجام بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند.

عابدینی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز هجوم مزدوران آمریکایی و پهلوی به مدرسه فیضیه قم عنوان کرد: از این واقعه دردناک حمله عمال رژیم آمریکایی پهلوی به مدرسه فیضیه قم نیم قرن می‌گذرد و در نیمه خرداد امسال پنجاهمین سالگرد این واقعه عظیم و انقلاب امام خمینی(ره) را ارج می‌نهیم.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به روز هواشناسی و همچنین آب بیان داشت: هر کدام از این مسائل موارد مهمی است که باید در مورد آن دقت و توجه لازم شود؛ به خصوص در مسئله آب که باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گرفته و به آن دقت بیشتری شود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به صله‌ ارحام و اهمیت دید و بازدید‌های نوروزی خاطر نشان کرد: توجه به همسایگان، خویشاوندان و آشنایان و همچنین دستگیری از نیازمندان در ایام نوروز مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه موقت قزوین در خاتمه با خوش‌‌آمدگویی به مسافران و گردشگرانی که در قزوین حضور دارند، متذکر شد: در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه باید شئونات آن حضرت را حفظ کرد، اما صله ارحام و دید و بازدید که با شئونات منافاتی ندارد با ایام فاطمیه نیز منافاتی نخواهد داشت، اما اگر کار خلاف شرعی در این دید و بازدید‌ها صورت گیرد به عید و غیر از عید ربطی ندارد و نباید صورت گیرد.

انتهای پیام/2667/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول