اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی: / بخش دوم

ممانعت عملی و تلاش تبلیغاتی دو کار عمده دشمنان علیه ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی دو کار و برنامه عمده دشمنان که مایل نیستند پیشرفت ملت ایران را نشان دهند، ممانعت عملی و تلاش تبلیغاتی دانستند.

ممانعت عملی و تلاش تبلیغاتی دو کار عمده دشمنان علیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ادامه سخنرانی‌شان در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در محل رواق امام خمینی (ره) اظهار داشتند: ضعف‌ها هست، مشکلات هست و در مجموعه حوادث کشور و رویدادهای کشور تلخکامی‌هایی وجود دارد. ولی کسانی از دولتمردان ظالم عالم با تمام وجود تلاش کردند که ملت ایران را فلج کنند.

ایشان افزودند: آن خانم بی‌کفایتی که مسئولیت سیاست خارجی آمریکا را بر عهده داشت سینه سپر کرد و گفت که باید تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کنیم که ایران فلج شود و این را به زبان آوردند. حال بنده عرض می‌کنم که فعالیت آنها چه بود، ‌چه شد و به کجا انجامید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: از طرف دیگر دستاوردهای بزرگی که نشان‌دهنده ظرفیت و قدرت هوشمندی این ملت بزرگ است را نیز شاهدیم که وقتی انسان این عرصه‌ها را ملاحظه می‌کند مانند حضور پرشور آنها، آنجاست که باید همه آنها را تحسین کنند. این قهرمان عزیز امروز که در چشم ماست ملت ایران است و همه باید به او آفرین بگوییم.

ایشان با تاکید بر اینکه عرصه‌های قدرت و پیشرفت در مقابل چشمان ماست اذعان داشتند: باید دید که مجموع تلاش‌ها در سراسر کشور چگونه انجام می‌گیرد و لذا با این دید وقتی نگاه می‌کنیم باید به ایران و ایرانی مسلمان آفرین بگوییم.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی از پیشرفت ملت ایران غمگین می‌شوند، خاطرنشان ساختند: دشمنانی که مایل نیستند پیشرفت و ترقی و رشد همه جانبه ملت ایران را ببینند دو کار و برنامه عمده را در دستور کار خود قرار داده و این برنامه‌ها را ادامه می‌دهند، تا جایی که بتوانند مانع‌تراشی می‌کنند تا ملت نتواند به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خود برسد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به تشریح این دو برنامه دشمن پرداختند و اظهار داشتند: برنامه اول ممانعت عملی با تحریم‌ها، با فشارها، با مشغول کردن مدیران به کارهای درجه دو و فرعی و با پرت کردن حواس ملت و نخبگان است؛ برنامه دوم تلاش‌های تبلیغاتی است که در تبلیغات خود پیشرفت‌های ما را انکار می‌کنند.

ایشان افزودند: امروز یک شبکه تبلیغاتی بسیار عظیم با هزاران رسانه و با انواع گوناگون فعالیت‌های رسانه‌ای برای اینکه اثبات کند در ایران پیشرفتی صورت نمی‌گیرد مشغول به کار است و لذا نقطه ضعف‌ها را بزرگ نشان داده و نقاط قوت را کوچک نشان می‌دهند و آن را در مقابل چشم همگان قرار می‌دهند.

ایشان ادامه دادند: رئیس جمهور آمریکا در نطق رسمی خود از مشکلات اقتصادی در ایران حرف می‌زند؛ انگار از پیروزی خود حرف می‌زند و در عین حال به تلاش‌های مثبت و سازنده و پیروزی‌های بزرگ ملت ایران اشاره‌ای نکرده و هرگز نخواهد کرد. 30 سال است که با این چالش مواجه هستیم. اما امروز بیشترین چالشی که ملت ایران مواجه است این است که دشمنان هم در عمل و هم در تبلیغات کوشش می‌کنند که مانع رشد ایران که در سایه اسلام زندگی می‌کند، بشوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم‌ها در سال 91 خاطرنشان کردند: در سال 91 می‌خواستند با تحریم‌ها ملت ایران را فلج کنند. چراکه می‌گفتند اگر جمهوری اسلامی رو به پیشرفت و ترقی و رشد باشد، آبروی ما در دنیا می‌رود، پس باید نگذاریم چنین شود و یا در تبلیغات طور دیگری منعکس کنیم.

ایشان بار دیگر با اشاره به دو برنامه عمده دشمنان یعنی ممانعت عملی و تلاش تبلیغاتی اظهار کردند: دشمنان هستند اما لانه اصلی توطئه علیه ایران کجاست؟ پاسخ دشوار نیست. 34 سال است که هرگاه نام دشمن برده می‌شود ذهن ملت ایران متوجه دولت آمریکا می‌شود.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود

انتهای پیام/2558/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول