اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تولید و پرورش سالانه 4.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در آذربایجان‌شرقی

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید و پرورش سالانه بیش از 4.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در این استان خبر داد.

تولید و پرورش سالانه 4.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، محمد صمدزاده با بیان اینکه شهرستان‌های تبریز و آذرشهر دو قطب تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان و شمال‌غرب کشور هستند، اظهار کرد: ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی بر کسی پوشیده نبوده و هم اکنون بیش از 30 گونه از ماهیان زینتی و اکواریومی شناخته شده در استان تولید و پرورش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تولیدات استان در این بخش به استان‌های دیگر و بعضاً به خارج از کشور صادر می‌شود، ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی و اکواریومی به لحاظ اشتغالزایی دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای بوده و نیازمند مساعدت همه جانبه مسئولان ذیربط است.

صمدزاده با بیان اینکه از جمله ماهیان زینتی تولیدی در استان می‌توان به خانواده ماهیان مولی، شامل سفید، مشکی، سیاه قرمز، قرمز، دم شمشیری، پلاتی، رزی بارب، بارب، حلب حلب، سیچلار گورخری، دم شمشیری، کف خوار و آنجل اشاره کرد و افزود: پرورش و تکثیر ماهی‌های آکواریومی توسط بخش خصوصی در استخرهای خاکی و بتونی انجام و شامل گونه های تخم‌گذار و زنده زا هستند.

وی با بیان اینکه ماهیان زینتی، برای تکثیر و پرورش، نیاز به دمای بالای 25 درجه سانتیگراد دارند، ادامه داد: همچنین شوری کم آب محل‌های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی برای آنها مناسب و مساعد است که شوری آب باعث می شود ماهیان زینتی از بیماری‌های واگیر مصون بمانند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه فروش این ماهیان زینتی آکواریومی در آستانه عید نوروز بیش از زمان‌‏های دیگر سال رونق دارد، افزود: بازار خرید و فروش ماهیان زینتی بر خلاف ماهیان قرمز رنگ عیدی در طول سال فعال است.

انتهای پیام/60002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول