اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه تحویل سال 1392

لحظه شماری زائران برای شنیدن نقاره‌های حرم امام رضا / لحظاتی دیگر قلب‌ها آرام می‌گیرد

همزمان با تحویل سال جدید در مشهد مقدس میلیون‌ها نفر از سراسر کشور در این شهر حضور پیدا کرده تا با شنیدن صدای نقاره‌های حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) قلب‌هایشان آرام گیرد.

لحظه شماری زائران برای شنیدن نقاره‌های حرم امام رضا / لحظاتی دیگر قلب‌ها آرام می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، از ساعت ابتدایی امروز مشهد مقدس و به ویژه حرم رضوی شاهد حضور میلیونی زائران و مجاوران است؛ میلیون‌ها زائر برای ایستادن به نماز عشق و گشودن صندوقچه دل لحظه‌شماری می‌کنند تا بار دیگر در کنار امام خود قلب‌هایشان آرام گیرد، همواره شنیدن صدای نقاره‌های بارگاه رضوی در لحظه تحویل سال نو یکی از خاطرات به یاد ماندنی سفر زائران به پایتخت معنوی ایران است چرا که این نوای عاشقانه و عطر حرم مولا دل‌های شکسته و خسته را در سرزمین آفتاب مداوا می‌کند.

* مداوای دل‌های خسته در خانه امام هشتم

از جمله نکات قابل توجه همزمان با لحظه تحویل سال این است که بسیاری از دورترین سرزمین‌ها از آشنایانشان می‌خواهند تا گوشی تلفن همراه را به قلب ضریح امام هشتم برسانند تا آنها نیز قلب‌هایشان آرام آرام،‌ آرام گرفته و نفس‌هایشان عطرآگین شود.

 اینجا در قلب پایتخت معنوی ایران صحن‌های اطراف حرم پر از جمعیت شده و در این میانه هر کسی بر زیر لب چیزی زمزمه می‌کند و به ضریح چشم می‌دوزد، حال و هوای بسیار خوب و دلنشینی در فضای حرم پیچیده؛ انگار که در اینجا و در این فضا اکسیژن اصل پیدا می‌شود تا عمق ریه‌های آنها را سالم و پاکیزه کند و این جمله کودکی شش ساله است که در گوش پدر خود نجوا می‌کند.

در هر سوی حرم رضوی شاهدیم همه با امام‌شان حرف می‌زنند و ناگهان اشک‌های شوق از گوشه چشم آنها آمده و دریایی از عشق و معرفت در صحن‌های حرم آقا موج می‌زند.

* آمادگی کامل پایتخت معنوی ایران برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی

در این میان سیدجواد موسوی معاون اسکان و پذیرایی ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار کرد: ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی در سال جاری تمهیدات خاصی را برای حضور موج عظیم زائران در ایام نوروز پیش‌بینی کرده است.

 وی افزود: در همین راستا تعداد 145 هتل روزانه جمعیت 45 هزار و 310 نفر را در ایام نوروز زیرپوشش خود قرا می‌دهد همچنین 288 هتل آپارتمان برای پذیرش روزانه 36 هزار و 824 نفر 549 مهمانپذیر برای روزانه 57 هزار و 196 هزار نفر در ایام تعطیلات نورز آماده اسکان هستند.

به گفته معاون اسکان و پذیرایی ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی 310 منزل شخصی با ظرفیت پذیرش 113 هزار و 546 نفر و 75 حسینیه 91 زائر سرا و پنج کمپ اسکان نیز آماده خدمت‌رسانی برای اسکان مسافران نوروزی هستند.

موسوی متذکر شد: 70 خوابگاه دانشجویی 22 بقعه و اماکن متبرکه و 11 هزار 500 کلاس در مدارس و 10 سالن ورزشی در سطح استان نیز از دیگر مکان‌ها برای اسکان زائران بارگاه رضوی محسوب می‌شود.

گفتنی است برای میزبانی از خیل عظیم زائران بارگاه رضوی از ماه گذشته تمامی سازمان‌ها و نهادها در سطح خراسان رضوی و مشهد مقدس آمادگی کامل پیدا کرده و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول