اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان:

نباید بین دو بخش «اقتصاد و معیشت» و «سیاست» جدایی فرض کرد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی قهرمانان حماسه اقتصادی و سیاسی را آحاد مردم دانست و گفت: خلق یک حماسه توسط یک ملت، ناشی از خصیصه شجاعت و دلاوری در تک تک آنان است که مردم ایران شهره آن هستند.

نباید بین دو بخش «اقتصاد و معیشت» و «سیاست» جدایی فرض کرد

علی اکبر روح نواز عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره نامگذاری سال 1392 به نام "حماسه سیاسی و اقتصادی" با تاکید بر این که نامگذاری سالها ناشی از درک استراتژیک از نیازهای اساسی کشور است گفت: سال جاری به حق به خاطر رویداد مهم و سرنوشت ساز دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و تشدید فشارها و تحریم های اقتصادی، از سوی مقام معظم رهبری به این عنوان نامگذاری شده است.

وی این دو مهم را لازم و ملزوم هم خواند و افزود: تحقق اهداف مدنظر در این نامگذاری استراتژیک، مستلزم رعایت همه فاکتورهای اساسی در مولفه های اقتصاد مقاومتی و آگاهی های سیاسی و معرفتی است؛ این کاملاً واضح است که قدرتهای مخالف ایران صرفاً با هدف افزایش نارضایتی عمومی ناشی از فشارهای اقتصادی و معیشتی، تحریم های اقتصادی و تحریم خرید نفت را کلید زده اند تا به زعم خود مقامات ایران را ملزم به پذیرش خواسته های سیاسی خود کنند و به همین علت نباید بین دو بخش «اقتصاد و معیشت» و «سیاست» جدایی فرض کرد.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: قطعاً حماسه اقتصادی پیش زمینه هایی دارد که خوشبختانه در سال گذشته در پرتو اصل مهم اقتصاد مقاومتی به درستی، ممارست و آزموده شد و بی تردید در سال جاری آثار و نتایج آن که همانا تبدیل تهدیدها به فرصت و مهار فشارهای خارجی به اتکای تولید داخلی و خودکفایی است به منصه ظهور خواهد رسید.

روح نواز اظهار داشت: حماسه سیاسی هم وقتی عینیت پیدا می کند که مردم با آگاهی و دانش و بینش سیاسی درستی در صحنه انتخاب نامزدها حاضر شوند تا امور کشور به دست شایستگان سپرده شود و افراد و به جریانهایی هم که احساس تکلیف خارج از حد متعارف داشته باشند گوش نکنند.

وی قهرمانان حماسه اقتصادی و سیاسی را همه مردم دانست و ادامه داد: خلق یک حماسه توسط یک ملت، ناشی از خصیصه شجاعت و دلاوری در تک تک آحاد آن است و مردم ایران در انقلاب اسلامی به عنوان بی نظیرترین انقلاب عصر حاضر و حماسه دفاع مقدس و جنگ نرم، این خصیصه را در حد اعلای خود اثبات کرده اند و تکرار آن حماسه در سال 1392 دور از دسترس نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان تصریح کرد: آنچه که ملتی را در خلق یک حماسه بیش از هر چیزی قوت می بخشد نشاط توام با امید و یکدلی است و امیدواریم همه متولیان که در این امر وظیفه ای بر عهده دارند نقش خود را به نحو شایسته عملی کنند تا این هدف تحقق یابد؛ امیدواریم خواص و گروههای سیاسی هم با حفظ مصالح عمومی در رقابت سیاسی نقش ایفا کنند و اجازه دهند مردم در فضای سالم و آرام سرنوشت خود را رقم بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول