اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

پاسگاه‌های قدیمی مرزی نیاز به نوسازی دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر نوسازی پاسگاه‌های قدیمی مرزی گفت: ترمیم بافت فرسوده برخی پاسگاه‌های قدیمی، افزایش روحیه خدمتی کادر وظیفه را در پی دارد.

پاسگاه‌های قدیمی مرزی نیاز به نوسازی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمدعلی نصرتی در بازدید از پاسگاه‌های هنگ مرزی استان، به اعتبار جایگاه مرزبانی در آموزه‌های دینی و انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: مرزبانی در اصول انتظامی تمام کشورهای جهان، از جایگاه شاخص و استراتژیک برخوردار است؛ اما آنچه که باعث تقدس افزون‌تر این جایگاه در کشورمان می‌شود، حراست از مرزهای سرزمینی است که در جهان امروز، با نام مقدس اسلام و تشیع، شناخته می‌شود.

وی افزود: ثبات و امنیت امروز کشور، مدیون هوشیاری و ایثار جوانانی است که به دور از چشم عامه مردم، در شرایط صعب‌العبور و وضعیت آب‌و‌هوایی متفاوت، به مجاهدت از مرزهای ایران اسلامی می‌پردازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: جایگاه غبطه‌آور مرزبانی به حدی بارز است که ارزش و اعتبار آن، در تعالیم مختلف دینی، بیشتر از صدها سال عبادت ذکر شده است.

 

نصرتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، احترام به حدود مرزی کشورهای همسایه را وظیفه خود می داند، به وسعت مرزهای همسایگی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: فرزندان غیور این ملت، با همان روحیه دوران دفاع مقدس، به رصد تحولات مرزی کشور پرداخته و در صورت لزوم، کوچکترین تعدی دشمن را با کوبنده‌ترین شکل ممکن پاسخ خواهند داد.

وی خطاب به فرماندهان مرزی استان، با بیان اینکه نحوه رفتار با سرباز، در کارکرد خدمتی وی، تعیین کننده است، گفت: روش‌های هدایت و فرماندهی به خصوص در نقاط مرزی که شرایط متفاوتی با شرایط شهری دارند، دارای حساسیت بیشتری است.

 وی خاطرنشان کرد: سفرهای در آرامش مردم در سایه الطاف الهی و تلاشگران و خدمتگذارانی است که در غیاب آنها از مال آنها حفاظت می‌کنند.

وی افزود: این آرامش و امنیت حاصل تلاش‌های بی‌دریغی است که نیروهای مرزبانی نقش بسزایی در آن دارند.

نصرتی در ادامه با تأکید بر دقت در انجام وظایف در دوران سربازی، ابراز داشت: انسان باید در پیش وجدان خود سربلند بوده و از خدمت سربازی خاطرات خوبی برای خود به یادگار ببرد، لحظه‌ای غفلت از انجام وظیفه برای همیشه عذاب وجدانی سخت را به دنبال خواهد داشت.

معاون امنیتی و سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با تأکید بر نقش اساسی نیروهای مرزبانی در ایجاد امنیت، بیان داشت: نیروهای مرزبانی نور چشم ملت ایران هستند، مردم به داشتن نیروهایی مسلح افتخار می‌کنند که در تمام میادین غرورآفرین بوده‌اند.

وی با اشاره به منویات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه یک شب پاسداری برتر از هزار شب عبادت است، افزود: امنیت از اهمیت بالایی برخورداری است، با وجود امنیت انسان می‌تواند به آرزوها و آمال خود دست یابد؛ در غیراین‌صورت بدون امنیت حتی عبادت هم برای انسان مقدور نخواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر نوسازی پاسگاه‌های قدیمی مرزی گفت: ترمیم بافت فرسوده برخی پاسگاه‌های قدیمی، افزایش روحیه خدمتی کادر وظیفه را در پی داشته و جلوه دیگری از شور و نشاط خدمت مرزبانی، به دور از روزمرگی‌های خدمت را در بر خواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید شش ساعته خود از تعداد 11 پاسگاه هنگ مرزی استان، از خدمات ارزنده پرسنل کادر و وظیفه مرزبانی استان تقدیر کرد.

وی از محل‌های راهنمایی مسافران نوروزی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی در شهرستان‌های مختلف بازدید کرد. 

انتهای پیام /60002/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول