اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس: جامعه بین‌الملل باید پاسخ جدی به حمله شیمیایی در سوریه بدهد

یکی از سخنگویان وزارت خارجه انگلیس تأکید کرد جامعه بین‌الملل باید پاسخ جدی به استفاده یا تکثیر سلاح‌های شیمیایی در سوریه دهد.

انگلیس: جامعه بین‌الملل باید پاسخ جدی به حمله شیمیایی در سوریه بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که از گزارشات رسانه‌ای در خصوص حمله شیمیایی امروز در سوریه آگاه شد و استفاده یا تکثیر سلاح‌های شیمیایی در سوریه نیازمند یک واکنش جدی از طرف جامعه بین‌الملل است.

این سخنگوی وزارت خارجه انگلیس تصریح کرد: انگلیس واضح بیان می‌کند که استفاده یا تکثیر سلاح‌های شیمیایی باید با پاسخ جدی جامعه بین‌الملل مورد برخورد قرار گیرد و ما را مجبور می‌گیرد تا رویکردی که تا به حال داشتیم را مورد تجدید نظر قرار دهیم.

سوریه روز سه‌شنبه اعلام کرد که افراد مسلح در حمله به بخش شمالی استان حلب از تسلیحات شیمیایی استفاده کردند که در این حمله دست کم 15 نفر کشته شدند.

خبرگزاری سانا اعلام کرد: تروریست‌ها در حمله به منطقه «خان العسال» در حومه حلب از موشک‌هایی با مواد شیمیایی استفاده کردند که بر اساس گزارش‌ اولیه در این حمله دست کم 15 نفر کشته شدند که اکثر آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

«عمران الزغبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه با محکوم کردن این اقدام تروریست ها تأکید کرد که مسئولیت قانونی و انسانی این حمله به عهده حکومت های ترکیه و قطر است.

زغبی افزود: این اقدام  نشان دهنده شدت یافتن خطر و اولین نتیجه تصمیماتی است که اتحادیه عرب اتخاذ کرده است.

یکی از مقامات ترکیه اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی سوریه را رد کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول