اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبدیل 9 روستای مرند به شهر

فرمانداری مرند ویژه شد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارتقای فرمانداری مرند به فرمانداری ویژه و تبدیل 9 روستای این شهرستان به شهر خبر داد.

فرمانداری مرند ویژه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان ادارات و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان مرند اظهار کرد: با تلاش‌های مسئولان و پیگیری‌های مستمر در مرکز بالاخره هفته گذشته در جلسه هیئت دولت ارتقا فرمانداری ویژه شهرستان مرند مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این طرح در سفر دوم ریاست جمهوری به استان به تصویب رسید.

افتتاح فاز نخست بزرگراه مرند ـ جلفا

حسن‌نژاد ارتقا فرمانداری ویژه مرند، تبدیل 9 روستا به شهر و بخشداری کشکسرای، راه‌اندازی بیمارستان جدید 100 تختخوابی مرند، تکمیل ورزشگاه 5 هزار نفری و افتتاح استخر سر پوشیده و دریافت شبکه دیجیتال صدا و سیما افتتاح 30 کیلومتر از بزرگراه مرند ـ جلفا را در نیمه نخست سال آینده را از دیگر اقدامات در سال آینده ذکر کرد.

وی افزود: با قرا گرفتن در شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی کشور مردم و مسئولان در سال آینده با حضور در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری آینده کشورشان را در پایبندی به اهداف بالای حضرت امام و مقام معظم رهبری و خون پاک شهدا در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه و حفظ و حراست خواهند کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولان نظام و دولت خدمتگزار از این امتحان بزرگ الهی نیز رو سفید بیرون خواهند آمد و مردم بزرگوار نیز با حضور گسترده در این انتخابات آینده سرنوشت کشورشان را به رخ جهانیان خواهند کشاند. 

حسن‌نژاد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه بخش‌های کشاورزی، راه‌های ارتباطی و مراکز دانشگاهی شهرستان‌های مرند و جلفا در اولویت است، گفت: تامین منابع اعتباری مورد نیاز و تخصیص آنها همچنین جذب به موقع آن توسط دستگاه‌های اداری در تسریع عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی و مصوب را بیش از گذشته باید مورد توجه قرار داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دست از نفت و اقتصاد تک محصولی بکشیم، اظهار کرد: دشمنان با تحریم تکنولوژی، نفت و بانک مرکزی می‌خواهند ما از لحاظ علمی عقب بمانیم، پول نداشته باشیم، نتوانیم محصول خارجی بخریم و در نتیجه تورم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آنها منتظرند تا در نتیجه این تورم همراه با رکود، مردم به انقلاب پشت بکنند در حالی که هرگز به هدف خود نخواهند رسید یادآوری کرد: در دنیا بودجه های مالی را از مالیات تامین می کنند و ما هم در راستای کاهش وابستگی‌های نفتی باید به این امر توجه کنیم.

حسن‌نژاد با بیان اینکه اگر ما به جای نفت فرآورده‌های نفتی را تولید و صادر می‌کردیم الان وضعمان به مراتب بهتر بود، ادامه داد: لزوم افزایش تولید محصولات کشاورزی، توریسم درمانی و سایر روش‌ها برای درآمدزایی برای کشور باید در راستای اقتصاد مقاومتی دنبال شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی یکی از راهکارهای اساسی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، مجلس و دولت باید با یکدیگر و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی تعامل داشته باشند تا بتوانیم از تحریم‌های پیش رو سربلند بیرون آمده و زمینه‌های رشد و شکوفایی ایران اسلامی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/60007/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول