اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قم عنوان کرد

همکاری 320 بازرس افتخاری برای نظارت بر ادارات دولتی قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قم گفت: در سال جاری 320 نفر بازرس افتخاری برای نظارت بر ادارات دولتی جذب شده و 113 نفر از آنها زیر پوشش آموزش‌های جامع قرار گرفته‌اند.

همکاری 320 بازرس افتخاری برای نظارت بر ادارات دولتی قم

عباس فرزادنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم استفاده از بازرسان افتخاری و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای بازرسی از ادارات دولتی را یکی از سیاست‌های سازمان بازرسی کل کشور دانست و اظهار کرد: در سال 91 بیش از 320 نفر در قم جذب این طرح شده و 113 نفر هم زیر پوشش آموزش‌های جامع و کاربردی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه پیشنهادات ادارات کل بازرسی الزام‌آور و ضروری هستند افزود: در سال جاری 800 پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های قم ابلاغ شده که نیمی از آنها اجرایی شده‌اند ضمن اینکه در سال 91 تعداد قابل توجهی شامل 12 مورد پیشنهادات تعقیب متخلفان از هیئت‌های رسیدگی به واحد تخلفات اداری وصول شده و 37 مورد هم در حال رسیدگی هستند.

وی بیان داشت: پیشنهادات کیفری هم زمانی ارائه می‌شوند که جرمی در یکی از دستگاه‌های دولتی کشف شود که در این صورت ادارات کل بازرسی هم آن را به دادگاه‌‌های انقلاب ارسال می‌کنند؛ در سال 91 پنج مورد رسیدگی به این نوع پیشنهادات در قم صورت گرفته و در حال حاضر هم پنج مورد دیگر در حال رسیدگی هستند.

فرزادنیا با اشاره به پنج فقره پرونده از قم در دیوان محاسبات کشوری گفت: چهار مورد از پیشنهادات اداره کل بازرسی استان قم که مربوط به ابطال مصوبات شوراها و کمیسیون‌ها بوده در حال حاضر در دیوان عدالت اداری مطرح هستند.

مدیرکل بازرسی استان قم شورای دستگاه‌های نظارتی را یکی از دستاوردهای نظام اسلامی در ماه‌های اخیر دانست و افزود: این شورا دارای اعضایی از میان همه دستگاه‌های نظارتی با هدف جلوگیری از موازی‌کاری است.

وی از برگزاری 15 جلسه این شورا در قم طی سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون 76 مصوبه توسط شورای دستگاه‌های نظارتی استان قم به ثبت رسیده ضمن اینکه دیدارهایی نیز با مراجع تقلید، مقامات استانی و ائمه جمعه به منظور بهره‌گیری از نظرات و ارشادات آنها صورت گرفته است.

فرزادنیا بررسی عملکرد دستگاه‌ها در خصوص تکریم ارباب رجوع را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: 100 مورد بازرسی سر زده از دستگاه‌های قم در سال جاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/78004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول