اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

صادق الحسینی در گفت‌و‌گو با فارس عنوان کرد

هدف از سفر اوباما هشدار به تل‌آویو درباره هرگونه اقدام احمقانه در منطقه است

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل تاکید کرد هدف مهم اوباما از این سفر هشدار به رژیم صهیونیستی در مورد انجام ندادن هر گونه اقدام ماجراجویانه یا احمقانه علیه ایران یا حزب الله لبنان است.

هدف از سفر اوباما هشدار به تل‌آویو درباره هرگونه اقدام احمقانه در منطقه است

«محمد صادق الحسینی» کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل فارس، با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی گفت:یکی از اهداف سفر باراک اوباما به سرزمین های اشغالی اطمینان بخشی به این رژیم است که اگر از طرف محور مقاومت مورد هدف قرار گرفت و یا آنکه بیداری اسلامی که در حال فراگیر شدن در منطقه است این رژیم را در معرض تهدید قرار داد،از این رژیم حمایت و دفاع می کند.اوباما با این سفر می خواهد به رژیم صهیونیستی بگوید که اگر در معرض تهدید قرار گرفت از آن همچون یک ارباب دفاع کامل می کند.

هشدار به نخست وزیر رژیم صهیونیستی

الحسینی با اشاره به هشدار اوباما در مورد ماجراجویی های نتانیاهو در منطقه تأکید کرد:یکی دیگر از اهداف مهم سفر اوباما به سرزمین های اشغالی این است که به شخص نتانیاهو بگوید که فعلا سکوت اختیار کرده و دست به هیچ گونه ماجراجویی علیه حزب الله لبنان یا جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مساله هسته ای نزند،زیرا آمریکا به هیچ وجه توانایی آن را ندارد که پاسخ کوبنده و نامشخص ایران به هرگونه تجاوزی را تحمل کند.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه افزود:اوباما می خواهد به نتانیاهو هشدار دهد که در حال حاضر هیچ گونه سخنان تحریک آمیز بر زبان جاری نکند و هیچ اقدام ماجراجویانه علیه حزب الله لبنان یا ایران انجام ندهد،به عبارتی می خواهد به رژیم صهیونیستی هشدار دهد که با توجه به حساسیت منطقه،حداقل تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در اوضاع کنونی دست از پا خطا نکند.بویژه آنکه آمریکا به خطرات اوضاع منطقه پس از آنکه ایران به فرماندهان نظامی اش اختیار آتش داده،آگاه شده است.به عبارتی ایران در مقابل هر تهدیدی تهدید خواهد کرد و در مقابل هر تجاوزی با همان سطح و با قوت کامل پاسخ خواهد داد این همان چیزی است که آمریکا را به شدت نگران کرده و ترسانده است.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب آمریکایی ها احساس می کنند که ممکن است اوضاع از کنترل آنها خارج شود.نظام سلطه نمی تواند عواقب و پیامدهای ماجراجویی رژیم صهیونیستی را پیش بینی کند.

هراس آمریکا

الحسینی در مورد شرایط سفر اوباما به سرزمین های اشغالی گفت:سفر اوباما به سرزمین های اشغالی به نوعی آمرانه است و نه دست پایین.ما می دانیم که در سال 2006 آمریکا به رژیم صهیونیستی دستور داد که علیه حزب الله جنگ راه بیندازد و به عبارتی این رژیم به نمایندگی از آمریکا با حزب الله وارد جنگ شد. جنگی که با همکاری بسیاری از رژیم های عرب منطقه و کشورهای اروپایی راه انداخت.

این کارشناس افزود: اکنون اوباما از موضع ضعف به سرزمین های اشغالی سفر نمی کند بلکه دست بالا را دارد و از موضع قدرت در برابر نتانیاهو دارد به سرزمین های اشغالی سفر می کند.اوباما می خواهد این را به رژیم صهیونیستی بگوید که آمریکا در منطقه و جهان وضعیت شکننده‌ای دارد و اجازه نمی دهد به مزدوران و همپیمانانش در منطقه که دست به ماجراجویی بزنند. آمریکا اکنون دقیقا برعکس وضعیت ایران را دارد،زیرا ایران اکنون در منطقه و جهان وضعیت قدرتمندی دارد،ایران به قول مقام معظم رهبری در وضعیت بدر و خیبر است.

الحسینی در ادامه تصریح کرد:اوباما به سرزمین های اشغالی آمده است تا یک گزارش به رژیم صهیونیستی در مورد اوضاع بد اقتصادی و ژئوپلتیک،بدهد و اعلام کند به این رژیم که هر گونه اقدامی به ضرر آمریکا تمام می شود.آمریکا اکنون در حال رایزنی با روسیه در مورد سوریه است و به دنبال ایجاد راه حل برای نزاع در این کشور است و این دقیقا برخلاف خواسته عربستانی ها،قطری ها،ترک ها و رژیم صهیونیستی است.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه عنوان کرد:آمریکا امنیت خود را با امنیت رژیم صهیونیستی گره زده و تصور می کند که امنیت این رژیم امنیت آمریکاست و به همین دلیل اوباما به سرزمین های اشغالی سفر کرده تا به نتانیاهو دستور دهد اقدامی نکند و گزارش کاملی از اوضاع شکننده آمریکا به وی بدهد.

پیام سفر اوباما به منطقه و پاسخ ملت‌ها

الحسینی در مورد پیام سفر اوباما به سرزمین های اشغالی برای منطقه گفت: پیش از سفر اوباما به منطقه خاورمیانه،جان کری وزیر خارجه آمریکا به منطقه سفر کرد و شش کشور عربی حوزه خلیج فارس را در ریاض گرد هم جمع کرد که خود این نشست مقدمه ای برای رساندن این پیام و آن اینکه به رژیم های منطقه هشدار داد که دست از جنگ افروزی هایشان بویژه در سوریه بردارند زیرا تمام طرح ها نقشه بر آب شده  و شکست خورده است و اکنون به جایی رسیده ایم که برای نزاع در سوریه باید راه حل سیاسی پیدا کنیم و ایران شریک واقعی این راه حل است؛چیزی که پیش از این کوفی عنان فرستاده سابق سازمان ملل در امور سوریه گفته بود و اکنون نیز اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در امور سوریه می گوید و نیز مصری ها که کمیته چهارجانبه برای حل بحران سوریه تشکیل دادند به آن رسیدند.

وی افزود:آمریکایی این روزها اذعان دارند که ایران بخشی از هر مشکل در خاورمیانه است بویژه مساله سوریه.بنا بر این کری این پیام را به کشورهای حوزه خلیج فارس داد که دیگر جنگ افروزی بس است و اگر می توانند به جنگ نرم و جنگ اطلاعاتی روی بیاورند. به همین دلیل وقتی کری از منطقه به آمریکا بر می گردد اعلام می کند که آنچه آمریکا می خواهد این است که دولت«بشار اسد»رئیس جمهوری سوریه و اپوزیسیون پشت میز مذاکره بنشینند.همچنین هشدار داد که باید جلوی موج بیدار ی اسلامی گرفته شود و رژیم صهیونیستی که نماینده آمریکا در منطقه است بید از موج در امان بماند.

وی در پایان گفت :ملت ها قطعا جواب دندان شکنی به سفر اوباما به سرزمین های اشغالی می دهند و به هیچ وجه این سفر موفقیت آمیز نخواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول