اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله بحرالعلوم میردامادی:

تقارن عید نوروز و فاطمیه امتحانی الهی است

خبرگزاری فارس: استاد بحث خارج حوزه علمیه نجف اشرف با اشاره به تقارن عید نوروز و فاطمیه، این تلاقی را امتحانی الهی دانسته و بر ضرورت حفظ حرمت ایام فاطمیه تاکید کرد.

تقارن عید نوروز و فاطمیه امتحانی الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی امروز در جمع طلاب علوم دینی، با اشاره به تقارن عید نوروز و ایام دهه اول فاطمیه اظهار داشت: این تقارن، امتحانی برای شیعیان و محبین اهل‌بیت علیهم السلام است که مشخص می‌کند با فاطمیه چه کار خواهند کرد، آن را فراموش کرده و از عزاداری‌ها و مجالس کم می‌کنند یا کما فی‌السابق و بیشتر از سال گذشته به فاطمیه اهمیت داده و عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها را با شور و عظمت به پا می‌دارند و در ضمن، به صله رحم و دید و بازدید می‌پردازند.

وی با بیان اینکه پاکی، نظافت خانه و صله رحم از نشانه‌های ایمان است، این مسائل را منافی با عزاداری ندانسته و ابراز داشت: می‌شود در کنار عزاداری صله رحم کرد، اگر مردم و محبین فریب تبلیغات مخالفین را بخورند و از هوای نفس متابعت کنند و عزاداری فاطمیه را کم بشمارند و بی توجهی کنند، دل امام زمان عجل الله فرجه را به درد آورده و ممکن است مورد تنبیه الهی قرار گیرند.

استاد بحث خارج حوزه علمیه نجف اشرف در ادامه خطاب به همه شیعیان از جمله مادحین، هیئتی‌ها و محبین به ویژه خواهران و مادران مؤمنه تاکید کرد: مواظب باشید و تبلیغ کنید که در ایام عزای این بزرگوار کارهای خلاف شرع و اموری که منافات با تقوی دارد انجام نگیرد، باید مجالس بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها پر شده و این جلسات بزرگ شمرده شود و بدانید که امسال حتماً دشمن سرمایه گذاری بیشتری در نفی مجالس فاطمیه به بهانه برگزاری جشن عید نوروز می‌کند و تبلیغ وسیع‌تری برای مبارزه با فرهنگ فاطمی صورت می‌گیرد.

آیت الله بحرالعلوم میردامادی با تاکید بر اینکه همه باید بدانیم فاطمیه مانند عاشورا، دانشگاهی برای دوستان و شمشیری برای مبارزه با مخالفین به شمار می‌رود، تصریح کرد: ما می‌توانیم با نشان دادن مظلومیت اهل بیت علیهم السلام ظلم مخالفین را ثابت کنیم و اگر با تبلیغات مسموم این سلاح را از ما بگیرند دیگر نمی‌توانیم با دشمنان اهل بیت علیهم السلام مبارزه کنیم.

وی در ادامه بر وجوب مواظبت از فاطمیه در مقابل تبلیغات مسموم دشمنان تشیع اذعان کرد و ادامه داد: بر تمام محبین اهل بیت علیهم السلام به ویژه هیئتی‌ها، مادحین، شعرا و کسانی که بلندگو در دست دارند واجب است قبل از فرا رسیدن نوروز، مردم را به این مسئله توجه دهند که در شبانه روز ساعاتی را برای شرکت در مجالس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار دهند، پرچم بزنند و مشکی بپوشند و بدانند این کار تاسی به امام زمان علیه السلام است که ایشان در عزای مادرشان گریان و سیاه‌پوش هستند.

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) افزود: ماهم باید در عزای حضرت فاطمه زهرا به آن بزرگوار تاسی کرده و محزون و ناراحت باشیم، البته عرض کردم این مسئله با صله رحم و دید و بازدید منافاتی ندارد ولی باید از معاصی، مجالس گناه و موسیقی پرهیز شود، دسته‌های عزاداری و مجالس در خانه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها برگزار شده و در این مسئله نسبت به سال گذشته تغییری ایجاد نشود.

آیت الله بحرالعلوم میردامادی با تاکید بر اینکه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در این زمینه رسالت بزرگی دارد، بیان داشت: مسئولان صدا و سیما باید توجه داشته باشند، عزای صدیقه کبری سلام الله علیها را مهم بدانند و از تبلیغ معصیت در برنامه‌های تلویزیونی به بهانه عید پرهیز کنند و خود مشوق برنامه‌های عزاداری دردانه رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله باشند تا خدای متعال رحمتش را بر ما و ممالک اسلامی بیافکند و با عنایات بی بی حضرت زهرا سلام الله علیها و فرزندش، دست استکبار از منطقه قطع شده و مسلمین در همه جبهه‌ها پیروز و موفق باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با گرامیداشت ایام فاطمیه خداوند متعال در ابتدای سال 1392 نظر رحمتش را به همه ما بیافکند و مورد لطف و عنایات الهی قرار گیریم و رضایت امام زمان علیه السلام را تا آخر سال جلب کرده و در کارها موفق باشیم.

انتهای پیام/78009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول