اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب:

روح حاکم بر پرستاری روح عطوفت، محبت و غمخواری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراب گفت: روح حاکم بر پرستاری باید روح عطوفت، محبت و غمخواری باشد و پرستارانی که واجد این خصوصیات باشند در نظر خداوند عزیز و محترم بوده و ارزش و قرب خواهند یافت.

روح حاکم بر پرستاری روح عطوفت، محبت و غمخواری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت الاسلام علی‌اکبر اکرمی صبح امروز در آیین تجلیل از پرستاران شهرستان سراب اظهار کرد: مطالعه زندگی حضرت زینب(س) نشان می‌دهد که نامگذاری روز ولادت این شیر زن دشت کربلا به نام روز پرستار ناشی از ارزش بالای کار پرستاران است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با مراقبت و پرستاری از بیماران و آسیب دیدگان حادثه عاشورا الگو و نمونه برای قشر پرستار است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس همه ما شاهد حضور بی‌رنگ و ریای پرستاران در رسیدگی به مجروحان جنگ بودیم.

اکرمی پرستاری را دارای ارزش والایی در جامعه اسلامی و فرهنگ اسلامی و قرآنی عنوان کرد و افزود: روح حاکم بر پرستاری باید روح عطوفت، محبت و غمخواری باشد و پرستارانی که واجد این خصوصیات باشند در نظر خداوند عزیز و محترم بوده و ارزش و قرب خواهند یافت.

مسعود سعادتی فرماندار سراب نیز در این آیین گفت: در بیان اهمیت حرفه و شغل پرستاری همین یک جمله از علامه بزرگ و صاحب المیزان علامه طباطبایی کافی است که گفت «من حاضرم حاصل هفتاد سال عبادت خود را با یک شب پرستاری خالصانه از بیماران عوض کنم».

فرماندار سراب ادامه داد: پرستاران با رسیدگی به بیماران و التیام بخشیدن به آلام آنها زندگی و امید را برای جامعه به ارمغان می‌آورند.

ابراهیم خلیل بایرامی رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب نیز در این مراسم گفت: با تصویب شورای گسترش دانشگاه‌ها مجوز پذیرش دانشجوی پرستاری برای موسسه آموزشی سلامت سراب صادر شده و در آینده نزدیک مقدمات آغاز به کار دانشکده پرستاری سراب صورت خواهد گرفت.

منصور فدایی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سراب نیز با ارائه گزارشی از وضعیت پرستاران منطقه گفت: 190نفر عضو نظام پرستاری هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 85 پرستار، شش کاردان اتاق عمل، پنج نفر کاردان بیهوشی و 17 نفر بهیار و 9 کمک بهیار در تنها بیمارستان شهرستان سراب مشغول فعالیت هستند.

فدایی جذب پرستاران بومی را خواستار شد و افزود: آغاز به کار دانشکده پرستاری سراب می‌تواند به تربیت نیروهای بومی و ماندگار در رشته پرستاری در شهرستان سراب کمک کند.

انتهای پیام/60010/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول