اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی نیازمند بالگرد جدید است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: با توجه به پایتخت معنوی بودن مشهد و حضور تعداد زیادی مسافر و زائر، استان باید حداقل دو بالگرد داشته باشد و ما برای سرعت در انجام عملیات نیاز به یک بالگرد دیگر داریم.

خراسان‌رضوی نیازمند بالگرد جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا پورساداتی صبح امروز در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات و راهنمایان نوروزی در سازمان هلا‌ احمر اظهار کرد: امسال طرح امداد و نجات نوروزی بر اساس سه محور حوادث طبیعی،‌ جاده‌ای و اجتماعات اجرا می‌کنیم.

وی افزود: در ارتباط با حوادث انسان‌ساز طرح امداد و نجات نوروزی را از 25 اسفند ماه تا 17 فروردین در استان اجرا می‌شود.

پورساداتی خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن محورهای خراسان‌رضوی و پذیرایی از میلیون‌ها زائر در ایام نوروز، شش دستگاه آمبولانس از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در جاده‌های خراسان‌رضوی و پایگاه‌های بین شهری این استان مستقر می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح نوروزی امسال 901 امدادگر، نجاتگر و پرسنل حضور دارند، همچنین برای نخستین بار یک شیفت در پایگاه پزشک داوطلب مستقر است.

پورساداتی با اشاره به بالگردهای امداد و نجات گفت: بالگردهای امداد هوایی به صورت کامل آماده باش هستند و از این بابت مشکلی نداریم و با پیگیری‌های مستمر سازمان امداد و نجات با توجه به اینکه انتقال بیماران با هلال‌احمر نیست با اورژانس قراردادی بسته‌ایم و یکی از بالگردها در اجازه اورژانس است که امیدواریم این قرارداد ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: با توجه به پایتخت معنوی بودن مشهد و حضور تعداد زیادی مسافر و زائر، استان باید حداقل دو بالگرد داشته باشد و ما برای سرعت در انجام عملیات نیاز به یک بالگرد دیگر داریم.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی با بیان اینکه سعی در افزایش تعداد پایگاه‌های هلال‌احمر در استان داریم، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در امسال توانست 25 درصد توان تجهیزاتی خود را افزایش دهد.

پورساداتی گفت: مانور امداد و نجات جاده‌ای را در نوروز سال 92 داریم که این مانور از تهران آغاز و تا خراسان‌رضوی ادامه پیدا می‌کند.

وی در ارتباط با حوادث زمستانی امسال اظهار کرد: 284 مورد حادثه در زمستان سال 91رخ داد که 49 مورد آن به برف و کولاک و حوادث جاده‌ای، یک مورد زلزله، پنج مورد کوهستان و هفت مورد حوادث شهری بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار نجات یافتگان حوادث زمستانی سال 91 خاطرنشان کرد: در این حوادث تعداد 406 نفر نجات یافتند که 216 نفر از آنها به مراکز درمانی هلال‌احمر منتقل و 190 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی یادآور شد: ‌امسال برای نخستین بار سامانه پاسخگویی امدادی جمعیت هلال‌احمر با شماره سه رقمی 147 افتتاح شد که از 28 اسفند ماه فعالیت خود را آغاز و در تمام جاده‌های کشور پاسخگو است.

انتهای پیام/70002/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول