اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح ساماندهی متکدیان مازندران:

طرح جمع‌آوری متکدیان در مازندران ملی شد

خبرگزاری فارس: مجری طرح ساماندهی متکدیان مازندران گفت: پروژه طرح جمع‌آوری متکدیان در مازندران به دلیل اجرای درست طرح‌ها، طرح برجسته کشوری شد.

طرح جمع‌آوری متکدیان در مازندران ملی شد

مهدی عرب کلمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه مرکز ساماندهی متکدیان شرق مازندران در دو سال گذشته توانسته رضایت وزارت کشور را جلب کند، اظهار داشت: پروژه طرح ساماندهی متکدیان در شهرستان ساری به عنوان طرح برتر کشوری محسوب شد.

وی ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن متکدیان در اجرای طرح ساماندهی کاری نو بود که در سطح کشور مورد توجه بازرسان وزارت کشور قرار گرفت.

عرب، حمایت دستگاه‌های اجرایی همچون فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر ساری و بهزیستی استان و شهرستان را عاملی برای پیشرفت این مرکز در ساماندهی متکدیان دانست.

وی تصریح کرد: شهرداری ساری در اجرای طرح ساماندهی متکدیان به تعهدات خود عمل کرده و اعتبارات این بخش را تأمین کرد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح ساماندهی متکدیان آسیب‌شناسی به هنگام صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با استفاده از دانش نوین و فعالیت‌های علمی، علت تکدی‌گری مورد بررسی قرار گرفته و برای اجرای آن طرح مطالعاتی نیز آماده شده است.

مجری طرح ساماندهی متکدیان در مازندران یادآور شد: در سال جاری 241 بار جمع‌آوری متکدیان صورت گرفت که در مجموع 771 نفر متکدی در شرق و مرکز مازندران جمع‌آوری شدند.

وی افزود: از کل تعداد متکدی جمع‌آوری شده 374 نفر زن و 397 نفر مرد بودند که 468 نفر برای نخستین‌بار و 133 نفر برای دومین‌بار و 170 نفر بیش از سه بار دستگیر شدند.

عرب خاطرنشان کرد: 652 متکدی جمع‌آوری شده به خانواده‌هایشان تحویل، 116 نفر تحویل مقامات قضایی و سه نفر به کمپ معرفی شدند.

وی متذکر شد: متکدیانی که زیرپوشش دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و یا بهزیستی قرار داشتند، عودت داده شدند.

این مسئول بیان داشت: 191 متکدی دستگیر شده زیرپوشش کمیته امداد مازندران، 144 مورد کمک موردی، 354 مورد متکدیان غیربومی و با هزینه‌ای به محل سکوتشان فرستاده شدند و 13 مورد به بهزیستی شهرستان ساری معرفی شدند.

عرب اضافه کرد: سه مورد کودک به دلیل عدم صلاحیت خانواده براساس دستور مقام‌های قضایی تحویل شیرخوارگاه شدند.

این مسئول، مرکز مشاوره ساماندهی متکدیان در مرکز مازندران را فعال دانست و ادامه داد: بخش مددکاری مرکز ساماندهی متکدیان توانسته در زمینه نیازهای معیشتی، تحصیلی و نیز معرفی برخی از افراد به مداخله در بحران همکاری کند.

عرب به دسته‌بندی متکدیان جمع‌آوری شده در شرق و مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: 83 نفر از متکدیان دستگیر شده بدسرپرست، 169 نفر بی‌سرپرست، 167 نفر زن سرپرست خانوار، 123 نفر مرد معتاد، 94 نفر زن معتاد، شش نفر اتباع خارجی، 84 نفر کارتن‌خواب، 230 نفر بیمار و 92 نفر معلول بودند که در این جمع‌آوری هیچ فوتی نداشتیم.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول