اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان:

صادرات اصفهان با وجود مشکلات اقتصادی افزایش یافته است

خبرگزاری فارس:نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: مشکلات اقتصادی، تورم، نوسانات نرخ ارز و سایر مشکلات موجود در کشور سبب تعطیلی فعالیت‌های صنعتی در استان اصفهان نشده بلکه در این شرایط صادرات استان افزایش یافته است.

صادرات اصفهان با وجود مشکلات اقتصادی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال کشور و به ویژه بخش‌های صنعتی سخت‌ترین شرایط را گذرانده‌اند، اظهار کرد: فشار‌های همه جانبه حاکم بر کشور به ویژه تحریم‌ها سبب ورود آسیب‌های بسیاری به بخش‌های مختلف فعال در سطح کشور شده است و بخش‌های صنعتی نیز از این مشکلات به دور نبوده‌اند.

وی به بارز‌ترین مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت‌های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها، عدم حمایت‌های دولت و نبود بسته‌های حمایتی برای توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی از مهم‌ترین مشکلات و موانع موجود بر سر راه فعالان صنعتی به شمار می‌رود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: این مشکلات به همراه تورم، نا‌به‌سامانی‌های نرخ ارز و نا‌هماهنگی‌های موجود در راستای صادرات و واردات دست به دست یکدیگر داده است تا امسال برای جامعه صنعتی سال سخت و سراسر مشکل باشد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی، تورم، نوسانات نرخ ارز و دلار و سایر مشکلات موجود در کشور سبب ایجاد وقفه و تعطیلی فعالیت‌های صنعتی در استان اصفهان نشده است، اضافه کرد: با تمام این مشکلات فعالان صنعتی و اقتصادی استان صنعتی اصفهان از فعالیت و حرکت در مسیر تولید باز نایستاده‌اند.

سهل‌آبادی با بیان اینکه در شرایط کنونی صادرات استان در بخش‌های مختلف نیز افزایش یافته است، تأکید کرد: صنعت‌گران استان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و خانه صنعت و معدن همواره با استفاده از راهکار‌های قانونی در راستای کاهش مشکلات این افراد تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همواره در راستای ایجاد تعامل بین کار‌گران و کار‌فرمایان استان تلاش می‌کنیم، افزود: کار‌فرمایان و افرادی که به دنبال ایجاد کار و تولید در سطح جامعه هستند تنها با هدف افزایش تولید و اشتغال‌زایی در سطح جامعه فعالیت می‌کنند و این افراد باید از سوی مسئولان و دولت حمایت شوند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با تاکید بر اینکه کمیسیون و خانه صنعت و معدن بازویی برای اتاق بازرگانی هستند، گفت: این دو مجموعه همواره به دنبال ایجاد تعاملی بین مسئولان و فعالان صنعتی و اقتصادی هستند و در حال حاضر فعالان صنعتی و صنعت‌گران استان به دنبال تحریم‌ها و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها سبب بدهکار شدن هر چه بیشتر صنعت‌گران شده است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی برای کاهش مشکلات صنعت‌گران به کمک آنها آمده است و امروز کارگران از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند.

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه تعامل مناسبی بین جامعه کار‌گری و کارفرمایی وجود دارد، ادامه داد: کارگران برای مباحث درمانی خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند و تأمین اجتماعی باید خدمات مناسب و مطلوبی را به این قشر ارائه بدهد.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول