اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک روزنامه سوری خبر داد

15 هزار نیروی آموزش‌دیده در شمال لبنان آماده ورود به سوریه‌ هستند

خبرگزاری فارس: روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که 15 هزار نیروی مسلح که تحت نظر نیروهای تفنگدار آمریکایی در شمال لبنان آموزش دیده‌اند آماده ورود به سوریه‌اند.

15 هزار نیروی آموزش‌دیده در شمال لبنان آماده ورود به سوریه‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الوطن» سوریه، 15 هزار نیروی سلفی مسلح که به وسیله نیروهای تفنگدار آمریکا و نیروهای ویژه فرانسوی و انگلیسی آموزش دیده اند آماده ورود به سوریه هستند.

این روزنامه تأکید کرد تا کنون صدها نفر از این افراد از طریق اردن، ترکیه و لبنان وارد سوریه شده اند و تسلیح این نیروها به وسیله عربستان با تجیهزات نظامی کرواتی صورت گرفته است.

منابع محلی در شهر «درعا» اعلام کردند که صدها سلفی با تجیهزات نظامی (ضد تانک،موشک های ضد هوایی و خودروهای زرهی حامل دوشکا) وارد شهر شده اند و به این ترتیب اردن تحت فشار کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا بعد از ترکیه و لبنان نقش گذرگاه انتقال نیروهای سلفی و جهادی به داخل سوریه را بازی می کند.

اخیرا حکومت سوریه در نامه ای از لبنان خواست راهی برای پایان دادن به ورود سلفی های به خاک سوریه بیابد با توجه به اینکه در دو هفته گذشته این اقدامات شدت پیدا کرده که با مقابله ارتش سوریه روبرو شده است.

یک منبع سوری نیز اعلام کرد که دمشق اطلاعات کافی در مورد اقدامات و فعالیت های کشورهای همسایه بر ضد سوریه دارد و ارتش آماده رویارویی با هرگونه تجاوز به خاک سوریه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول