اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت می‌گیرد

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای طرح آرامش بهاری در 27 پایگاه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ حجت‌الاسلام شوذب شیری امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در استان قم گفت: اوقاف عهده‌دار ثقلین بوده چرا که مهمترین شاکله اوقاف عترت پیامبر و قرآن کریم است.

وی افزود: با توجه به ارزش و اهمیت جایگاه پیامبر و قرآن کریم همزمان با آغاز سال جدید و عید نوروز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان قم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و 400 امامزاده در قم وجود دارد که به عترت پیامبر بر می‌گردند و تمام موقوفه‌های وقفی نیز مربوط به اهل بیت (ع) است.

شیری اظهار کرد: همچنین 850 مسجد، 280 حسینیه، تکایا و 95 بقعه از جمله املاک وقفی بوده که متعلق به اماکن اسلامی هستند.

وی با اشاره به قرار‌گیری 27 بقعه در مسیر جاده‌های منتهی به استان قم عنوان کرد: با توجه به آثار و برکات معنوی آنها در جامعه طرح آرامش بهاری در تمام بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: اجرای طرح آرامش بهاری در اماکن موقوفه و بقاع متبرکه استان قم توسط 300 نفر از عوامل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم صورت می‌گیرد.

شیری یادآور شد: در همین راستا 50 نفر از روحانیون در ایام عید و در طرح آرامش بهاری مسائل مربوط به مشاوره، تربیتی و آموزشی را هدایت می‌کنند.

وی اذعان کرد: همچنین از میان 27 بقعه در استان قم در 10 مکان طرح خیمه معرفت با برنامه‌هایی از قبیل برگزاری مسابقه، عفاف، حجاب و آموزش برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: غبار وبی امامزادگان، فراهم کردن ملزومات بهداشتی و خدماتی در اماکن موقوفه و بقاع متبرکه از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت فرا رسیدن سال جدید توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بوده است.

شیری با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه گفت:‌ مراسم ویژه تحویل سال جدید نیز با حضور علما، خانواده شهدا، ‌سادات و پیشکسوتان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی در بقاع متبرکه استان قم برگزار می‌شود.

اجرای ویژه برنامه ایام فاطمیه در بقاع متبرکه

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه حضرت زهرا (س) برنامه‌های ویژ‌ه‌ای در اماکن و بقاع متبرکه استان قم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: نخستین پایگاه اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده موسی مبرقع (ع)،‌ علی بن جعفر با 4 هزار شهید دومین پایگاه، امامزاده شیخان با 700 شهید و مزار چهار صحابه بزرگ به عنوان سومین پایگاه، پایگاه چهارم در محل شهدای خزر نبی و مسجد حضرت ابوالفضل در جاده جعفریه نیز به عنوان پایگاه پنجم اجرای طرح آرامش بهاری خواهند بود.

شیری اظهار داشت: امامزاده جعفر زواریون، امامزاده عبدالله قله چم، امامزاده ابراهیم، امامزاده شاه سید علی و امامزاده جعفر شهید نیز از دیگر اماکن برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام عید نوروز هستند.

افزایش 20 درصدی موقوفات در سال جاری

وی خاطرنشان کرد: در آستانه آغاز سال جدید 18 موقوفه به ارزش بالای 10 میلیارد تومان ثبت شده است. همچنین مبلغ 2 میلیارد تومان از طریق کمک‌های دولتی برای ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی امامزاده غریب صرف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: ‌اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم رتبه نخست کشوری را در طرح حفظ قرآن کسب کرده و 6 هزار نفر نیز در کلاس‌های حفظ قرآن کریم شرکت داشته‌اند.

شیری در ادامه با اشاره به افزایش 20 درصدی موقوفات استان قم نسبت به سال‌های گذشته ابراز داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای خدمات عمرانی در مساجد وقفی و غیر وقفی در بین مساجد استان قم واگذار کرده است.

انتهای پیام/78007/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول