اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی میامی خبر داد

آغاز کشت بذر چغندر قند در اراضی میامی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از آغاز کشت بذر چغندر قند در اراضی زیر پوشش این شهرستان خبر داد.

آغاز کشت بذر چغندر قند در اراضی میامی

عباسعلی کردی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در میامی اظهار داشت: برآورد می‏شود در سال زراعی جاری حدود دو هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان میامی به کشت این محصول اختصاص یابد.

وی افزود: برای کشت سال‌جاری از بذور مونوژرم (تک جوانه‏ای) استفاده می‏شود و نهاده‏های مورد نیاز کشت نیز تأمین شده است که در اختیار کشاورزان قرار می‏گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی عنوان کرد: عمده محصول تولیدی شهرستان میامی توسط کارخانه قند شاهرود خریداری می‏شود.

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان برای سهولت و دسترسی سریع‏تر به مرکز خرید با کارخانه‌های قند شیروان و جوین هم قرارداد کشت بسته‏اند.

کردی گفت: برای حمایت از کشاورزی و جبران خسارت ناشی از حوادث، شرکت بیمه محصولات کشاورزی با یک نمایندگی در میامی و حضور یک کارشناس در دفتر چغندرکاری بخش کالپوش، برای زیرپوشش بردن محصول اقدام می‏کنند.

وی با اشاره به نقش آموزش در افزایش آگاهی بهره‏برداران و بهبود عملکرد گفت: بخش ترویج جهاد کشاورزی شهرستان میامی در ابتدای فصل کشت هر محصول از جمله چغندر قند کلاس‏های آموزشی و ترویجی را برای کشاورزان برگزار و نکات آموزشی و فنی لازم را ارائه می‏کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی یادآور شد: در سال زراعی گذشته در دو هزار و 120 هکتار از مزارع شهرستان میامی بذر چغندر قند کشت و بیش از 106 هزار تن محصول برداشت شده بود.

انتهای پیام/2249/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول