اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نظارت 150 بازرس بر مراکز عرضه کالا و خدمات در نوروز 92

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایام نوروز 92 بیش از 150 بازرس از سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجامع امور صنفی و ناظران افتخاری بر مراکز عرضه کالا و خدمات این استان نظارت می‌کنند.

نظارت 150 بازرس بر مراکز عرضه کالا و خدمات در نوروز 92

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از افزایش بازرسی از مراکز عرضه کالا و خدمات در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: طی نوروز 92 بیش از 150 بازرس از سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجامع امور صنفی و ناظران افتخاری بر مراکز عرضه کالا و خدمات این استان نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که طرح نظارتی ویژه عید تا 15 فروردین‌ماه سال آینده اجرا می‌شود، گفت: بر اساس این طرح، بازرسان به همراه قاضی تعزیرات حکومتی به طور شبانه‌روزی به تخلفات واحدهای صنفی استان رسیدگی می‌کنند.

دیودیده تصریح کرد: قطعا بازار در این ایام دستخوش تغییراتی خواهد شد و در ساختار بازار و عرضه کالا و خدمات به دست مصرف‌کننده افرادی هستند که به منظور بردن سود بیشتر نابسامانی ایجاد کرده و با استفاده از وضعیت و موقعیت موجود موجب افزایش بی‌رویه قیمت کالاها می‌شوند و این امر منجر به آن می‌شود که در تهیه برخی کالا و خدمات به اقشار کم درآمد آسیب وارد آید.

وی تأکید کرد: به همین منظور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت ثبات قیمت‌ها و تنظیم بازار و به منظور کنترل و نظارت بر وضعیت بازار در مراحل مختلف تأمین و توزیع، ایجاد بستر مناسب برای تأمین مایحتاج عمومی و جلوگیری و کاهش فرصت‌طلبی و قطع ید سودجویان از شرایط اقتصادی در ایام پایانی سال برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

وی تخلفات اقتصادی قابل رسیدگی را، گرانفروشی، کم فروشی، امتناع از عرضه، احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه پوشاک، شیرینی‌جات، آجیل، میوه و تره‌بار در بخش کالا و نظارت بر بخش خدمات شامل بازرسی از رستوران‌های بین شهری، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها، انبارها و سردخانه‌های این استان دانست.

دیودیده در پایان با اشاره به این‌که مشارکت عمومی همواره یکی از مؤثرترین عوامل مبارزه با تخلفات اقتصادی محسوب می‌شود، تصریح کرد: سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از عموم شهروندان تقاضا دارد هر‌گونه تخلف در زمینه کالا و خدمات را سریعاً‌ با تلفن 124 و یا با مراجعه به ستادهای خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها خود گزارش کنند.

انتهای پیام/82009/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول