اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهردار قم خبر داد

فعالیت 3000 نفر از پرسنل شهرداری قم در خدمت‌رسانی به زائران

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم در تشریح برنامه‌های شهرداری ویژه ایام نوروز گفت: شهرداری قم با آماده‌باش 3 هزار نفر نیروهای خدماتی، فضای سبز و ستادی به استقبال زائرین و مسافرین نوروزی می‌رود.

فعالیت 3000 نفر از پرسنل شهرداری قم در خدمت‌رسانی به زائران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم اظهار کرد: با توجه به تأکید شهردار قم مبنی بر ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی نسبت به آماده‌سازی بوستان‌ها بالاخص بوستان‌های 10 گانه برای اسکان موقت زائران و تجهیز آنها از لحاظ سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، مبلمان شهری و... اقدام لازم صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت پارک خودرو، اسکان و چادر زدن در بستر رودخانه در این ایام نسبت به آماده‌سازی تمام پارکینگ‌های سطح شهر بالاخص پارکینگ زائر با ظرفیت بالغ بر 2 هزار دستگاه خودرو و بوستان‌های ده‌گانه برای اسکان موقت زائرین و مسافرین نیز اقدامات لازم انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از تمام زائرین و مسافرین خواست به منظور حفظ سلامتی و ایمنی خود همزمان از نصب هرگونه چادر و پارک خودرو در بستر رودخانه خودداری کنند و فقط از محل‌های مجاز اسکان استفاده کنند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات شهرداری ویژه ایام نوروز مناسب‌سازی فضاهای سبز شهری، آذین‌بندی میادین و بلوارها، نصب المان‌های متناسب با ایام نوروز، نظافت و شستشوی مستمر معابر، پاکسازی کمربندی‌ها و معابر اصلی هسته مرکزی و پیرامون مسجد مقدس جمکران از ضایعات، نخاله‌های عمرانی به طور مستمر و رنگ‌آمیزی جداول، المان‌ها و مبلمان شهری، دیوارهای فرسوده به منظور تغییر سیمای شهری است.

اصفهانیان‌مقدم همچنین از آماد‌ه‌باش کامل مناطق هشت‌گانه و سازمان‌های تابعه شهرداری در ایام نوروز خبر داد و افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به ‌منظور استقرار و فعالیت در نقاط حساس شهری با اکیپ‌های پیاده، موتوری، خودروی در معابر اصلی و ورودی‌های شهری، هسته مرکزی و پیرامون مسجد مقدس جمکران، همچنین سازمان میادین برای ایجاد و نظارت جایگاه‌های عرضه میوه پایان سال و فعالیت ویژه با نظارت بر جایگاه‌های سوخت CNG و ستاد پیشگیری و رفع تخلفات نیز برای کنترل معضلات اجتماعی و رفع و جمع‌آوری موارد سد معبر و متکدیان آماده‌باش خواهند بود.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته‌های ده‌گانه در حوزه شهرداری با موضوعات مختلفی اعم از خدمات شهری و رفاه عمومی، زیباسازی، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و ارزیابی و آسیب‌شناسی با هدف تقسیم صحیح وظایف و نظارت بهینه بر عملکرد‌ها و استفاده از ظرفیت تمام مجموعه‌ها از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: با عنایت به هم‌زمانی نوروز با ایام فاطمیه و لزوم برنامه‌ریزی مطلوب، شهرداری در این خصوص به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم در سطح شهر به ویژه در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا در این ایام اقدامات ویژه‌ای خواهد داشت.

اصفهانیان‌مقدم افزود: ان‌شاءالله با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم خادمین خوبی برای زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت (س) باشیم.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول