اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز طرح نوروزی اورژانس در قم

250 پزشک و پیراپزشک اورژانس را یاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از آغاز طرح نوروزی اورژانس در قم خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 250 پزشک و پیراپزشک اورژانس قم را در ارائه خدمات یاری می‌کنند.

250 پزشک و پیراپزشک اورژانس را یاری می‌کنند

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از آغاز طرح نوروزی اورژانس استان قم از امروز تا 17 فروردین ماه خبر داد و اظهار کرد: این طرح در اورژانس قم با به کارگیری 250 پزشک، پرستار و پیراپزشک در 32 پایگاه در شهر و جاده اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اورژانس قم برای پوشش حوادث در ایام نوروز با 32 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای پوشش حوادث جمعی با ظرفیت 14 تخت به مصدومان احتمالی خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از برپایی سه ایستگاه سلامت به منظور ارائه خدمات درمانی سرپایی در اتوبان تهران و کاشان خبر داد و گفت: برای محل‌های پرترافیک و شلوغ (حرم و جمکران) نیز از چند دستگاه موتورلانس استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروزی ممکن است بار حوادث احتمالی بالا باشد 10 دستگاه آمبولانس به عنوان پشتیبان آماده امدادرسانی هستند.

امسال 110 هزار مزاحم با اورژانس 115 قم تماس گرفتند

فراهانی بیان کرد: اورژانس قم برنامه گسترده‌ای برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار و مجروحان حوادث دارد ولی مزاحمان تلفنی اورژانس 115 همچنان به عنوان یک تهدید جدی برای سلامت به حساب می‌آیند.

به گفته وی از ابتدای فروردین تا اول اسفند ماه سال جاری 379 هزار و 767 تماس با اورژانس 115 برقرار شد که از این تعداد 110 هزار و 661 مورد آن را مزاحمان تشکیل می‌دهند.

تصادف دو دستگاه سواری در جاده اراک قربانی گرفت

فراهانی همچنین به تبیین حوادث 72 ساعت گذشته پرداخت و اذعان کرد: صبح روز گذشته در جاده اراک دو دستگاه سواری با یکدیگر برخورد کردند که این حادثه دو مجروح برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های بسیاری که از سوی تیم اعزامی 115 به محل حادثه صورت گرفت یکی از مصدومان به دلیل وضعیت عمومی نامساعد پس از تحویل به بیمارستان فوت کرد.

به گفته معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همزمان با حادثه جاده اراک، یک دستگاه اتوبوس نیز با عابر پیاده در خیابان امام‌زاده ابراهیم برخورد کرد که این حادثه یک نفر مجروح داشت.

وی تصریح کرد: بر اثر واژگونی وانت در اتوبان قم – تهران دو نفر مجروح شدند که مجروحان این حادثه برای درمان با همراهی پرسنل اورژانس 115 به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

فراهانی حادثه تصادف یک دستگاه پراید و عابر پیاده را مورد توجه قرار داد و گفت: در این حادثه که در بلوار امام رضا (ع) رخ داد چهار نفر مصدوم شدند که در این راستا سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی همچنین از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس ون در اتوبان تهران خبر داد و تصریح کرد: برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از سقوط یک کودک 11 ساله در چاه خبر داد و گفت: پس از انجام عملیات رهاسازی توسط عوامل آتش‌نشانی، این کودک با انجام عملیات احیا توسط پرسنل اورژانس 115 به مراکز درمانی انتقال یافت.

انتهای پیام/78005/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول