اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارلمان اروپا تشکیل فوری کمیته‌ حقیقت‌یاب در مورد مرگ اسیر فلسطینی را خواستار شد

خبرگزاری فارس: نمایندگان پارلمان اروپا روز گذشته با صدور قطعنامه‌ای تشکیل فوری کمیته‌ای «مستقل» و «منصفانه» برای تعیین دلایل مرگ «عرفات جرادات» در زندانی در اسرائیل را خواستار شد.

پارلمان اروپا تشکیل فوری کمیته‌ حقیقت‌یاب در مورد مرگ اسیر فلسطینی را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه از اسرائیل خواست تحقیقات «منصفانه‌ای» را برای تعیین دلایل مرگ یک جوان فلسطینی در زندانی در تل‌آویو، آغاز کند.

«عرفات جرادات» جوان 31 ساله فلسطینی ماه گذشته پس از بازداشت به دلیل شرکت در تظاهرات‌های ضدصهیونیستی کرانه باختری، در یکی از زندان‌های اسرائیل جان سپرد. رژیم‌صهیونیستی در ابتدا حمله قلبی را به عنوان عامل مرگ این جوان اعلام کرد، اما پس از مدتی با مشخص شدن وجود نشانه‌های شکنجه روی بدن این جوان، اسرائیل مجبور شد علت مرگ این جوان را «نامعلوم» اعلام کند. شهادت جرادات به واکنش‌های گسترده فلسطینی‌ها منجر شد و باعث شد تا بسیاری از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی دست به اعتصاب غذا بزنند.

نمایندگان پارلمان اروپا دیروز با صدور قطعنامه‌ای از مقامات اسرائیلی خواستند که فورا «تحقیقاتی مستقل، منصفانه و شفاف در مورد شرایطی که منجر به مرگ جرادات شده» آغاز کنند.

پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین «نگرانی شدید» خود از نحوه برخورد اسرائیل با اسرای فلسطینی را ابراز کرده است. قطعنامه صادر شده از اسرائیلی‌ها خواسته است که هرچه زودتر تمام نمایندگان و قانونگذاران فلسطینی از جمله «مروان برقوثی» را آزاد کند.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب اروپایی در مورد وضعیت بازداشت‌شدگان فلسطینی اسیر در زندان‌های اسرائیل هم دیگر موضوعی بود که در قطعنامه اتحادیه اروپا به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول