اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال نو صورت گرفت

استقرار نیروهای هلال احمر در 102 نقطه آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: سیزدهمین طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

استقرار نیروهای هلال احمر در 102 نقطه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی، در مراسمی که در محل پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان صورت گرفت،  عزیز نوری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی همه ساله در آستانه تحویل سال، اقدام به اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی امدادی می‌کند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر برای حمایت از خانوارهای بی‌سرپرست، بدسرپرست و اقشار کم برخوردار با کمک خیران و نیکوکاران در آستانه تحویل سال، اقدام به تهیه سبدهای عیدانه در قالب طرح فرشتگان رحمت کرده و در بین آنها توزیع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال این طرح به صورت ویژه و گسترده در مناطق زلزله‌زده اجرا خواهد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه به اجرای سیزدهمین طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی توسط اعضای جوانان جمعیت اشاره کرد و گفت: امسال با شعار «راهنمایان، جوانان، ایمنی و آرامش» و با برپایی چادرها در مبادی ورودی تمام شهرها و مراکز پرتردد تبریز اقدام به پخش انواع بروشور، کتاب راهنمای مسافران حاوی نقشه استان، آدرس سی‌ان‌جی‌ها، پمپ بنزین‌های اماکن ضروری، معرفی نقاط حادثه‌خیز، معرفی مشاهیر، پیام‌های امدادی، آدرس پایگاه‌ها، چادرها، تلفن‌های ضروری و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران در خدمت هموطنان و مسافران خواهد بود.

نوری ادامه داد: از دیگر اقدامات قابل توجه سازمان جوانان برپایی خیمه‌های نماز برای سهولت دسترسی مسافران به اقامه نماز است.

مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار اقدام به برپایی ایستگاه سلامت خودرو کردیم و پروژه سحاب به منظور راهنمایی مسافران در تبریز و شهرهای مسافرپذیر با استفاده از دوچرخه برای راهنمایی مسافران اجرا می‌شود.

نوری در ادامه از اجرای طرح ملی امداد و نجات جاده‌ای خبر داد و گفت: با اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی با شعار «نجاتگران، ایمنی، آرامش» سعی خواهیم کرد تا سفری امن برای مسافران عزیز تدارک ببینیم.

در این طرح پایگاه‌های ثابت استان که در طول سال در جاده‌ها مشغول امدادرسانی هستند در آماده‌باش کامل بوده و با تمام توان و با تلاش شبانه‌روزی در خدمت مسافران عزیز خواهند بود در این پایگاه‌ها هر روز چهار نفر نجاتگر مجرب که دوره‌های خاص امداد و نجات از قبیل امداد جاده‌ای، رهاسازی و نجات را طی کرده‌اند با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته از قبیل خودروهای آمبولانس، خودروهای نجات و تجهیزات برش در مواقع حادثه به یاری مصدومان خواهند رفت و در مواقع راه‌بندان، اقدام به اسکان اضطراری مسافران در پایگاه کرده و اقدام به توزیع جیره خشک و تغذیه در میان آنها خواهند کرد.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد هوایی با بهره‌گیری از یک فروند بالگرد و تیم امداد و نجات کوهستان نیز در خدمت مسافران عزیز خواهند بود.

نوری اضافه کرد: در این طرح نیز خودروهایی که قابلیت حرکت در مناطق برفگیر و صعب العبور را دارا هستند در جاده‌های کوهستانی و گردنه «شیبلی» مستقر خواهند شد.

نوری به تعداد افراد شرکت‌کننده و تجهیزات به کار گرفته شده اشاره کرد و گفت: در این طرح‌ها بیش از یک هزار و 600 نفر امدادگر، داوطلب، جوانان و پرسنل در بیش از 102 نقطه استان اعم از پایگاه‌های ثابت و سیار، چادرهای راهنمای مسافران و خیمه‌های نماز با بهره‌گیری از 101 دستگاه انواع خودروی امدادی و آمبولانس و یک فروند بالگرد از 25 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده انجام وظیفه خواهند کرد.

مراکز دارویی و درمانی جمعیت از قبیل داروخانه، آزمایشگاه، دندانپزشکی، درمانگاه عمومی در ایام تعطیلات در خدمت همشهریان و مراجعان خواهند بود. 

انتهای پیام/60002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول