اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

اجرای طرح استخدامی مهرآفرین در اوایل سال 92

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح استخدامی مهرآفرین در اوایل سال 92 خبر داد.

اجرای طرح استخدامی مهرآفرین در اوایل سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در دیدار با کراکرنان استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان این که سیره دولت، ارتباط بدون واسطه با مردم و به دور از پنهان‌کاری است، اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان سیاسی معتقدیم که در اتاق شیشه‌ای نشسته‌ایم و تمام اعمال و رفتار ما زیر ذره‌بین مردم قرار دارد و همین باور ما را به رعایت بسیاری از امور مقید می‌کند.

وی با تاکید بر این که استانداری به عنوان مرکز حکومت باید الگوی سایر دستگاه‌ها در روش مدیریت منابع باشد، افزود: در شرایط فعلی همدلی و همراهی بیشتری از سوی کارگزاران دولت به ویژه کارکنان استانداری به دلیل نزدیکی به هسته مدیریت مورد انتظار است.

بیگی تصریح کرد: کارکنان استانداری در سطح کارشناسی و سیاست‌گذاری دولت هستند و رفتار آنها باید از هر جهت الگوی سایر کارمندان دولت باشد.

علیرضابیگی با بیان این که خوشبختانه مجموعه استانداری با درک بیشتری در موضوعات مختلف مشارکت کرده‌اند، افزود: نمونه این موضوع، حادثه زلزله ارسباران بود که کارکنان استانداری و مدیریت بحران با احساس مسئولیت و بدون چشم‌داشت مالی در صحنه حضور یافتند و نتیجه دلسوزی آنها توانست خود را نشان دهد.

وی گفت: استانداری آذربایجان شرقی در سال‌جاری با وجود مشکلات اداری و منابع مالی توانست با همت کارکنان خود شاخص‌های خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی، سیاسی و امنیتی و عمرانی کسب کند.

علیرضابیگی با بیان این که استان آذربایجان شرقی در سال جاری علاوه بر موضوعات مختلف، با حادثه‌ای مانند زلزله روبرو شد، افزود: به فضل الهی اکنون توانسته‌ایم از این بحران عبور کنیم و آرامشی که امروز در مناطق زلزله‌زده حاکم است، حاکی از برآورده شدن نیازهای اولیه مردم با وجود مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از اجرای طرح استخدامی مهرآفرین در اوایل سال 92 خبر داد و افزود: متاسفانه برخوردی که با این طرح صورت گرفت، برخورد سیاسی بود و تلاش بر این بود که دولت نتواند کارنامه موفقی از خود بر جای بگذارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای دولت، اظهار داشت: این محدودیت‌ها تا جایی پیش رفت که دولت حتی از تعیین ساعت کاری برای کارمندان خود منع شد و نظیر این محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف بر دولت تحمیل شد؛ اما آن چه معلوم است کسانی که این محدودیت‌ها را ایجاد می‌کند امیدی به جلب اعتماد مردم و حضور در دولت ندارند.

وی افزود: مخالفان دولت هر حادثه‌ای را دستاویز تخریب دولت و زیر سوال بردن خدمات انبوه دولت می‌کنند، اما دولت با وجود این هجمه‌ها، مسیر کار و تلاش و خدمت به مردم را با قدرت ادامه خواهد داد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که کشور ما در شرایط ویژه و حساسی قرار گرفته، گفت: آثار تحریم‌های دشمن، کم و بیش در اقتصاد کشور مشاهده می‌شود و مشکل کمبود منابع ناشی از این آثار، موجب برخی مشکلات در زندگی مردم شده است؛ با این حال دولت توانسته شئونات جامعه را در این شرایط مدیریت کند که به نوبه خود یک هنر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: وجود ولایت فقیه در رأس نظام اسلامی، روشنگر و راهگشاست و ما اعتقاد داریم که نظرات رهبر معظم انقلاب، معیار و میزان سیاست‌گذاری‌ها و عملکردهای مسئولان است.

علیرضابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استقلال سیاسی هزینه سنگینی دارد که تمام مشقت‌ها و سختی‌هایی که ملت ایران متحمل شده به خاطر این هزینه سنگین بوده است، افزود: جمهوری اسلامی امروز به جایگاهی دست یافته که توانسته است در مقابل نظام سلطه بایستد و این موضوع را در مذاکرات 1+5 در اثبات حق برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نشان داد.

وی تاکید کرد: ما به هیچ عنوان حاضر نیستیم از مبانی و اصول ترسیم شده خود کوتاه بیاییم و همواره به این خاطر مورد بغض و کینه نظام سلطه قرار گرفته‌ایم که در این شرایط استقامت و پایداری امری ضروری است.

علیرضابیگی با بیان این که نظام سلطه حاضر نیست پیشرفت و آسایش ملت ایران را ببیند، افزود: امنیت ملی و حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران، یک اصل اساسی است که حاضر نیستیم آن را با امتیازات مادی معامله کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در آغاز سخنان خود در این دیدار، ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز، پایان سال را فرصتی برای نگاه به گذشته و محاسبه اقدامات و نتایج عملکردها دانست و گفت: آماده می‌شویم که سال جدید را با نشاط و ایمان و اعتقاد بیشتری فارغ از تمنیات مادی شروع کنیم و اکنون که خداوند متعال امکان فراهم کرده تا بهار دیگری را تجربه ‌کنیم، امیدواریم که با آغاز بهار و رویش طبیعت، با نگرش تازه‌ای به زندگی ادامه دهیم.

وی افزود: امیدواریم که سال جدید را با معرفت و بصیرت بیشتری آغاز کنیم و به درک حضور حضرت ولی عصر(ع) با معرفت بیشتر نایل شویم.

در این دیدار که معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی و سیاسی و امنیتی استاندار هم حضور داشتند، مدیرکل امور اداری و مالی استانداری آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات رفاهی این اداره کل برای کارکنان استانداری ارائه کرد. 

انتهای پیام/60002/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول