اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله بهشتی:

کار در دانشگاه عبادت است

خبرگزاری فارس: سرپرست سابق دانشگاه قم گفت: کار در دانشگاه عبادت است.

کار در دانشگاه عبادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله احمد بهشتی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه قم که در آمفی تئاتر شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: روزگار در حال گذر و سپری شدن است و اگر این منصب‌ها برای کسی مقامی به حساب آید برای هیچکس ماندگار نیست.

وی ادامه داد: دولت‌ها و شخصیت‌ها می‌آیند و می‌روند ولی در این زمینه باید اموری مانند جمهوری اسلامی باقی بماند و دوام داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آیت‌الله قاضی برای امور دانشگاه قم زحمات فراوانی متحمل شدند ولی آنچه برای ایشان باقیمانده اجر خداوند است.

وی یادآور شد: برخی امور مانند 22 بهمن، عاشورا، اربعین و عید نوروز باید نهادینه شود ولی برخی امور مانند چهارشنبه سوری نباید نهادینه شود.

بهشتی با اشاره به جایگاه دانشگاه قم گفت: اهمیتی ندارد کسی بیاید و برود بلکه اصل بر ماندگار شدن این تشکیلات با عزت و عظمت است که در این زمینه باید سعی کنیم پیشرفت علم، دانش و تقوا رشد پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود به کارهای مهم مانند اسلامی‌سازی علوم انسانی در دانشگاه قم پرداخته شود که رهبر معظم انقلاب نیز به این امر عنایت دارند.

سرپرست سابق دانشگاه قم عنوان داشت: باید دانشجویان را ارشاد کنیم تا دچار سرخوردگی نشوند و نهاد خانواده‌های آنها از هم گسسته نشود و بر اساس سیاست رهبر مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی عمل شود.

وی یادآور شد: فعالیت در دانشگاه نسبت به فعالیت در نهادهای دیگر تفاوت دارد و کار شما در دانشگاه عبادت است که این بحث را باید در همه امور سرلوحه خود قرار دهید.

بهشتی با اشاره به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: تفکیک مقدس است ولی تبعیض بد است بنابراین باید تلاش‌هایی صورت گیرد تا تبعیض‌‌های بین دانشجویان دختر و پسر از بین برود.

وی با تأکید بر همکاری با سرپرست جدید دانشگاه قم گفت: پرچمدار نباید تنها باشد و با همکاری یکدیگر دانشگاه رشد کمی و کیفی خواهد داشت.

انتهای پیام/78003/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول