اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

16 میلیارد تومان برای برای اصلاح شبکه توزیع برق مازندران هزینه شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: تاکنون 16 میلیارد تومان شرکت توزیع برق مازندران و غرب استان برای اصلاح شبکه توزیع برق هزینه کردند.

16 میلیارد تومان برای برای اصلاح شبکه توزیع برق مازندران هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، منوچهر جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های مازندران با تبریک فرارسیدن سال نو به مهم‌ترین‌ فعالیت‌های سازمانش در سال جاری پرداخت.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی همه‌جانبه و شبانه‌روزی شرکت توزیع برق سبب شد تا میزان خاموشی در مازندران کاهش یابد، اظهار داشت: گلوگاه تا محمودآباد با یک میلیون و 70 هزار مشترک، شهرهای زیرپوشش برق‌رسانی شرکت توزیع برق مازندران است.

جعفری ادامه داد: 82 درصد مشترکان شرکت توزیع برق مازندران خانگی، بقیه صنعتی، عمومی، تجاری و کشاورزی است.

این مسئول استانی قیمت تمام شده هر کیلووات برق را 54 تومان عنوان کرد و افزود: قیمت خرید برق 43 تومان است که این تفاوت موجب متضرر شدن شرکت توزیع برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تاکید بر اینکه باید به قیمت واقعی برق تولیدی دست یابیم، تصریح کرد: وزارت نیرو 7 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران خود بدهکار است.

وی به مشکلات پیش روی صنعت برق در کشور اشاره کرد و گفت: همه مشکلات اعتباری سبب نشد مازندران در توسعه این انرژی عقب بماند.

جعفری افزود: مازندران در بخش تولید برق در کشور رتبه خوبی دارد و با اجرایی شدن نیروگاه برق محمودآباد به اندازه مصرف استان تولید برق صوت می‌گیرد.

وی عقب‌ماندگی شبکه توزیع برق در مازندران را به دلیل تامین ‌نشدن منابع عنوان کرد و یادآور شد: در بخش توزیع، عقب‌ماندگی ما در اصلاح شبکه‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ثابت ماندن حق انشعاب به مشترکان را مشکل دیگر شرکت توزیع برق در استان دانست و خاطرنشان کرد: تعرفه فعلی حق انشعاب متعلق به مصوبه سال 83 است.

وی از وجود 11 هزار و 500 کیلومتر خط فشار قوی در شرکت توزیع برق خبر داد و گفت: 10 درصد شبکه توزیع به صورت کابلی است.

این مسئول با اشاره به اینکه 13 هزار و 701 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ما در شرکت توزیع برق است، بیان داشت: 23 هزار ترانسفورماتور زمینی و هوایی است.

وی افزود: مقرر شد از محل فروش انرژی بخشی از اعتبارات به زیرساخت‌ها تخصیص یابد که هنوز اجرایی نشده است.

جعفری، مدیریت مصرف انرژی در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به صرف‌جویی‌هایی که در بخش برق خانگی و صنعتی انجام شد رتبه برتر کشوری را کسب کردیم.

وی از برتری جایگاه روابط عمومی شرکت توزیع برق در سطح کشور خبر داد و ابراز داشت: شرکت توزیع برق مازندران نخستین دستگاهی بود که بعد از پیام سال جاری رهبر در اجرای حمایت از تولید ملی فعالیت کرد و چالش‌های شهرک‌های صنعتی را برطرف ساخت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اصلاح شبکه‌های فرسوده برق را مصوبه سفر اول هیئت دولت در مازندران دانست و افزود: پیش‌بینی اعتبار 50 میلیارد تومانی و نامشخص بوده تامین این منابع مالی سبب شد تا اصلاح شبکه زمان‌بر شود.

وی اضافه کرد: در سفر دوم هیئت دولت به مازندران این مشکل مطرح و مقرر شد 60 درصد اعتبارات را وزارت نیرو و بقیه به صورت استانی تامین شود.

جعفری یادآور شد: تاکنون 16 میلیارد تومان شرکت توزیع برق مازندران و غرب استان برای اصلاح شبکه توزیع برق هزینه کردند.

وی اصلاح نشدن شبکه‌های فرسوده برق در مازندران را عاملی برای خاموشی دانست و ادامه داد: برای اصلاح شبکه‌های فرسوده برق نیازمند حمایت‌های دولتی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه با ادارات تعامل داریم و سبب شد بدهکار نداشته باشیم، تصریح کرد: صنعت نساجی در مازندران به دلیل شرایط ویژه به شرکت توزیع برق بدهکار است.

جعفری اضافه شدن چند قطب روستایی به شبکه توزیع برق مازندران را گامی در برق‌رسانی مناطق دور دست عنوان کرد و گفت: اگر در منطقه چهاردانگه فضای پایگاهی وجود داشته باشد در اسرع وقت به تقویت برق آن منطقه می‌پردازیم.

وی عمده کار در بخش بهره‌برداری را تعمیرات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: در بخش منابع انسانی نرم‌افزار پیشگیرانه تعریف شد تا از خاموشی‌ها کم شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نظارت و گشت‌های مستمر با همکاری نیروی انتظامی را گامی برای جلوگیری از سرقت کابل و سیم‌های برق دانست و خاطرنشان کرد: برخی از سارقان برق در مازندران غیربومی هستند که بیشتر در هنگام سرقت دچار برق‌گرفتگی و سبب مرگ آنان نیز می‌شود.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول