اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور مقام معظم رهبری

کنگره رهبر نهضت مشروطه جنوب کشور آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور علی اکبر ولایتی کنگره آیت‌الله علم الهدی اهرمی رهبر نهضت مشروطه جنوب کشور در شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان آغاز شد.

کنگره رهبر نهضت مشروطه جنوب کشور آغاز شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امام جمعه اهرم صبح امروز در این کنگره اظهار داشت: تاریخ نشان می‌دهد علمای مبارزه اسلام در تمام نهضت‌ها و قیام‌های کشور همواره در کنار مردم و برای مصالح اسلام و مردم حرکت کردند.

حجت‌الاسلام عیسی راستگو گفت: آیت‌الله علم الهدی اهرمی نیز از شخصیت‌های بزرگ دینی بوده که پرورش یافته مکتب آخوند خراسانی است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله علم الهدی رهبر نهضت مشروطه‌خواهان بوشهر و رهبر قیام تنگستان بوده است که برخی از موفقیت‌های قیام تنگستان مرهون تلاش‌های این عالم ربانی است.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه آیت‌الله علم الهدی اهرمی در طول حیات خود مورد مظلومیت واقع شدند، افزود: ایشان پس از گذشت یکصد سال همچنان در محافل و مجامع علمی و دینی و تاریخی کشور ناشناخته مانده است که امیدواریم برگزاری این کنگره زمینه معرفی ایشان را فراهم آورد.

راستگو تصریح کرد: وی نخستین‌‌بار پرچم حکومت اسلامی با شعار بیگانه ستیزی را با فتوایی جهادی که علیه دشمن استعماری داد بر افراشت.

امام جمعه اهرم گفت: در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند مردم را از روحانیت و علمای دینی و حکومت دینی دور نگه‌دارد نشر زندگی عبرت آمیز این عالم مجتهد و مبارز می‌تواند روح استعمارستیزی را در جامعه تقویت کند.

راستگو درخواست کرد روز 23 اسفند در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز آیت‌الله علم الهدی اهرمی رهبر نهضت مشروطه جنوب کشور نامید شود.

امام جمعه اهرم خواستار اختصاص اعتباری برای حفظ و نشر آثار علمای خطه تنگستان شد و گفت: توجه بیش از پیش به زادگاه آیت‌الله علم الهدی و قلعه کلات نماد پایداری مردم جنوب کشور هم یک ضرورت است.

انتهای پیام/66004/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول