اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری شهردار قم -2:

قم در نوروز 92 شهری شاداب و در شأن کریمه اهل بیت خواهد بود

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: در نوروز 92 زائران و شهروندان شاهد شهری تمیز، شاداب و اخلاقی در شأن کریمه اهل بیت خواهند بود.

قم در نوروز 92 شهری شاداب و در شأن کریمه اهل بیت خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری عصر امروز در آخرین نشست خبری شهردار قم با اشاره به اینکه با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز ستاد ویژه‌ای در استان قم در مجموعه استانداری قم شکل گرفته است، تصریح کرد: شهرداری قم نیز از ماه‌ها قبل نسبت به تشکیل ستادی اقدام کرده و اعضای این ستاد مشخص هستند و مسئولیت این ستاد نیز با معاون خدمات شهری شهرداری قم بوده و تمام زیرمجموعه‌های شهرداری نیز موظف به همکاری با این ستاد هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی لازم در خصوص حمل و نقل، ترافیک، پارکینگ و... به عمل آمده است: اجرای نهضت توسعه معابر که منجر به بازگشایی 25 معبر جدید در سطح شهر شد از مصوبات کمیته حمل و نقل ستاد استقبال از نوروز بود.

شهردار قم با اشاره به اینکه نهضت آسفالت امسال با جدیت در برنامه شهرداری قم قرار گرفته بود بیان کرد:‌ پیش بینی استفاده از 210 هزار تن آسفالت برای بهسازی معابر شهری بود ولی تاکنون 270 هزار تن آسفالت استفاده شده و پیش بینی می‌شود که تا آخر سال 10 هزار تن به این میزان اضافه شود.

وی با اشاره به راه اندازی کاروان ویژه گل و گیاه در شب ولادت حضرت زینب(س) بیان کرد: در سال 90، کاشت 124 هزار اصله نهال پیش بینی شده بود که با استقبال شهروندان این میزان به 134 هزار اصله نهال افزایش یافت.

دلبری ادامه داد: در سال 91 با برنامه ریزی صورت گرفته 191 هزار اصله نهال کاشته شد و آخرین نهال نیز امروز توسط آیت الله جوادی آملی غرس شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 400 هزار گلدان فصلی در سطح شهر قم کاشته شده است ادامه داد: 100 هزار گلدان دیگر نیز تا پایان سال کاشته خواهد شد.

شهردار قم از افزایش 100 هکتاری فضای سبز قم در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر هزار و 628 هکتار فضای سبز زیرکشت داریم و در بوستان کوثر واقع در میدان مفید، بوستان خضر نبی، بوستان زائر و محدوده بوستان خضرا در سه راه خرمشهر کاشت فضای سبز انجام شده است.

وی اظهار کرد: سرانه فضای سبز در سال 91 به 15 متر و 28 سانتی متر افزایش یافته است و تعداد بوستان‌های ما از 190 بوستان در سال 90 به 212 بوستان در سال 91 رسیده و بوستان‌های محلی توسعه چشمگیری داشته است.

دلبری با اشاره به هم‌زمانی ایام فاطمیه با نوروز تصریح کرد: در سازمان زیباسازی دیوارنگاری و المان‌های نوروز طراحی شده است و به تدریج در سطح شهر نصب خواهد شد و از پنجم فروردین شاهد نصب المان‌های ایام فاطمیه خواهیم بود.

وی از تکمیل و تجهیز 30 بوستان ویژه زائران برای استقرار و اسکان کوتاه مدت در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: ایمنی بوستان‌ها اقدامی بود که در ماه‌های اخیر صورت گرفته است و پیشگیری‌های لازم به عمل آمده است.

شهردار قم در پاسخ به سئوالی در خصوص عیدی شهرداری قم به زائران در نوروز 92 اظهار کرد: بهترین عیدی ما تلاش همکاران برای خدمت رسانی است و در نوروز 92 زائران و شهروندان شاهد شهری تمیز، شاداب و اخلاقی در شأن کریمه اهل  بیت خواهند بود.

وی در خصوص افزایش مدت زمان اقامت زائران در قم گفت: باید حضور زائران را به یک فرصت تبدیل کنیم که تحقق این مهم نیازمند یک کار دسته جمعی و عزم راسخ در میان تمام مدیران استان است.

دلبری با بیان اینکه اگر اقامت زائران در قم کمتر از یک روز باشد حضور آنان برای مدیریت شهری فقط هزینه‌بر است ادامه داد: اگر بتوانیم برنامه ریزی کرده و ماندگاری زائر را از ساعت به روز تبدیل کرده و از روز به سه یا چهار روز تبدیل کنیم این مسئله موجب رونق اقتصاد شهر می‌شود.

انتهای پیام/2258/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول