اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

پذیرش 150 هزار نفر ظرفیت مسافر شب‌خواب در اصفهان / چادرخوابی در باغ فدک مجاز است

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری اصفهان گفت: معاونت خدمات شهری اصفهان پذیرش 150 هزار نفری مسافر شب خواب در اصفهان را دارد.

پذیرش 150 هزار نفر ظرفیت مسافر شب‌خواب در اصفهان / چادرخوابی در باغ فدک مجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رنجبر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما امسال مسافران را به سمت باغ فدک هدایت می‌کنیم، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری با همکاری سازمان آتش‌نشانی، خدمات موتوری، زیباسازی وظیفه مدیرت بحران را در شهر اصفهان در ایام نوروز دارد.

وی افزود: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرداری اصفهان از 25 اسفند ماه آغاز و تا 14 فروردین ادامه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: حدود 150 هزار نفر ظرفیت شب‌خواب در مناطق 14گانه داریم که اولویت نخست را با تکمیل ظرفیت رسمی همچون هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و مهمان‌سراها و سپس به مکان‌های غیر رسمی قرار داده‌‌ایم.

وی با بیان اینکه سیاست کلی کاهش خطرات است، ادامه داد: تمرکز اسکان مسافران از چهار نقطه نوروز امسال به باغ فدک منتقل شده است.

رنجبر هدف از اسکان مسافران نوروزی را کاهش ترافیک و سهولت رفت و آمد شهروندان در ایام نوروز در مرکز شهر عنوان کرد.

*سال گذشته 122 هزار نفر شب خواب در اصفهان اسکان داده شدند

وی همچنین از اضافه ظرفیت اسکان در مدارس، منازل استیجاری، مکان‌های مذهبی، اماکن مقدس و بقاع،مساجد، ورزشگاه‌ها و فرهنگسرا‌ها را در ایام نوروز خبر داد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته 122 هزار نفر شب‌خواب در شهر اصفهان اسکان داده شدند.

وی درباره چادر خوابی در نوروز 92 اظهار کرد: چادرخوابی به جزء تبعات ایمنی، نظم شهری را به هم می‌زند و به همین دلیل امسال در اصفهان تنها باغ فدک به چادر زدن مجاز است.

رنجبر با تاکید به اینکه امسال نیز با کلید به دستان برخورد قاطع می‌شود، افزود: در نوروز سال 92 با تعاملی که با قوه قضاییه و نیروی انتظامی صورت گرفته به طور قطع با کلید به دستان برخورد قانونی می‌شود.

رنجبر در مورد اسکان در منازل استیجاری تصریح کرد: افرادی که قصد دارند منازل خود را در نوروز اجاره دهند، باید از طریق مشاوران املاک ثبت‌نام و یا از طریق سایت درگاه الکترونیکی ثبت نام کنند.

وی همچنین از استقرار ستادهای هدایت و اسکان در چهار ورودی شهر برای خدمات‌رسانی به مسافر نوروزی خبر داد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان معتقد است ماشین خوابی جرم نیست و معضل جدید ماشین خوابی در قوانین در صورتی که در محل‌های پارک ممنوع توقف کرده باشند، مشمول برخورد می‌شوند.

*پیش‌بینی افزایش 20 درصدی مسافر در شهر اصفهان

وی همچنین با بیان اینکه ما امسال پیش‌بینی می‌کنیم که 20 درصد افزایش مسافر در شهر اصفهان داشته باشیم، تصریح کرد: ضمن اینکه اسکان مسافران برای ما اهمیت دارد، نوروز 91 برای مسافران تورهای متمرکز در محل اسکان و خودروی گردش از اصفهان قرار داده می‌شود.

رنجبر در ادامه صحبت‌های خود گفت: یک میلیون و 500 هزار بذر گل در سطح شهر اصفهان کاشته  شده است که با نزدیک شدن به ایام نوروز چهره شهر تغییر می‌کند.

*500 نیروی انسانی در ایام نوروز به ستاد تسهیلات خدمات رسانی می‌کنند

معاون خدمات شهری اضافه کرد: 500 نفر نیروی انسانی در ایام نوروز در خدمت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی هستند.

وی با اشاره به اینکه آرامستان اصفهان به اندازه کافی ظرفیت دارد، گفت: در غرب اصفهان نیز مکان‌یابی آرامستانی پیش‌بینی شده است.

رنجبر در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پسماند شهر در صورتی که مدیریت نشود می‌تواند شهر را دچار چالش کند، تاکید کرد: در بحث بازیافت زباله گام‌های موثری برداشته و پسماندهای عادی را به هیچ عنوان دفن نمی‌کنیم، چرا که در تمام دنیا کشورها به دنبال کم کردن پسماند و افزایش بازیافت زباله هستند.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان نیز نسبت به سال گذشته 6 درصد پسماند کمتر شده است، گفت: خدمات شهری بخش نگه‌دارنده شهر است و 15 وظیفه مختلف در حال انجام است که نخستین موضوع مدیریت آب و پساب است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای شهری مانند اصفهان که قدمت بسیار دارد، باید منابع آب را حفظ  کرده و از آب جایگزین استفاده کنیم.

وی با اشاره به فضای سبز شهر اصفهان و مشکل کم آبی و نیز امکان نابودی آن ادامه داد: گونه‌های گیاهی که در اصفهان کشت می‌شود در حال تغییر است و سعی می‌شود فضای سبزی کشت ‌شود که بتواند در مقابل کمبود آب مقاوم باشد.

انتهای پیام/63012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول