اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جمعیت هلال احمر لرستان خبر داد

21 پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی لرستان مستقر می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل جمعیت هلال احمر لرستان گفت:21 پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان مستقر می‌شوند.

21 پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی لرستان مستقر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن رضامرادی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به طرح نوروزی امداد و نجات در سال آینده گفت: طرح نوروزی امداد و نجات از 24 اسفند ماه آغاز و تا 17 فروردین 92 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تقویت 14 پایگاه ثابت در محورهای استان لرستان جزو برنامه‌های این جمعیت است، افزود:  هفت پست موقت در فواصل بین پایگاه‌های ثابت و پرتردد در سطح محورهای این استان مستقر می‌شود.

مدیرکل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: استقرار یک پست سیار امداد و نجات متشکل از خواهران در مرکز استان یکی دیگر از برنامه‌های طرح نوروزی امداد و نجات است.

مردای تصریح کرد: برپایی کمپ نوروزی به ظرفیت تعداد 40 دستگاه چادر در تنگ فنی پل‌دختر و 30 دستگاه در بلوران کوهدشت با تمام امکانات زیستی جهت اسکان مسافران یکی دیگر از برنامه‌های جمعیت هلال احمر لرستان است.

وی با بیان اینکه نصب چهار دستگاه چادر در هر پایگاه ثابت جهت اقامه نماز از دیگر برنامه‌های این جمعیت است، افزود: دپو اقلام امدادی جهت اسکان اضطراری در پایگاه‌های سطح لرستان از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر این استان است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: استقرار و بکارگیری تعداد 30 دستگاه آمبولانس با تمام امکانات و تجهیزات کمک‌های اولیه در پایگاه‌های جاده‌ای از دیگر برنامه‌های این جمعیت است.

وی تصریح کرد: به کارگیری تعداد 9 دستگاه خودرو ست نجات جهت رهاسازی احتمالی در پایگاه‌های بین جاده‌ای لرستان یکی دیگر از برنامه‌های جمعیت هلال احمر این استان است.

مرادی با بیان اینکه استقرار 12 ست نجات هیدرولیک در پایگاه‌های موقت جهت رهاسازی در محورهای اصلی این استان گفت: استقرار پایگاه امدادی در 9 شعب و مرکز استان با نیروهای نجات‌گر و تجهیزات کامل، فعال بودن ندای امداد خط 147 در تمام طول شبانه روز و آماده بودن مرکز EOC  استان جهت پاسخگویی به حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی، به کارگیری تعداد یک هزار و 200 نفر ساعت از پرسنل و دو هزار و 400 نفر ساعت امدادگر در طول اجرای طرح، آماده باش 10 تیم عملیاتی جهت پشتیبانی در طول اجرای طرح، همراهی نمودن کاروان‌های راهیان‌نور از هر پایگاه تا پایگاه بعدی و ... از دیگر برنامه‌های این جمعیت است.

مرادی خاطرنشان کرد: راهنمایی مسافران بین جاده‌ای توسط عوامل امدادی مستقر در پایگاه جاده‌ای، آماده نمودن مساجد، مدارس در حوزه استحفاظی پایگاه‌های بین جاده‌ای جهت اسکان اضطراری، به کارگیری پرستار، پزشک در پایگاه‌های استان، به کارگیری سه دستگاه موتور آمبولانسی و یک دستگاه خودروی آرگو و استقرار چرخبال از تاریخ دو فروردین تا هشت فروردین در جاده‌های مواصلاتی از برنامه‌های طرح نوروزی امداد و نجات در لرستان است.

انتهای پیام/2304/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول