اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

سال آتی 969 پروژه در شهر اصفهان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال آینده اجرای 969 پروژه اجرایی برای شهر اصفهان پیش‌بینی شده و مجموع بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 2 هزار و 650 میلیارد تومان است.

سال آتی 969 پروژه در شهر اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها در نشست مطبوعاتی خود با اشاره به اینکه امسال یکی از مهم‌ترین و مؤثر‌ترین سال‌های فعالیت مدیریت شهری اصفهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: امسال تمام پروژه‌های در نظر گرفته شده برای اصفهان و مباحث درآمدی این شهر محقق شده است.

وی با بیان اینکه امسال بودجه شهر اصفهان 112 درصد محقق شده در صورتی که در شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر کشور تنها 20درصد بودجه عمرانی دستگاه‌های اجرایی تحقق یافته است، اضافه کرد: مشارکت مجموعه‌های اجرایی با بخش‌های خصوصی راهکاری برای کمک به تحقق بودجه به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه در حال حاضر در راستای اجرای اصل خصوصی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بسیاری از فعالیت‌ها از بخش‌های دولتی به بخش‌های خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر کشور تحریم‌ها باید مانعی برای اجرای پروژه‌ها بوده است اما بر خلاف این موضوع پروژه‌های شهر اصفهان به سرعت اجرا شده است.

وی به بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه 4 اصفهان طی روز‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: فردا نیز  110 پروژه در منطقه هفت اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و فاز دوم میدان امام علی(ع) نیز در سه ماهه نخست سال آتی راه‌اندازی می‌شود.

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه این پروژه در سطح بین‌المللی مطرح بوده و با احیای میدان امام علی (ع) بافت تاریخی 700 ساله شهر اصفهان احیا و نو‌سازی می‌‌شود، تاکید کرد: ابتدای سال آینده نیز شهر‌بازی شهر رویا‌های اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه خیابان باغ گلدسته اصفهان نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و این پروژه نیز در ابتدای سال آینده به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود، افزود: آزاد‌سازی یک پلاک متعلق به بانک مسکن دلیل تأخیر در اجرای پروژه بوده و جا به جایی هر شعبه از بانک باید از مجوز بانک مرکزی برخوردار باشد و در حال حاضر شعبه بانک مسکن جا به جا شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با راه‌اندازی این خیابان، باغ گلدسته به صورت کامل بسته می‌شود و راه‌اندازی این خیابان در راستای حفظ خیابان تاریخی شهر و احداث ایستگاه مترو در میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب بوده است، گفت: طی روز‌های آینده نیز فاز دوم خط یک BRT اصفهان از میدان آزادی تا میدان قدس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده 15سازمان وابسته به شهرداری اصفهان یک‌هزار و 250 میلیارد تومان است، اظهار کرد: در سال آینده اجرای 969 پروژه اجرایی برای شهر اصفهان پیش‌بینی شده و مجموع بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 2 هزار و 650 میلیارد تومان است.

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه با توجه به اصل 44 واگذاری وظایف به بخش خصوصی 16 وظیفه شورا‌ها در دولت در حال بررسی است و احتمال ارائه پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مجلس در زمان بررسی بودجه وجود دارد و ممکن است که به صورت هم‌زمان مدیریت واحد شهری نیز تحقق یابد، ادامه داد: شورا‌ها در شرایط مقاومتی یکی از تشکل‌های مردمی هستند.

وی با اشاره به فعالیت 110 هزار عضو شورا در سطح کشور تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در دوره فعالیت چهارم شورا نیز تعداد اعضای شورا‌ها به یک میلیون نفر افزایش پیدا کند و مردم باید با حضور در  انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها افراد مجرب را برای مباحث محلی و شهری خود انتخاب کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که بیش از دو هزار نفر برای کاندیدای شورای شهر وجود داشته باشند و در سال آتی اعضای شورای شهر به 21 نفر افزایش می‌یابند، تأکید کرد: با تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها مخالف هستم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت الحاق خوراسگان و بهارستان تعداد اعضای شورای شهر اصفهان به 25 نفر افزایش می‌یابد، افزود: انتخابات شورا‌ها باید 20 روز زود‌تر انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و در صورت ارائه لایحه دو‌فوریتی از سوی نمایندگان مجلس می‌توانیم انتخابات شورا‌ها را به صورت جدا‌گانه برگزار کنیم.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه در صورتی که نمایندگان لایحه‌ای دوفوریتی در این خصوص ارائه بدهند می‌توانیم انتخابات شوراها را به صورت جداگانه برگزار کنیم، گفت: طی دو سال گذشته به منظور کاهش هزینه‌ها تجمیع انتخابات مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه کم بودن میزان صندوق‌های رأی از اصلی‌ترین مباحث افزایش هزینه‌های انتخابات است، اظهار کرد: شهرداری به منظور برطرف شدن مشکلات ترافیکی در برخی از خیابان‌ها از پارک حاشیه‌ای ساعتی و پارک‌بان استفاده کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه 10 درصد عوارض سوخت متعلق به هر شهر است ولی نه تنها عوارض با سوخت 100 تومان محاسبه می‌شود بلکه هنوز دولت سهم اصفهان را پرداخت نکرده است، ادامه داد: مدیریت مباحث محله‌ای باید به شهر‌ها واگذار شود.

وی اعتبارات قطار شهری از سوی دولت هنوز تحقق نیافته است و با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها نه تنها یارانه بلیت از سوی دولت پرداخت نشده بلکه کمک‌های دولت برای خرید اتوبوس‌های جدید قطع شده است، تصریح کرد: با هدفمند شدن یارانه‌ها 22 درصد به مسافران حمل و نقل عمومی افزوده شده است و با اجرایی شدن فاز دوم این طرح 20 درصد مسافران این ناوگان نیز افزایش می‌یابد.

حاج رسولی‌ها با اشاره به ضرورت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کرد:  در حال حاضر بودجه‌های دولتی شهرداری اصفهان به میزان بسیاری کاهش یافته است و مقرر شده بود که از محل هدفمندی یارانه‌ها به پروژه‌های عمرانی شهر کمک شود.

وی ساختمان نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را در شأن اصفهان ندانست و تاکید کرد: این ساختمان در ماده 100 دارای پروانه است اما هنوز شهرداری این ماده را اجرا نکرده  و در حال حاضر مباحث ایمنی در این ساختمان رعایت نشده است و شهرداری اصفهان احداث چندین نمایشگاه را در دستور کار خود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه کلی استان در سال آینده 420 میلیارد تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده است، افزود:  اما بودجه شهرداری اصفهان در سال آتی دو هزار و 600 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پروژه فلات مرکزی برای برطرف شدن مشکل آب اصفهان باید هر چه سریع‌تر اجرا شود،  گفت: اجرای این پروژه به اعتباری بیش از سه هزار میلیارد تومان نیاز دارد و نمایندگان مجلس در تصویب بودجه سال آتی به این موضوع توجه کنند.

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه از جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز اطلاعی ندارم، اظهار کرد: وزارت نیرو باید تصمیمات مورد نیاز در این زمینه را اتخاذ کند و جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود و راه‌اندازی مترو از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در زمان هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده بود که دولت 20 درصد برای اجرای پروژه‌ها به اصفهان کمک کند اما این وعده‌ها عملیانی نشده است، ادامه داد: امیدواریم که در بودجه سال آینده اصفهان به حق قانونی خود دست پیدا کند و در حال حاضر نه تنها بودجه افزایش نیافته بلکه 50 درصد درآمد‌های شهری نیز افزایش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پروژه احداث خیابان حمزه اصفهانی به سال‌های پیش از انقلاب باز می‌گردد و در حال حاضر این پروژه پس از 50 سال با تلاش‌های شهرداری و شورای شهر اصفهان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: معابر شهر اصفهان در طرح تفصیلی 980 کیلومتر بوده و در حال حاضر 920 کیلومتر از این معابر  احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی متروی اصفهان از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای شهرداری اصفهان است، ادامه داد: خط نخست متروی اصفهان 22 ایستگاه دارد که تاکنون 11 ایستگاه آن احداث و تکمیل شده است.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه الحاق بهارستان و خوراسگان در حال بررسی است و به صورت قطعی این موضوع در دوره چهارم فعالیت شورا‌ها تحقق می‌یابد، تاکید کرد: هر ساله یک متر به فضای سبز شهر اصفهان اضافه می‌شود و نیروگاه شهید منتظری باید به جای سوخت مازوت از گاز استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت موجود زمزمه‌های موجود برای پایتخت شدن اصفهان منتفی می‌شود، افزود: فعالیت واحد‌های صنعتی در سطح شهر باید کنترل شود و استقرار واحد‌های صنعتی در شعاع 50 کیلومتری اصفهان ممنوع است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه خارج کردن خودرو‌های فرسوده از سطح شهر، افزایش ایستگاه‌های  CNG، توسعه خطوطBRT ، احداث معابر و راه‌اندازی مترو سبب کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بیش از سه میلیون مسافر در ایام نوروز در اصفهان حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی اصفهان به منطقه سجزی منتقل می‌شود و با توجه به بررسی‌های مسئولان برای تحقق این موضوع یک هزار میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز است، اظهار کرد: اشتغال یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در سطح شهر اصفهان و کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول