اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

84 دانش‌آموز سمنانی در مرحله نخست المپیاد علمی حائز رتبه برتر شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 84 نفر از دانش‌آموزان استان سمنان در مرحله اول المپیاد علمی حائز رتبه برتر شدند که نسبت به سال گذشته رشد 154 درصدی داشته است.

84 دانش‌آموز سمنانی در مرحله نخست المپیاد علمی حائز رتبه برتر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد بناییان‌سفید صبح امروز در جشنواره علمی ـ پژوهشی مخترعین و مبتکرین بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی که با حضور فرمانده سپاه استان، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان، مسئول سازمان علمی و پژوهشی سپاه استان در سالن آمفی‌تئاتر مدیریت آموزش و پرورش سمنان برگزار شد، اظهار داشت: کار نخبگان بسیجی و کسانی که به عنوان پیش قراولان عرصه علم، دانش و معرفت در عرصه بسیج نمود پیدا می‌کنند، کار بسیار با اهمیتی است.

وی افزود: هرگز شایسته نیست کافران از بعد اجتماعی، اقتصادی و نظامی و ... بر مؤمنان سبقت بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: علم قدرت است اگر فردی به سراغ علم برود اقتدار، قدرت و عظمت پیدا می‌کند و کسی که این علم را در نیابد زیر سلطه می‌رود و چه زیبا است در آموزه‌های اعتقادی علم و دین با هم عجین شده است.

بناییان‌سفید عنوان کرد: آن چیزی که علم را جهت می‌دهد آموزه‌های دینی است.

وی با توجه به این‌که استان سمنان از استعدادهای خوبی برخوردار است، افزود: در سال گذشته 45 رتبه جهانی و بین‌المللی و کشوری در عرصه‌های علمی و ورزشی کسب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در بحث اختراع و اکتشافات باید با دقت به آن‌ها نگاه شود و چه بسا آدم‌هایی که خلقت و آیات و نشانه‌های ما را در آسمان و زمین می‌بینند و ارتباطی با این پدیده‌ها و هستی برقرار می‌کنند.

بناییان‌سفید ادامه داد: یکی از نشانه‌های نبوغ در انسان دقت در پدیده‌ها است و انسان دارای 150 نوع استعداد است.

وی خاطرنشان کرد: علم در نزد خدا همیشه موجود است ولی در نزد انسان مصوب است و ما می‌توانیم با کمک همین واژه در عرصه‌های مختلف موفق باشیم که این موفقیت هم به عینه دیده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سئوال زمانی مطرح می‌شود که یک پدیده برای انسان مجهول باشد و انسان بخواهد در مورد آن دانش پیدا کند.

بناییان‌سفید ادامه داد: انسان زمانی که سئوالی در ذهنش ایجاد می‌شود به دنبال ایجاد ارتباط و تأثیر مؤثر متقابل پدیده‌ها است.

وی گفت: استعداد بر دو نوع است؛ یک استعداد عمومی و نوع دیگر استعداد اقتصادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: انسان دارای 13 نوع هوش است ولی متأسفانه ما فقط از یک نوع هوش استفاده می‌کنیم.

گفتنی است که در پایان این جشنواره از نخبگان و مخترعین و پژوهشگران بسیجی با اهدای جوایز تقدیر شد.

انتهای پیام/2249/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول